[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:30

Quebelle schreef:
@darkhorse, ik vind persoonlijk je realistischere stijl beter, deze voelt nog niet afgewerkt. Probeer ook nooit je watermark in je onderwerp te zetten, maar subtiel er vlak naast :j

Nee idd Ben er zelf nog wat in aan het zoeken om het toch afgewerkt te krijgen, ik doe dit omdat het anders er af word gehaald en dan doen mensen alsof zei het zelf hebben gemaakt.

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:33

Hoi, ik hoop dat ik hier even mag komen binnenvallen met een vraagje. Ik heb al een jaar of 7 een Wacom Bamboo tablet. Gebruikte die vroeger voor digitaal tekenen en tegenwoordig voor photoshoppen. Heeft het altijd prima gedaan, laatste tijd is alleen het draadje wat kapot dus die moet precies goed zitten wil hij werken. Net opende ik photoshop en wilde ik met de lassotool wat selecteren, alleen ging hij toen ineens mijn hele foto verschuiven? Dit gebeurd normaal zegmaar als ik op het onderste knopje druk terwijl ik teken maar nu doet ie dit de hele tijd... kan dus helemaal niks meer tekenen? Weet iemand wat dit is en hoe het opgelost kan worden :o

Volg hier al een tijdje mee maar wat een prachtige tekeningen komen hier voorbij! Zou willen dat ik zulke mooie dingen kon maken zeg O:)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 22:09

darkhorse, ik weet waarvoor het dient, maar plak in plaats daarvan je watermarkt tegen je tekening, niet erin :j

nynkemarit, verwijder je driver eens en herinstalleer die eens?

Sanne_com

Berichten: 2486
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:35

NunkeMarit, nog iemand met een bejaarde bamboo!
Herstarten van de gehele computer helpt, of photoshop, en inderdaad de driver opnieuw installeren kan ook wonderen doen. (eventueel kan je ook even in de instellingen van je tablet kijken of daar niet wat raars ingesteld staat opeens)

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:40

Opnieuw opstarten van zowel photoshop als de laptop zelf heb ik uiteraard al geprobeerd. Driver verwijderen zal ik morgen eens proberen, als ik hem nog opnieuw kan downloaden in ieder geval. Ben die cd al heel lang kwijt :')
Dank voor het meedenken!

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 00:03

NynkeMarit schreef:
Opnieuw opstarten van zowel photoshop als de laptop zelf heb ik uiteraard al geprobeerd. Driver verwijderen zal ik morgen eens proberen, als ik hem nog opnieuw kan downloaden in ieder geval. Ben die cd al heel lang kwijt :')
Dank voor het meedenken!

Je kan je driver verwijderen (even laptop herstarten daarna) en dan via de wacom website de juiste driver downloaden. Dan heb je meteen de meest up-to-date driver. Ze hebben namelijk ook gewoon nog de drivers voor de bamboos erop gezet +:)+

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 00:16

Bimmerd schreef:
NynkeMarit schreef:
Opnieuw opstarten van zowel photoshop als de laptop zelf heb ik uiteraard al geprobeerd. Driver verwijderen zal ik morgen eens proberen, als ik hem nog opnieuw kan downloaden in ieder geval. Ben die cd al heel lang kwijt :')
Dank voor het meedenken!

Je kan je driver verwijderen (even laptop herstarten daarna) en dan via de wacom website de juiste driver downloaden. Dan heb je meteen de meest up-to-date driver. Ze hebben namelijk ook gewoon nog de drivers voor de bamboos erop gezet +:)+


Ooh echt? Dat wist ik niet. Zal morgen even kijken! Dankjewel :)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:05

NynkeMarit, ik heb gisteren mijn Cintiq opnieuw moeten installeren. Blijkbaar ligt het probleem bij een nieuwe update van Windows, veel Wacom gebruikers hebben hetzelfde probleem las ik op social media! Bij mij werkte het verwijderen van de driver, pc heropstarten, en opnieuw installeren van de drivers. Als dat niet helpt even dit proberen:

Afbeelding

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:59

Heyhoi,
Ik kom mij ook maar even melden. Ik wil graag digitaal leren tekenen. Ik gebruik photoshop op mijn laptop. Maar nu zit ik dus met een vraag, als je de basis laag hebt dus gewoon 1 kleur (voor bijvoorbeeld een paard). Hoe krijg je de kleuren die je toevoegt dan mooi subtiel? Zo een beetje transparant en vloeiend. Niet zo onnatuurlijk erop geplakt.
Zoals bij deze video op 0:20 dat wit op de neus is zo zacht/doorzichtig.
Als ik mijn dekking omlaag gooi ziet het er nog steeds onnatuurlijk uit.

https://www.youtube.com/watch?v=wGfZfgm4w3A&t=23s

Frost

Berichten: 808
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:37

Ik denk dat daarvoor penpressure van een tekentablet gebruikt wordt. Heb je zelf een tablet?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 20:49

Kijk eens naar de brush waarmee je werkt, maar ook naar je canvas. Als je te klein werkt en inzoomt zal je laag gepixeld zijn. Verder ook gewoon goed renderen, kleuren mengen als het ware.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:05

Wat ik meestal doe is de toplaag, de kleur van de vacht, transparant te maken bij de neus (met gummetje of de kleur sowieso niet helemaal dekkend te maken) dan maak ik een extra laag, die ik ONDER de vachtlaag doe en doe daar de huidtinten, dan loopt het ook heel mooi vloeiend over.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:19

Frost: Ik heb geen tekentablet, wil eerst kijken of het digitaal tekenen mij wel bevalt

Quebelle: Hoe met je dan renderen?

Xyris: Thx voor de tip, ga ik zeker proberen!

NynkeMarit

Berichten: 626
Geregistreerd: 16-05-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:09

Quebelle schreef:
NynkeMarit, ik heb gisteren mijn Cintiq opnieuw moeten installeren. Blijkbaar ligt het probleem bij een nieuwe update van Windows, veel meacom gebruikers hebben hetzelfde probleem las ik op social media! Bij mij werkte het verwijderen van de driver, pc heropstarten, en opnieuw installeren van de drivers. Als dat niet helpt even dit proberen:

[ [url=m/HKgweP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gedaan wat er op de foto stond en het werkt! Voel me echt een hacker nu :') :') :')
Bedankt!

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 17:13

Wow, ik zie dit topic nu pas _O- Ik ga eens alle pagina's en werkjes bijlangs en bekijken. Ben benieuwd wat jullie zoal maken. :D

Zal ook eens voorstellen, maar voel me nu wel heel oldskool. Heb het hele topic bekeken, en enige wat ik lees zijn tekentablet. En mijn tekentablet heeft een mooie functie als onderlegger voor mijn computermuis _O- Goed is een oudje, maar toch. Ik ben niet anders gewend dan met een computermuis.
Verder teken ik digitaal sinds, 2013 denk ik? Ik ben geen pro, en verlies snel plezier erin want het lukt me nooit zo goed :')
Ik gebruik gimp overigens

Afbeelding

Beetje dit idee

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:04

''lukt me nooit zo goed'' zegt ze :+
Ik vind het hartstikke mooi hoor! al helemaal met een muis!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:17

Nayomie schreef:
Wow, ik zie dit topic nu pas _O- Ik ga eens alle pagina's en werkjes bijlangs en bekijken. Ben benieuwd wat jullie zoal maken. :D

Zal ook eens voorstellen, maar voel me nu wel heel oldskool. Heb het hele topic bekeken, en enige wat ik lees zijn tekentablet. En mijn tekentablet heeft een mooie functie als onderlegger voor mijn computermuis _O- Goed is een oudje, maar toch. Ik ben niet anders gewend dan met een computermuis.
Verder teken ik digitaal sinds, 2013 denk ik? Ik ben geen pro, en verlies snel plezier erin want het lukt me nooit zo goed :')
Ik gebruik gimp overigens

[ [url=m/yBWdPl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje dit idee

Ik vind persoonlijk dat de achtergrond het paard wat "verpest" zeg maar en het oog valt iets weg. Maar voor de rest super mooi! Zou het niet kunnen zonder tablet

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 19:26

Nja ik besteed zelf ook nooit veel aandacht aan achtergronden. Zie soms op instagram wel eens mensen die hele toffe achtergronden hebben, maar in feite is dat dan een foto en dat vind ik dan weer rete zonde :') Dus dan hou ik het lekker op lelijk en stom maar wel zelf gemaakt. Ja of een effe achtergrond, maar daar twijfel ik altijd te veel over _O-
Wat voor achtergrond zou je erbij hebben willen zien? :D


Thanks Chasingmood! Nou als ik jouw werken zie, dan kruip ik weer in een hoekje hoor :')

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:41

Nayomie schreef:
Nja ik besteed zelf ook nooit veel aandacht aan achtergronden. Zie soms op instagram wel eens mensen die hele toffe achtergronden hebben, maar in feite is dat dan een foto en dat vind ik dan weer rete zonde :') Dus dan hou ik het lekker op lelijk en stom maar wel zelf gemaakt. Ja of een effe achtergrond, maar daar twijfel ik altijd te veel over _O-
Wat voor achtergrond zou je erbij hebben willen zien? :D


Thanks Chasingmood! Nou als ik jouw werken zie, dan kruip ik weer in een hoekje hoor :')

Een effe achtergrond zou niet verkeerd zijn denk ik

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 22:55

Of wat kleurvariatie met een extreem blureffect, zoals je wel eens met foto's ziet waarbij de achtergrond niets meer is dan een blend van kleuren. Dat wil ook nog wel eens werken! Beetje zoals je hier ziet:

https://www.youtube.com/watch?v=S_fg50nuWpw

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:46

Ik blijf je werk gaaf vinden Nayo, ondanks dat het je misschien niet altijd met even groot plezier afgaat. En ach als je gewend bent om met de muis te tekenen kan je daar, blijkt maar weer, ook prachtige digitale kunstwerken mee maken.

Oeww ja, zo'n bokeh achtergrondje inderdaad, dat zou echt wel goed kunnen werken voor bij je paardjes!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 09:58

dat doe ik ook bij mijn tekeningen :) vind het altijd een leuk effect geven :)
Afbeelding
Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-18 10:02

Ik persoonlijk zou het niet te hard doen, dan lijkt het verschil tussen onderwerp en achtergrond te groot. Dan lijkt het er wat opgeplakt zeg maar.

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:07

Thanks voor het filmpje! Kan kijken of ik de achtergrond nog eens aanpas naar bokeh effect.

Verder heb ik echt zin om te tekenen. Dus als iemand ideeen heeft? :D

Nayomie
Berichten: 32794
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 10:13

Bimmerd schreef:
Ik blijf je werk gaaf vinden Nayo, ondanks dat het je misschien niet altijd met even groot plezier afgaat. En ach als je gewend bent om met de muis te tekenen kan je daar, blijkt maar weer, ook prachtige digitale kunstwerken mee maken.

Oeww ja, zo'n bokeh achtergrondje inderdaad, dat zou echt wel goed kunnen werken voor bij je paardjes!

Awhhh lief dank je wel <3