[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14821
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:11

Fijne tutorials!

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 13:48

Ik heb de vacht van mijn pony (deels) ook getekend zoals in de tutorial die Bimmerd heeft neergezet (van novawuff), vind ik zelf erg fijn werken.
Verder schijnt Frenden https://frenden.myshopify.com/ goede brushes voor CSP te hebben, maar heb daar zelf nog niet gekeken. Ik ben zelf nog een beginner, dus nog volop aan het oefenen met de bestaande brushes en tools in CSP.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:41

Frenden heeft heel fijne brushes, maar als je een account aanmaakt bij CSP zelf, dan kun je gratis nog meer brushes, textures etc downloaden :j

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 10:26

ik ben maar eens een paar dingen aan het uitproberen
aangezien ik momenteel geen opdrachten heb :o (nieuwe technieken)

mijn eigen paardje:

Afbeelding

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 14:34

Heel gaaf die hier boven!!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 17:40

heel mooie werkjes hierboven ik blijf het echt leuk vinden dat iedereen een andere stijl heeft }>

ben vandaag begonnen aan een opdracht voor een stalgenoot :+
ik heb de pose uit mijn hoofd geschetst (wel met enkele foto's er naast) nu moet ik ook zelf de kleuren bepalen (schaduwen enz) als jullie verbeteringen hebben laat maar weten :o
heb er ook een topic van gemaakt [UK] [DIGI][WIP] Kalonenn het horseball paard

Afbeelding

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:28

Hij is momenteel heel erg bruin, ik weet niet of je er wat andere kleuren in kan steken? Zwarte vacht kan vbv blauw of paarsig schijnen in licht, bruin wat goudachtig of zelf een sterke oranje gloed :j

Wat snelle dingetjes tussen schoolwerk door:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:12

Quebelle schreef:
Hij is momenteel heel erg bruin, ik weet niet of je er wat andere kleuren in kan steken? Zwarte vacht kan vbv blauw of paarsig schijnen in licht, bruin wat goudachtig of zelf een sterke oranje gloed :j

Wat snelle dingetjes tussen schoolwerk door:
[ [url=m/5YnjMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WoWeY7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HSMpTL.jpg]Afbeelding[/url] ]

dankje voor de tips :)
die van jou zijn ook leuk ik ga jou even een pb sturen heb een vraagje :D

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:46

Oeh heel mooi gemaakt dat lichaam van die man! Heb je referentie gebruikt voor de anatomie of heb je dat zo uit je hoofd gemaakt?

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 18:57

Altijd referentie :j

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:17

Ik heb jullie hulp nodig... Ik ben gevraagd een restaurant te decoreren met mijn kunst over een paar maandjes, ik heb alleen problemen met het medium dat ik moet gebruiken om te drukken.

De vereisten zijn: De kunst moet opgevouwen kunnen worden. Het wordt niet daadwerkelijk opgevouwen maar het moet op te slaan zijn in een map zoals deze. Er mogen dus geen harde delen aan zitten die niet te verwijderen zijn.

Nu heb ik al decotex geprobeerd, ik vind het op zich heel fijn spul maar is dus niet bruikbaar zonder het te verzwaren. De tunnelzomen die ze aanbieden lijken een goede oplossing maar bij het uitproberen blijken de stiksels toch wel erg zichtbaar met hun witte kleur. Het is een optie, maar niet ideaal. Het plan was om hier een buis doorheen te steken om het doek te verzwaren. De zoom wordt op 5 cm van de rand gestikt dus IN de tekening.

Ik ben dus óf op zoek naar een ander type stof dat eventueel onverzwaard opgehangen kan worden zonder te kreuken/op te waaien en zonder aan kwaliteit in te boeten, of naar een relatief goedkope maar mooi ogende oplossing om een decotex doek toch te verzwaren met een systeem dat te verwijderen is.

Ik ben jullie eeuwig dankbaar als jullie mij aan een oplossing kunnen helpen!

Ik wil graag in dezelfde prijscategorie blijven dus wil ook niet meer dan 25,- per doek van 50x70 betalen inclusief de onderdelen om het doek te verzwaren.

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 22:34

Ik zou eens langsgaan bij een goede drukker, weet er zrlf niet zo veel van. Dus misschien een dikkere papiersoort? En kun je je tekening niet verkleinen en maken dat de stik zo niet door je tekening komt?

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:45

In theorie zou ik inderdaad een soort frame rond de tekening kunnen zetten als ware het een lijstje, maar dat is ook weer niet ideaal, een witrand er omheen laten nog minder..

Ander papiersoort is wel een optie, indien het aan mijn eisen voldoet, maar ik heb deze nog niet kunnen vinden... Eigenlijk is alles beter opgespannen, en dat is prima, maar dan moet het frame wel te verwijderen zijn voor opslag.

En langsgaan kan inderdaad altijd, ik hoopte alleen dat iemand hier toevallig wat wist :+

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:47

Stom idee waarschijnlijk, maar kan je de witte lijn niet gewoon wat wegkleuren achteraf met wat stiften oid in de goede kleur? :P
Of als het voornamelijk één kleurvlak is waar het doorheen loopt, vragen of ze die kleur draad kunnen gebeuren of de rand zelf omnaaien met de goede kleur garen?

_Christina

Berichten: 1497
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:08

Bedoel je zodat het netjes blijft hangen?
Vroeger had ik een poster die hing in zulk soort transparant kunststoffen 'rails':
Afbeelding

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:23

Ohja dat zou ook nog kunnen, maar ik moet dan wel kijken naar iets wat er kwalitatief goed uit ziet omdat het wel een restaurant betreft. Kreeg ook de tip om loodveter door de tunnelzoom te trekken voor gewicht in combinatie met een bamboestokje voor de stijfheid en dan zelf te zoom erin leggen op 1 of 2 cm ipv 5. Ik ga even kijken wat het mooiste/meest praktische is!

_Christina

Berichten: 1497
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:08

Die rails (of andere) zijn er vast ook in rvs of iets anders professioneler ogends, maar zo'n winkel kan vast ook helpen met andere oplossingen ;) (maar dat met loodveter klinkt ook wel als een goede oplossing!)

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:15

_Christina schreef:
Die rails (of andere) zijn er vast ook in rvs of iets anders professioneler ogends, maar zo'n winkel kan vast ook helpen met andere oplossingen ;) (maar dat met loodveter klinkt ook wel als een goede oplossing!)


Rails zal inderdaad het makkelijkste zijn! Ik zal eens even gaan rondneuzen, als ze niet te prijzig zijn en er strak uit zien is de keuze makkelijk gemaakt :+

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:47

paard van @marshmellow
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:49

Die is echt fantastisch! :):)

Telpeva

Berichten: 14821
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:18

Die is heel leuk geworden d4rkhorse!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 10:34

Maanlicht schreef:
Die is echt fantastisch! :):)

dankje!
Telpeva schreef:
Die is heel leuk geworden d4rkhorse!

dankje :D

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:24

Werkt er eigenlijk iemand met de apple pencil? en zo ja, is het fijn in gebruik? En met welk programma werk je dan en of je voorbeeld tekeningen hebt? :D

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:28

@ Quebelle: Hele mooie werken. Vooral het lichaam van die man vind ik supermooi. <3

@d4rkhorse: Die is leuk! :)

Quebelle

Berichten: 7621
Geregistreerd: 08-03-09
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 16:53

@darkhorse, ik vind persoonlijk je realistischere stijl beter, deze voelt nog niet afgewerkt. Probeer ook nooit je watermark in je onderwerp te zetten, maar subtiel er vlak naast :j