Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik de afgelopen weken heel hard gewerkt aan een gebreide octopus genaamd Pierce. Ik heb Pierce gebreid om mee te nemen in cosplay, en Pierce was supergeslaagd!
Hier vind je Pierce zijn volgtopic!

Pierce bleek een superleuke foto-prop te zijn en bovendien een heel verslavend breiproject, en hij vloog letterlijk van mijn naalden af.

Omdat het met Pierce zo vlot ging en hij zo leuk was, heb ik besloten om nog een octopus te breien. Dit wordt Pierce zijn little-big-sister, en ik heb haar Octavia genoemd. Ik pak alles in grote lijnen hetzelfde aan als bij Pierce, alleen ga ik dit keer niet zelf de wol verven.
Octavia brei ik met 2 draden Fenna van de wibra, in onderstaande kleurtjes. Ik ben op twee verschillende plekken in de bol begonnen, zodat ik niet twee dezelfde kleuren naast elkaar heb, en Octavia dus (hopelijk) mooi gemeleerd van kleur wordt!

Gisteravond ben ik begonnen, en heb ik de eerste rondjes gebreid. Vandaag mocht Octavia meteen mee op reis, want ik moest naar Utrecht! Dat werd dus lekker breien in de trein

Ik had een lezing, en vooraf hebben Octavia en ik nog even samen een cappuchino gedronken. Ze heeft zich keurig gedragen.

Eenmaal thuis moest Octavia even poseren naast grote-kleine-broer Pierce, om te laten zien dat ze nu al een stuk groter is dan hij!

Ik heb Pierce gebreid op 3,5 mm naalden, en ben (volgens mij!!!) nu op 5mm naalden bezig, dus Octavia wordt een flinke slag groter. Ik zal morgen mijn naalden even nameten want ik weet het dus niet 100% zeker. Haar buik wordt denk ik effen donkergroen, maar ook dat weet ik nog niet zeker. Ik heb er in ieder geval weer zin in, en hoop dat het net zo hard gaat als bij Pierce!