Schetsboek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Schetsboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:23

Hi allemaal,
Ik ben op zoek naar een schetsboek maar zie door de bomen het bos niet meer...
Ik zoek een schetsboek met zo glad mogelijke pagina’s, die waterverf, gouache, acryl, normale stiften en fineliners en inkt aan kan (dus veel water en natte media) maar ook potlood prima oppakt. (Nou zal ik dat vooral gebruiken over mijn andere media heen)
Ik vind het lastig iets te vinden zonder groffe toets dat wel waterverf aan kan..

Weet iemand een goed schetsboek? :D

Bimmerd

Re: Schetsboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:40

De Flying Tiger heeft vierkante schetsboeken, harde zwarte kaft, +- 20 bij 20cm met redelijk glad papier die in ieder geval stift (marker), fineliner, en potlood prima kan handelen. Maar zal je zeggen dat ik nog nooit in mn schetsboeken met waterverf of gouache heb gewerkt. Ik durf dus niet te zeggen of dat HET schetsboek is voor natte materialen. Ik heb ook nooit full color marker tekeningen erin gemaakt maar de markerstrepen die ik erin heb staan drukken in ieder geval niet door dus dat is positief. Misschien een idee om daar eens naar te kijken? Die dingen kosten ook niet zoveel (3 euro als ik me niet vergis) dus mocht blijken dat ze voor (water)verf toch niet helemaal geschikt zijn, ben je er in ieder geval niet veel aan kwijt (en kan je het altijd nog gebruiken voor alleen fineliner, stift en potlood, het is wel echt heel fijn papier!)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 11:40

Hi Bimmerd, dank je! Helaas heb ik die al geprobeerd maar ben ik zelf niet zo tevreden iver het papier.. Hoewel ik niet de vierkante maar de rechthoekige heb, zal daar echt verschil in zitten?
Ik ga iig even in de winkel kijken. :)

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:44

Kijk eens naar de watercolor Moleskin schetsboeken, geloof ik in twee maten te koop. Ik ben er erg tevreden over.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:05

Arches hot pressed paper (roze variant) is glad. Wel duur.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:51

noox schreef:
Hi Bimmerd, dank je! Helaas heb ik die al geprobeerd maar ben ik zelf niet zo tevreden iver het papier.. Hoewel ik niet de vierkante maar de rechthoekige heb, zal daar echt verschil in zitten?
Ik ga iig even in de winkel kijken. :)

De Flying Tiger heeft een vrij groot aanbod aan schetsboeken en ook met allemaal weer met ander papier dus kan goed zijn dat er inderdaad verschil in zit. Zeker de moeite om dat even te bekijken in ieder geval :j

Wat betreft moleskin (die ik hier ook voorbij zie komen) weet ik dat in de meeste moleskins markers al hard doordrukken dus grote kans dat ander nat materiaal de pagina's flink verpest :(

Edit: och ik lees nu dat het om de speciale watercolor papier boekjes gaat, excuses, dat zal wel goed samen gaan met nat materiaal :j

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:55

Ik zou opzoek gaan naar mixed media schetsboeken, ben ik vaak erg tevreden mee. Die kun je vinden in kunstwinkels zoals CreaArt bijvoorbeeld.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 23:15

Dank jullie wel! Ik ga naar al jullie voorstellen op onderzoek uit :)
Mixed media vind ik maar lastig te krijgen... wilde er eentje van Canson had er veel goeds over gelezen maar kon hem nergens in Nederland vinden, en in de plaatselijke kunstwinkel hadden ze ook niks met glad papier dat water aan kan...
CreaArt heb ik zelf nog nooit van gehoord hahah, ik ga kijken :)

Edit: ik zie op bol.com een mixed media sketchbook van Strathmore, iemand bekend met dit merk? Heb van mijn werk voor kerst een bol cadeaubon gekregen dus zou fijn zijn als ik hem daar zou kunnen bestellen :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 23:27

Selina schreef:

Waar zou ik dat kunnen kopen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:34

noox schreef:
Selina schreef:

Waar zou ik dat kunnen kopen?

Ik heb het bij een tekenwinkel gekocht bij mij in de buurt. (In Veenendaal) Maar denk dat de meeste tekenwinkels het verkopen. Of online bij bv Livreria.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:02

Voor de nattere dingen zijn de gewone moleskines inderdaad helaas niet geschikt. Voor pen/potlood schetsen zijn ze wel heel fijn!
Een aantal boeken in de reeks van de paperblanks hebben mij echt positief verrast, maar het hangt heel erg van het boek af wat je pakt. Die die ik fijn vond, horen wel echt nog steeds bij mijn favorieten :j

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:45

Het is ook niet de normale moleskin die ik bedoelde maar de versie met watercolor papier erin. Is dus dikker en iets ruwer dan de normale notitieboeken.

Hier op o.a bookdepository te vinden

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 19:10

Ja, ik heb idd gekeken naar de moleskin maar ik zoek eigenlijk wel naar hot pressed paper. Cold pressed is mij te ruw.
Veenendaal is wat uit de buurt maar ik ga even googelen, dankjewel :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:15

in Amsterdam op de weteringschans zit van Beek, daar haal ik m'n supplies altijd. Daar hebben ze ook blokken voor acryl, waterverf, markers, potlood, houtskool noem maar op!

https://www.vanbeekart.nl/