net weer een digitale tekening 'afgerond'.
Mijn doel was om de details wat meer los te laten en het penseel zijn werk te laten doen. Dit is aardig gelukt met de grot naar mijn gevoel, de draak had natuurlijk wat meer aandacht nodig maar ook die heb ik meer verwerkt vanuit lagen met kleur en structuur ipv elk detail nadrukkelijk weergegeven.
Nu zit ik nog een klein beetje met het feit dat de draak niet echt op zijn plek hoort, ik kan niet helemaal thuisbrengen waarom, ik heb goed gelet op het licht en de reflectie hiervan tegen het blauwe oppervlak van het water, ik ben er niet helemaal uit, ik gok er op dat het komt omdat de omgeving best wel ruw en grof is en de draak daarentegen best wel gladjes is, maargoed, als dat het geval is
het blijft uiteindelijk een draak, die is sowieso "out of place". Daarnaast zit ik er over te denken de draak simpelweg te verwijderen en de grot zelf gewoon visueel wat aantrekkelijker te maken.Ik hoor graag wat jullie denken!

Ps, door het comprimeren zijn de kleuren wat schreeuweriger geworden van de draak. Het groen en oranje heeft op het origineel iets natuurlijkere tinten.
Ik denk dat de draak wat vreemd voorkomt, omdat je hem hebt getekend alsof hij nog licht vangt. Hij lijkt echter al te dicht op de kijker genaderd (te diep in de grot gevlogen) om nog licht te vangen. De laatste stralen raken achter hem het water. Hoe zou het eruit zien als de draak meer een silhouet is tegen de lichte achtergrond?
ik zat zo met de metallic glans in mijn hoofd dat ik daar nooit meer aan heb gedacht. Toch mettertijd het draakje er maar uit zoals die nu is en vervangen voor een silhouette.
of op zijn minst niet de aandacht moet wegtrekken.