Heyhey,
ik heb binnenkort een expositie voor mijn digitale kunst. Nu heb ik al de nodige ervaring met traditionele kunst maar dat helpt me niet echt bij de juiste keuzes maken voor mijn digitale kunst.
- De kunst die opgehangen wordt is te koop, ondanks dat zie ik het meer als promotie voor mijzelf dan dat ik verwacht dat ze ook daadwerkelijk verkocht gaan worden.
- De doelgroep is een restaurant en later in het jaar een sportschool. In beide gevallen is er sprake van een groep die niet al te veel te besteden heeft. Modaal inkomen, in sommige gevallen boven modaal.
- Ik ben bereid alternatieven aan te bieden voor mijn kunst zoals andere maten en printopties, inlijsten op verzoek is ook een optie, maar ik verwacht dat de huidige kennis over digitale kunst mij tegen gaat werken en dat men niet beseft dat dit tot de mogelijkheden behoort als men er even snel langs loopt. Ik mag namelijk geen opzichtige informatie ophangen. Folders mogen wel.
- Welk medium zal ik doen? Ik wil mijn kunst niet inlijsten, dit laat ik over aan de koper of op verzoek. Posters zijn de goedkoopste optie maar het is ook precies dat: Goedkoop. Mijn kunst moet niet goedkoop ogen dus ik wil óf canvas óf een papiersoort dat wat duurder aandoet maar mijn kennis is hierover beperkt.
- Mijn budget is beperkt, ik ben dus echt op zoek naar een goede prijs-kwaliteitverhouding, zowel voor mijzelf als potentiële kopers.
- Ik heb zitten denken over rolled canvas, dus afdrukken op canvas zonder frame of iets dat het verstevigd. Een duurdere versie van een poster zegmaar. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, wat zijn de voor- en nadelen? Ik kan niet echt bedrijven vinden die het werk op die manier aanleveren.
- Mijn kunst is over het algemeen erg kleurrijk, een goed kleurbereik is dus écht een must.
- Het gaat om 5 werken op A-2 formaat en 8 op A-3 formaat zoals het er nu uit ziet. Wellicht dat het uiteindelijk 13 werken op A-3 formaat gaat worden, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Alle tips en ideeen zijn erg welkom, ik sta overal voor open en wellicht dat ik helemaal de verkeerde kant op denk. Thanks alot!