Hallo allemaal!
Ik doe mee aan de Sweek MoonYAContest Schrijfwedstrijd en ik vroeg mij af of er nog meer bokkers meedoen? Hieronder zal ik uitleggen wat het inhoudt en waar je meer informatie kan vinden over de wedstrijd en hoe je kan meedoen.
Maar als eerste wil ik er even op wijzen dat je in dit topic niet om volgers mag vragen of verwijzen naar je verhaal. Je kan de link naar je verhaal in je profiel en onderschrift zetten maar je mag er niet naar verwijzen in je berichten. Je mag uiteraard wel een gedeelte van je verhaal hier plaatsen om de interesse van eventuele lezers op te wekken! Ben je een lezer en ben je benieuwd naar het verhaal van een bokker? Stuur dan even een PB naar die persoon!
Alright, als eerste, wat houdt het in?
Uitgeverij Moon en Sweek organiseren namelijk Moon YA contest: dé schrijfwedstrijd voor nieuw talent, de winnaar krijgt een uitgeefcontract bij Moon!
Je hebt drie maanden de tijd om jouw YA-verhaal van minimaal 20.000 woorden te schrijven en te publiceren op gratis lees- en schrijfplatform Sweek met de tag #MoonYAcontest. Zo verzamel je niet alleen al je eerste fans, maar laat je de jury zien dat ze niet kunnen wachten om jouw verhaal verder te lezen. Een vleugje fantasy, romance of spanning – alle young adult-thema’s zijn welkom.
Hoe werkt het?
Maak een schrijversprofiel aan op Sweek en publiceer jouw young adult op Sweek, hoofdstuk voor hoofdstuk of in één keer
Zorg ervoor dat je minimaal 20.000 woorden hebt gepubliceerd vóór de deadline. Je verhaal hoeft nog niet af te zijn.
Lezers kunnen laten zien dat ze jouw verhaal tof vinden door te stemmen via de ‘volg’-knop. Na de deadline is er nog 2 weken tijd om te stemmen
Ook de jury leest en beoordeelt alle verhalen
De shortlist bestaat uit 5 verhalen gekozen door de jury en de 5 verhalen gekozen door het publiek
De 10 finalisten worden uitgenodigd voor een exclusief evenement in boekhandel H. de Vries in Haarlem. Deze avond wordt de winnaar van het uitgeefcontract bekend gemaakt!
Stel je wilt meedoen, hoe doe je dat dan? Ga naar www.sweek.com en log of in met je FB account of maak er daar een aan. Zodra je ingelogd bent klik je op ontdek. Je kunt dan zoeken op hashtag moonyacontest maar waarschijnlijk zie je meteen bij ontdek al een icoontje met Moon YA Contest. Lees dit bericht zeer zorgvuldig door want er staat precies in hoe je stap voor stap mee kan doen en hoe je een mooie boekomslag kan maken. Zorg ook dat je het reglement goed doorleest!
Je kan ook i.p.v. meedoen lekker lezen, bij precies hetzelfde icoontje staat ook wat je kan winnen als je meedoet als lezer. Bovendien heb je toegang tot originele gratis verhalen die je kunt volgen en waarvan je dan updates krijgt in je bibliotheek. Sweek verzorgt ook andere wedstrijden, misschien doe je daar aan mee en mag je dat verhaal ook hier delen, zonder link! Vermeld wel even om welke wedstrijd het dan gaat!
Ik ben eens benieuwd wie er nog meer de uitdaging aan durft te gaan en meedoet?! Wellicht kunnen we hier ook feedback geven op elkaars verhalen. Ik hoor graag van jullie! Hieronder een gedeelte van mijn verhaal:
Deel 1: Verraad van het Bloed.
Heerser Callum regeert al vele jaren over een groot rijk dat uit 7 magische koninkrijken bestaat. Maar sinds kort zijn er duistere machten in het spel en is de troon opnieuw in gevaar. Decennia geleden vond de Grote Strijd om Seponia plaats waarbij de vader van Callum het leven liet. Zal een grote oorlog wederom het leven kostte van velen? Kan Heerser Callum zijn gezin beschermen? In donkere tijden zal hij moeten vertrouwen op zijn oudste dochter Athena. Zij zal alles op alles moeten zetten om hun leven en hun troon te redden van de ondergang. Maar wie kan ze werkelijk vertrouwen? Als het noodlot toeslaat verandert haar wereld onherroepelijk...
TEASER uit hoofdstuk 3:
Terwijl de nacht zijn intrede maakte en de klok de tijd liet verstrijken steeg de maan naar het hoogste punt in de lucht. De koele wind waaide zachtjes door de slaapkamer van de prinses en de gordijnen wapperde zachtjes. De kamer was verhuld in de duisternis en buiten was het muisstil.
Toch had iets de sneeuwwolf ontwaakt. Hij tilde zijn hoofd op en keek de kamer rond. Met zijn ogen zag hij prima in het duisternis. Er was niemand hier. Hij stond op en sprong van het bed af. De wolf liep het balkon op door de open deur en wist meteen wat hem uit zijn diepe slaap had ontwaakt. De volle maan. Een keer in de zoveel maanden stond de maan aan de hemel, helder en onverhuld. Geen wolk die zijn stralende licht tegenhield en de sterren fonkelde aan de donkere hemel. De volle maan had niet alleen zijn effect op de dieren en met name de wolven maar ook op Athena. Dastan liep terug naar binnen, net op tijd om te zien hoe Athena recht op schoot en diep ademhaalde. Het zweet stond op haar voorhoofd en een diepe angst was te lezen op haar gezicht. ‘Dastan?’ vroeg ze ongerust toen ze hem niet naast haar voelde.