Midden op straat dineren, maar waar ([naam])?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:44

Hoihoi en ja, daar ben ik weer. :')


Na het dingetje met de begrafenis heb ikvan mijn school de opdracht gekregen om een cultural probe (een soort van publieke performance of kunstwerk waarin je mensen in het werk betrekt) te maken. De enige regel die we hebben gekregen is dat het iets moet zijn waar je je zo ongemakkelijk mogelijk bij voelt.

Mijn idee is om midden op straat ergens een tafeltje te dekken met een mooi tafelkleedje, twee borden, bosje bloemen, brandend kaarsje, pianoconcert van Mozart op... je begrijpt het wel. Het plan is dat ik daar ga zitten te dineren in mijn eentje, en andere mensen plaats kunnen nemen tegenover me om een gezellig praatje te maken; niet iedereen kan iedere dag thuis gezellig met anderen dineren wat naar mijn mening wél heel belangrijk is, bij deze wil ik ze de kans geven om dat toch te doen. Naast het tafeltje zal ik een bord zetten waarop iets staat van: Kom gezellig mee dineren. Over die tekst ben ik nog niet uit. Een vriend van me zal het tafereel filmen, een vriendin van me zal voorbijgangers interviewen.


Maar nu: WAAR? Ik had als ideale plek de Koopgoot maar ik hoorde van vrienden dat je daar snel weggestuurd wordt. De plek moet zo publiek en vreemd en onverwachts en ongemakkelijk mogelijk zijn. Ik scheit nu al 7 kleuren, maar ja; voor een goed cijfer alles.

Wie heeft de gouden tip?

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:45

Ik kom dinerem met je als ik vrij ben.
Zooo leuk!!

Hartje amsterdam. Leidse plein!
Rotterdam Coolsingel. Lache man.

Eef_Bam

Berichten: 4097
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:47

Voor Rotterdam centraal? lekker veel voorbijlopend publiek :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:49

Eef_Bam schreef:
Voor [naam] centraal? lekker veel voorbijlopend publiek :D .



Wordt je daar niet ook weggestuurd? En het moet net een wat "intiemere" plek zijn... Dat mensen echt niet om je heen kunnen. :') De Koopgoot leek me zo fijn omdat die best dun is en je niet makkelijk uit kan wijken; mensen zijn dan snel geforceerd om dicht langs je te lopen wat ook zij ongemakkelijk vinden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:52

Eventueel bij de euromast voor de deur? Of voor het station, alleen moet je zorgen denk ik dat je niet bij zwervers of verslaafden gaat zitten. Eventueel zou je met een winkel een afspraak kunnen maken of je er mag zitten?

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:54

Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Vind de opdrachten best wel ehm.. bizar? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:54

karuna schreef:
Eventueel bij de euromast voor de deur? Of voor het station, alleen moet je zorgen denk ik dat je niet bij zwervers of verslaafden gaat zitten. Eventueel zou je met een winkel een afspraak kunnen maken of je er mag zitten?



Midden in een winkel is ook een leuk idee. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:55

Yv_ schreef:
Mag ik vragen wat voor opleiding je doet? Vind de opdrachten best wel ehm.. bizar? :)


Advertising aan de kunstacademie. :) Bizar zou je het kunnen noemen, haha.

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 22:59

Vraag eens bij de Dille en Kamille, misschien bij hen voor de deur of binnen aan de koffietafel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:06

hesterve schreef:
Vraag eens bij de Dille en Kamille, misschien bij hen voor de deur of binnen aan de koffietafel....



Maar dat is alweer wat minder zo'n mainstream winkel... ik ben juist echt op zoek naar zo'n plek waar mensen die verder niets met kunst ofzo hebben komen. Zo'n plek waar je het écht niet verwacht.

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:08

midden in de markthal? of voor de ingang van de markthal?

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:09

In de HEMA :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:10

Die hebben al een restaurant gedeelte. Eventueel c en a of een schoenenwinkel en sleutelservice of zo en dan broodjes desnoods. Iets dat niet ruikt of makkelijk vlekken geeft. Desnoods met sinaasappelsap oid.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:11

Resistance schreef:
hesterve schreef:
Vraag eens bij de Dille en Kamille, misschien bij hen voor de deur of binnen aan de koffietafel....



Maar dat is alweer wat minder zo'n mainstream winkel... ik ben juist echt op zoek naar zo'n plek waar mensen die verder niets met kunst ofzo hebben komen. Zo'n plek waar je het écht niet verwacht.



Wees welkom in mijn winkel.. Is wel een beetje uit de slinger.. Ik ben filiaalmanager bij Zeeman in Boskoop..

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:32

Is op de hoogstraat(heet dat zo) geen optie, daar naast de markthal of in t winkelstuk? Dat is volgens mij wel redelijk smal zoals de koopgoot en vaak best wel druk.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:34

Hoe vet, mag ik ook komen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:36

Op de trap van de koopgoot :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:38

nine1987 schreef:
Resistance schreef:
Maar dat is alweer wat minder zo'n mainstream winkel... ik ben juist echt op zoek naar zo'n plek waar mensen die verder niets met kunst ofzo hebben komen. Zo'n plek waar je het écht niet verwacht.

Wees welkom in mijn winkel.. Is wel een beetje uit de slinger.. Ik ben filiaalmanager bij Zeeman in Boskoop..
Ik moet hier zo hard om lachen en ik bedoel dit echt niet banketstaaf, zie het helemaal voor me: Zo'n verdwaalde en iet wat gestreste moeder, met twee peuters en een kinderwagen, inclusief stressvlekken in de nek. Die dan al haar bevallingen, inclusief details, komt delen onder het genot van een kopje groentesoep :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:39

Mijn eerste gedachte was ook; voor de markthal. Als je daar weggestuurd wordt ga je gewoon op het marktplein voor de bibliotheek zitten met je spul; genoeg in de loop dat het onverwachts is, maar ver weg genoeg bij de markthal en koopgoot vandaan zodat je niet weggestuurd (kan) worden. Anders misschien om de hoek bij Eendrachtsplein, waar die achterlijke butplugkabouter staat. Weet even niet hoe het heet daar _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:42

Wat voor ding butplug kabouter? :')

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:43

Weggestuurd wordt je alleen als je geen toestemming hebt. Dus bedenk een locatie en neem contact op met de gemeente over je plannen. Leggen zij wel uit of je daar een vergunning voor nodig hebt, om veiligheidsredenen zal worden weggestuurd, of probleemloos je tafeltje mag opbouwen. Veel ervaring met kunst op openbare plekken en er kan verbazingwekkend veel als je het gewoon netjes vraagt/meldt

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:45

Zorg trouwens wel dat je het zwart op wit hebt staan, want in het centrum van Rotterdam krijg je gegarandeerd een boa op bezoek ;)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:46

karuna schreef:
Wat voor ding butplug kabouter? :')


Afbeelding

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Midden op straat dineren, maar waar (Rotterdam)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:51

Nooit geweten dat die daar stond... fotomomentje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 23:53

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-18 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt