Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Ik zou altijd voor een Mac gaan als je de kunstzinnige of grafische richting op wil gaan. Voor een aantal opleidingen is het zelfs verplicht en meestal wordt het vanuit de school sowieso aangeraden.
Macs zijn wel wat duurder maar hebben dan ook een hoop voordelen, gaan langer mee en zijn veel waardevaster waardoor ze hun geld echt waard zijn.
8nnemiek schreef:Ik zou altijd voor een Mac gaan als je de kunstzinnige of grafische richting op wil gaan. Voor een aantal opleidingen is het zelfs verplicht en meestal wordt het vanuit de school sowieso aangeraden.
Macs zijn wel wat duurder maar hebben dan ook een hoop voordelen, gaan langer mee en zijn veel waardevaster waardoor ze hun geld echt waard zijn.
Anniek22 schreef:Even kort antwoord:
Ik wil fine art doen; of een soort combi van fine art en graphic design.
Laptop is wel heel praktisch aangezien ik veel reis en dat veel makkelijker verplaatsbaar is.
Je hebt tegenwoordig op iPad’s en tablets gewoon toetsenbord wat je eraan kan plakken (zodat je echt kan typen), maar dan heb je ook minder gewicht dan met een laptop.
Is het met bijvoorbeeld een iPad pro mogelijk om ‘alleen’ dat te hebben en dan geen computer of zitten daar veel minnen aan?