[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:19

eclair98 schreef:
Vanmiddag een beetje zitten kliederen! Ben niet helemaal te vrede over het hertje, maar goed.
[ [url=m/a7ZlFO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ekh1QZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tevreden. En ik zou ze zo aan de muur hangen.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:09

Bedankt voor jullie leuke berichten!

Pleun02: mooie update, de strengen haar met highlights geven je schilderij mooi diepte. Ga zo door zou ik zeggen
Eclair98: Nou, dat vind ik nog knap dat je er zoveel kunt maken! Mooie platen dit ook weer. Lekkere heldere kleuren, waar heb je deze mee gemaakt?

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 20:56

Afbeelding

Ik ben vandaag weer wat verder gegaan aan deze.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 17:29

Nevony: deze zijn gemaakt met promarkers! Alleen, heel veel kleuren raken op, dit is erg lastig kwa keuzes kwa dieren :')

Jindai

Berichten: 1893
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:49

Zo, hoogste tijd weer voor een reactie rondje! :o

Pag 42:

@ Eclair Hele leuke schetsen, ik vind vooral de koe erg leuk, bijna jammer dat 'ie geen kleur heeft gekregen. Dat spelen met waterverf (?) gaat je goed af! :j

@ Jis Je schilderij is al prachtig! Het komt echt al tot leven nu de ogen ook geschilderd zijn en kleur hebben. :)

@ Eclair Je begint langzaam maar zeker een eigen stijl te krijgen, heel leuk om te zien! :) Goed geslaagd, de combi van waterverf+promarkers!

@ Pleun Heel gaaf geworden! +:)+ Mooie achtergrond waar het paardje vanaf spat! De verhoudingen kloppen niet helemaal, maar dat maakt 'm niet minder schattig. Knap ook dat je nog witte manen hebt weten weer te geven op een toch al witte vacht!

@ Malenka Wauw! _/-\o_ Heel erg mooi en prachtig kleurgebruik!

@ Quebelle Ai, net geopereerd! Ik hoop dat het inmiddels weer beter met je gaat! Mooie portretten en knap dat je dat even vlug doet! Het digitaal getekende paard is bijna eng, zo realistisch is het! Ben erg benieuwd hoe hij is als hij af is! :)

Pag 43

@ Mooie update weer, ben heel nieuwsgierig naar het eindresultaat! :j

@ Telpeva, even een tekendipje. Gelukkig is meekijken ook leuk en hopelijk krijg je er vanzelf weer zin in! :)

@ Sanneb Hoe gaaf zou dat zijn, een eigen atelier! <3

@ Pleun Gave opzet al zo! :j Haar gezicht komt me ergens bekend voor, maar weet niet wie het is. :P

@ Malenka Degene die de otter heeft gekregen boft maar, prachtig werk! :)

@ Titanic Mooi die wolken, dat zijn van die dingen waar je naar kan blijven kijken! :j

@ Telpeva, leuk beestje! Teken je die helemaal uit je hoofd? :)

@ Jis Heel erg gaaf, die hond! <3
Ik vind je achtergrond ook heel erg mooi, de kleuren passen goed bij de hond. Hij is heel aaibaar geworden!

Pag 44

@ Selina Mooi, het hondje! :j Knap, witte vacht op wit papier.

@ Sanneb Volgend jaar dus echt je eigen atelier aan huis, gefeliciteerd! *\o/*

@ Titanic Hoe je het ook voor ogen had, ik vind 'm erg goed gelukt! :j

@ Telpeva Wat een werk, al die schubjes! :wow: Ben heel benieuwd hoe die wordt met wat kleur!

