[DIGI] Asiel adoptée Spot!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

[DIGI] Asiel adoptée Spot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 18:34

Een van mijn beste vrienden heeft onlangs deze beauty geadopteerd en vandaag was zij het onderwerp van mijn warm-up!

Met warm-up bedoel ik dat het helemaal niet de bedoeling was om iets proper afgewerkt en gedetailleerd uit te werken, dit is puur even als inleiding vooralleer ik aan mijn schoolopdracht begin, om de polsen wat los te maken :+

Ik heb een Cintiq 27qhq en gebruik Clip Studio Paint Pro, gif is gemaakt in Giphy.

Stap 1: ruwe schets
Afbeelding

Stap 2: basis achtergrond kleur (laag achter schets)
Afbeelding

Stap 3: tussen de schets en achtergrond laag een basiskleur Spot laag
Afbeelding

Stap 4: kleur in de basis Spot laag (momenteel is het dus schets - kleurlaag Spot - kleurlaag achtergrond)
Afbeelding

Stap 5: nieuwe kleurlaag met kleine uitwerking bovenop de schetslaag (nieuwe uitwerkingslaag - schets - kleur spot - kleur achtergrond)
Afbeelding

Stap 6: uitwerking achtergrond, geen nieuwe laag, deze is bewust heel ongedetailleerd gebleven
Afbeelding

Stap 7: meer uitwerking spot, geen nieuwe laag
Afbeelding

Stap 8: Af :D
Afbeelding

En de timelapse gif!
Afbeelding

Vragen, tips en tricks mogen altijd! :j

billionache

Re: [DIGI] Asiel adoptée Spot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:40

Wow, je bent echt enorm geëvolueerd in je tekenen Lauri! :D

Moet wel zeggen dat - ondanks je zelf aangeeft dat het een warm-up is - hij niet helemaal af lijkt voor mij. Ik vind met name de borst erg donker en 'vlak' in vergelijking met de rest. Ben dan ook benieuwd naar de referentiefoto :j

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:09

Poeh warming up zegt ze dan! wow...
Heel tof om te zien hoe je werkt, dank dat je dat wilt delen daar kan een ander ook van leren!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-18 21:32

billionache schreef:
Wow, je bent echt enorm geëvolueerd in je tekenen Lauri! :D

Moet wel zeggen dat - ondanks je zelf aangeeft dat het een warm-up is - hij niet helemaal af lijkt voor mij. Ik vind met name de borst erg donker en 'vlak' in vergelijking met de rest. Ben dan ook benieuwd naar de referentiefoto :j

Jij hier! En je hebt gelijk, al heeft Spot zo'n typische brede borstkas, en door de lichtreflectie op haar witte vacht lijkt die algauw plat! Witte vacht is een moeilijke :+

Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 22:27

Erg mooi portretje :j ik vind het niet heel storend dat de borst wat aan de donkere kant is. Trekt alle aandacht mooi naar dat schattige koppie <3 Mooie opbouw van de tekening. Ook leuk om in zo'n gifje te zien.