[TEK] Mijn eerste ‘echte’ tekening!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Riverdale

[TEK] Mijn eerste ‘echte’ tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 13:03

Wow deze titel... :') Ik ben iig net begonnen met mijn eerste paardentekening! Ik teken vooral cartoon-achtige dingen en handlettering, daarin echt wel veel ervaring maar nu wou ik voor de verandering eens een realistische tekening van een steigerend paard maken. Voor mij een grote uitdaging omdat ik al weinig aan realistische tekeningen doe dus tips zijn meer dan welkom!

Ik heb meerdere foto’s als voorbeeld gebruikt omdat ik niet een bepaalde foto na wil maken. Ik heb wel 1 foto genomen voor de verhoudingen etc. Maar om te kijken welke stukken bij steigerende paarden dieper liggen of juist veel lichter zijn vond ik het makkelijker om een paar foto’s te nemen.

Ik zal elke keer dat ik eraan ga werken proberen een update te plaatsen!

Hier dan een foto van hoe het nu is:
Afbeelding

Ik ben nogsteeds niet 100% tevreden over de vorm maar de basis staat er wel bijna. Nogmaals, ik ben enorm dankbaar voor jullie tips dus heel graag! :D

Duke

Re: [TEK] Mijn eerste ‘echte’ tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:13

Tip: gebruik juist om te oefenen als het een van je eerste tekeningen is, juist wel 1 voorbeeldfoto. Teken juist om te oefenen exact 1 foto na.

Verdere opmerkingen: hals lijkt wat kort, buik te rond. Verder: heel goed voor een eerste poging! Blijven oefenen!

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-18 19:32

Duke schreef:
Tip: gebruik juist om te oefenen als het een van je eerste tekeningen is, juist wel 1 voorbeeldfoto. Teken juist om te oefenen exact 1 foto na.

Verdere opmerkingen: hals lijkt wat kort, buik te rond. Verder: heel goed voor een eerste poging! Blijven oefenen!

Dankjewel! Ik heb zegmaar 1 foto gebruikt als voorbeeld maar op de foto is niet heel goed te zien wat de lichtere stukken zijn en wat de donkere, daarvoor heb ik dus de andere foto’s gebruikt! :)