Thanks allen 
@Deess, wat wil je precies weten?
De tekening is gemaakt in photoshop, er zijn geen foto's gebruikt, enkel 1 fototextuur om het hout wat een houteriger effect te geven met een doorzichtige laag, dus los daarvan is alles getekend.
Het bestaat van origine uit 3 lagen, het licht, de bloem en de rest. Ik heb een vierde laag toegevoegd omdat het 'origineel' veel te donker was uitgevallen. Ik heb er een gebleekte laag overheen gezet, zo'n laag is een kopie van het origineel, alleen vele malen lichter van kleur, dan gum ik delen van die laag weer weg op plekken dat ik het donkerder wil hebben. Ideaal kan ik je zeggen!
De brushes die ik heb gebruikt:
Chalk, (gras)
Grasbrush (voor de langere plukken)
Een custom brush met chalk en rotsformatie combi (bosjes en bomen)
Her en der een blad-brush (blaadjes kan je her en der vinden)
Vertikaal strepende brush (hout)
Het licht gedaan met de veelhoeklasso, verschillende lagen over elkaar gecombineerd met een zachte standaardbrush met hoge opacity, nadien de randjes zachter maken met een standaard opacity gum,
Bloem voornamelijk standaard zachte brush en op het eind een laagje met color dodge toegevoegd om de kleur extra vooruit te brengen. Ik houd niet zo van de blend tool, maar heb deze wel gebruikt om het hartje van de bloem wat te verspreiden in de vorm van streepjes, anders leek de bloem veel te zacht tov. de rest.
Het steeltje van de bloem ook met chalk brush.
Verder heb ik gelet op:
- De gulden snede
- Lichtval, deze wilde ik mysterieus hebben, maar wel zo dat het nog in deze wereld zou kunnen passen.
- Aandacht naar de bloem door de hoeken van de tekening donkerder te maken en van minder (bijzonder) detail te voorzien.
- Lijnen die de bloem aanwijzen (het licht, het paadje achter de bloem, de paarse bloemen aan de rechterkant en de bosjes en onderkant boomstam die in de richting van de bloem aflopen).
- Kleurvariatie, je staat middenin een bos, het is vanzelfsprekend alles groen te maken, maar andere tinten gebruiken zijn erg van belang, al ist maar een paar bruine/oranje bosjes op de achtergrond. Je ziet ze niet bewust totdat het je gezegd wordt
- Verschillende structuren. Ik heb nog moeite met structuren suggereren, daardoor ben ik geneigd veel dezelfde brush te gebruiken voor blad, ik compenseer door met verschillende groottes te werken en her en der een bladbrush te gebruiken (dit soort brushes zijn meer stempels dan wat anders). Ook probeer ik andere vormen aan te brengen d.m.v. besjes (bosjes links). Het dringt het bewustzijn niet echt binnen maar het onderbewustzijn wel en dat maakt een tekening interessant.
- Het weggetje doet je afvragen wat er verder nog voor moois gevonden kan worden in het bos, het zuigt je een verhaal in.