[VRAAG] Deze kleuren gezocht, en welk materiaal?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

[VRAAG] Deze kleuren gezocht, en welk materiaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-18 14:40

Beste kunstbokkers,

Ik ben begonnen met wat verf-gefreubel.
Gewoon wat er in mij opkomt, eens kijken of ik het plezier wat ik had als kind met de creatieve vakken.

Ik ben begonnen met verf van de action.
Met mengen is de keuze reuze maar... ik krijg een beetje dissonantie van harde en primaire kleuren.
Sowieso vermijd ik primair rood geel groen.
Ik zou dus graag een setje verf en pastelkrijt willen in de kleurenrange van deze screenshot:

Afbeelding

Lekker intens.

Kan ik dan beter losse tubes acryl of stukken krijt aanschaffen? Of zijn er sets te koop? Wie kan mij op weg helpen?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 16-06-18 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:27

Ik weet niet of je voorkeur hebt voor echte winkels of webshops? Gerstaecker heeft een flink grote webshop maar de verzendkosten zijn imo vrij hoog, en je hebt (doordat het een webshop is) niet echt de mogelijkheid om een verkoper de oren van het hoofd te vragen haha. In speciaalzaken lopen vaak kenners rond die het materiaal zelf ook gebruiken, dat is wellicht leuker en ook leerzaam :D

Leuke webshops die ook echte winkels hebben in nederland zijn o.a. de Kwast (Den Bosch), Van Beek (meerdere lokaties in nl), Bush & van der Worp (Zwolle) en de Harolds (Rotterdam). Harolds is onderdeel van Gerstaecker en zo ver ik weet hebben ze de meeste spullen van de website van Gerstaeker ook wel bij de Harolds in de winkel. Ik heb fijne ervaringen met al deze winkels :j

Verf en pastel zijn in sets en ook los te koop, ik weet niet wat er beter is. Niet elke (web)winkel verkoopt het los, dat is soms even een zoektocht maar met de namen die ik hierboven heb genoemd moet je denk ik wel kunnen slagen, welke variant (los of een set) je ook kiest!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:54

Er zijn wel set's te koop maar daar zitten niet alle kleuren in die je wil, tenzij je de kleuren zelf mag kiezen maar ben dat zelf nog niet tegen gekomen.
Ik koop daarom altijd los, sommige kleuren zoals zwart, meng ik zelf, blijven anders liggen bij mij en dat vind ik zonde.

Als je van action kwaliteit over gaat naar verf met meer pigment ga je daar heel blij van worden. :j

Ik zou even binnen springen bij een schilderswinkel bij jou in de buurt.

Hier een uitgebreide lijst aan soorten en merken Acrylverf,
http://www.martinbrinkhuis.nl/verven-en ... erven.html