Mijn notenleeskunst voor twee notenbalken is belabberd, het is dan een kwestie van stukken volledig in mijn spiergeheugen trainen en dan raak ik ze ook nooit weer kwijt, maar zo kom ik eigenlijk nooit aan het leren van nieuwe stukken toe. Nu ik ineens de akkoorden begrijp, wordt notenlezen een stuk makkelijker.
Echter, ik merk dat ik ritmisch echt voorlopig de noten erbij wil houden. Een bekend nummer met alleen tekst en daarboven de akkoorden, is echt nog een stap te ver. Ik ben dus op zoek naar bekende muziek voor piano, géén klassiek, iets als piano en zang ofzo (het eerste wat me te binnen schiet en die ik hier toevallig heb liggen, is make you feel my love. Dat idee dus, al hoeven het absoluut niet alleen ballads te zijn. Let it be is bijvoorbeeld één die ik in elk geval op wil zoeken).
Maar dan dus én de notenbalken (allebei!!) én de akkoorden. En dan ook nog stukken met akkoorden die voor een beginner op dat gebied ook nog een beetje goed door te komen zijn, het moet op dit moment ook nog leuk blijven.
Helemaal niet veeleisend, zo aan het eind van het jaar, maar een mens wil wel eens wat