@ Jis Dit is je eigen kat toch? Meen dat ik hem/haar weleens voorbij heb zien komen in het katten topic. :D
Mooi al en ik vind de compositie helemaal niet storen. Het is weer eens wat anders. Vind de Sphinx en Abbesijn werkelijk prachtig! <3

@ Monikasweety Wat een mooie Beagle! Het paard is ook heel goed gelukt! Vind bij allebei de ogen ook heel mooi gedaan, heel sprekend zijn ze. :j

@ Sjolvir Wat een leuke, cartoonachtige stijl heb je! :) Doet me denken aan de Ponyclub boekjes van vroeger. :D

@ Titanic Weet je zeker dat dit echt de eerste keer is? _/-\o_ Super mooi begin al, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Pag 45

@ Telpeva Ik vind hem helemaal niet raar, leuk juist dat blauw! Gewoon lekker mee doorgaan! :j

@ Eclair Je vogeltjes worden steeds beter, vind de papegaai heel goed gedaan! :)

@ Pleun Mooi begin al met het gezicht, ben benieuwd naar de rest. :)


@ Eclair Goed gelukte vogeltjes weer, mooie kleuren heb je gebruikt. :) Vind je tekeningen van week 17 ook erg geslaagd, het konijntje is idd heel schattig!

@ Fennypower Wat een lief babydraakje! Ik vind de handen echt heel mooi gedaan, die zijn niet het makkelijkst om te tekenen. :)

@ Eclair Weer 2 mooie tekeningen, vind de ezel erg leuk!

@ Monikasweety Wat een mooie tekening! Het paardje heeft een lekkere gekke voorpluk. :D

@ Pleun Toch handig, dat als je met verf werkt, je het oor er zo ook weer bij kunt schilderen! :D
Het haar ziet er voor een eerste laag al goed uit.

@ Nevony Welkom en wat leuk dat je het tekenen weer oppakt! :) De verzamelwoede is heel herkenbaar... O:) Ik heb de Inktense ook, maar doe er eigenlijk iets te weinig mee. Zonde eigenlijk, want het is wel heel leuk materiaal. :j Vind het vosje erg mooi, die blik in z'n ogen is heel gaaf! Je volgende tekening ziet er ook al heel goed uit, mooie contrasten!

@ Pleun Het haar ziet er nu al een stuk beter uit! :j

@ Eclair Ik vind ze allebei heel leuk geworden! De kleuren van het ijsvogeltje zijn heel gaaf gedaan! :)

@ Nevony Mooie vooruitgang zeg! :j Ben nieuwsgierig naar meer

Eigenlijk had ik ook al weer een tekening moeten plaatsen, maar kom door drukte bijna niet toe aan tekenen. Morgen nog een drukke dag, maar daarna even een paar rustige dagen en dan wil ik er weer even voor gaan zitten. :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 21:16

@jindai bedankt voor de complimenten!
@nevony wat ziet die er al ontzettend gaaf uit!
@eclair98 Ze zijn echt super mooi, ze zien er elke week weer leuker uit!
Hier ben ik gebleven :j

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:39

Welkom Nevony!

Citaat:
jis_: Mooie hond en leuk om twee verschillende stappen te zien. Hoe bouw je zo'n schilderij nou op? Kleur je eerst de donkere en lichte vlakken in? Of alles in een soort onderkleur? Ik neem aan dat er ook veel laagjes in gaan zitten?


Donkere en lichte vlakken :j ik moet nog wel leren om die vlakverdeling sneller goed neer te zetten. Kom later nog wel vaak fouten tegen die ik dan nog moet oplossen die dan ook weer nieuwe lagen nodig hebben. vooral als ik groot schilder. Over het algemeen krijgen mijn schilderijen heel veel lagen. Dit paard niet, die had ik met 5 uur af, wel een kleintje van 30x40 en minder gedetailleerd,


Afbeelding


Prachtig die vos! <3 Paard wordt ook mooi!

@eclair, Vind hem wel gaaf dat hertje, schattig die oren.

Mooi Pleun, ben je zelf al tevreden over de verhoudingen?

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:38

@jis, redelijk! (waar krijg jij trouwens zo'n gave foto's vandaan? :o )

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:17

Eclair98: Haha dat is lastig, dan moet je je onderwerp uitkiezen op je materiaal ipv andersom. Ze zijn wel heel leuk die promarkers. Ik heb ook een stel liggen. Mooie felle kleuren die je ook goed kunt 'mengen' door ze over elkaar te gebruiken. Ben je alweer bij met je challenge? Of nog steeds aan het bijwerken. Ik moet zeggen dat ik momenteel weinig aan tekenen toekom, jammer is dat.

