Nu ik wat met nieuwe materialen bezig ben werd mij door een klasgenoot gevraagd een ring met hondenhaar te maken. Leek mij een leuke uitdaging om te proberen en omdat ik haar ken vind ik het net ietsje minder erg als het niet in één keer lukt.
Mijn doel met dit topic is voornamelijk dat ik hoop een aantal tips te kunnen krijgen! Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met dit materiaal en het maken van ringen. Zowel over de uitvoering als het gebruik van dit materiaal hoop ik dus tips te kunnen krijgen.
Als eerste heb ik in overleg met degene voor wie de ring wordt een idee gemaakt. Dit heb ik geschetst, daar ben ik ontzettend slecht in maar wel handig voor de maten etc.

Vervolgens heb ik een proefstukje gemaakt van klei. Om te kijken op welke manier ik de ring het best kon maken. Dat viel nog best tegen, maar het idee is er.

En vandaag heb ik met de zilverklei deze ring gemaakt. De zilverklei moet nu helemaal drogen en daarna afgebakken worden. Helaas heb ik nog geen speciale oven en zal ik het dus met de brander moeten gaan doen. Na het drogen van de klei zal ik eerst de grove delen wat gaan schuren. Ik heb de ring gemaakt om een stukje met een doorsnede van 19mm. De klei zal namelijk ongeveer 10% krimpen bij het afbakken. Ik hoop dus dat hij gaat passen

Voor nu nog niet heel ver, maar het begin is er en wie weet kunnen hier al tips op gegeven worden!