Jindai: Dankjewel, leuk dat iedereen me zo hartelijk welkom heet! En leuk dat je de Inktense ook hebt. Ik heb er ooit twee tekeningen mee gemaakt en that's it. Hartstikke zonde eigenlijk. Dus dat staat ook definately nog op de to-dolijst. Heb jij nog tips voor papier wat goed werkt bij de Inktense? Moet je dan gaan voor aquarelpapier ivm het water?

Pleun02: Mooie update weer. Lijkt me flink priegelen met een kwast die fijne lijntjes in het gezicht en op de armen.

Jis_: Bedankt voor je uitleg! Interessant om te horen hoe het zit, want schilderen is me eigenlijk nooit goed afgegaan, maar ik vind het eindresultaat van anderen wel erg mooi om te zien! Die van jou is ook heel goed gelukt :oo , Dat 'lossere' staat wel op dit schilderij vind ik, maar ik ben daar sowieso gek op. Je maakt ook mooi gebruik van verschillende kleuren in je schaduwen en lichtere delen, dat is denk ik wat je bedoelt met de verschillende lagen he? Je bereikt er mooie diepte mee in ieder geval. Het wilderige van de manen heb je ook mooi weten te vangen en dat gaat dan weer perfect over in de achtergrond. Ja, mooi!

Ik heb helaas tussen mijn vorige post en nu geen tijd gehad om verder te werken aan mijn plaat, maar er staan voor vanavond nog een paar opruimtaakjes op het programma (bluuuh), en dan heb ik mezelf beloofd dat ik er in ieder geval nog een uurtje mee aan de slag mag.

Ik moet een eindje reizen naar mijn werk en ga altijd met het ov, dus dan heb ik plenty tijd om demo's te kijken op Youtube. En laatst zag ik een aantal mooie kleurpotloodwerken langskomen op een materiaal dat drafting film heet. Het lijkt me een soort overtrekpapier en je schijnt er met kleurpotlood mooi op te kunnen werken, omdat je heel heldere kleuren krijgt/houdt en ook leuk kunt experimenteren met verschillende gekleurde vellen als achtergrond (door de transparantie).

Heeft iemand hier hier weleend van gehoord/mee gewerkt?
Hier een voorbeeldfilmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=Mzt0X8dVbbc

Ik heb me ingeschreven voor een workshop ' zomeravondluchten in aquarel'. Om weer eens iets anders uit te proberen en omdat het leuk is om eens een half dagje samen met andere liefhebbers te werken. En daarvoor heb ik nog wat materiaal nodig (o.a. papier), dus voor donderdag staat er een tripje gepland naar de kunstbenodigdhedenwinkel (of hoe noem je dat) *\o/* . Jeej!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:43

@nevony heb er nog nooit van gehoord maar het ziet er goed uit! Veel plezier met je workshop!

Hier ben ik gebleven, de laatste lootjes!
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 06:42

Complimenten voordie hand Pleun02!

Telpeva

Berichten: 14746
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:03

Lieve mensjes uit dit topic, ik hou de challenge dit jaar niet vol. Er is te veel op mijn pad gekomen, heb het domweg te druk om de rust te vinden om te tekenen. Misschien dat ik hier en daar nog een tekening zal posten, misschien dat ik mijn hoeveelheid tekeningen per week/maand terug schroef om dan alsnog verder te gaan later dit jaar maar voor nu gooi ik even de handdoek in de ring. Ik blijf sowieso wel rondhangen om jullie werk te bewonderen en af en toe te reageren :j

Dat doorzichtige papier doet mij denken aan kalkpapier, ik durf alleen niet te zeggen of dat ook echt datgene is dat de persoon in het filmpje gebruikt.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:49

Ik zit weer zwaar in de stress := Ik wil elke keer andere dieren tekenen, en niet steeds dezelfde. Maar dan zit ik met het feit dat je verschillende soorten hebt en ik bij sommige tekeningen daar niet op gelet heb. Dus dan weet ik niet welke het is, snap je en dan welke ik nog kan tekenen :+

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 20:24

Moed weer bij elkaar geraapt. Week 20 en week 21. Voor week 20 zijn het een melkslang en een miereneter in waterverf geworden. Ben niet geheel te vrede met de kop van de melkslang. Voor week 21 zijn het een Amerikaans eland geworden en een capibara.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:29

Super mooi Eclair!
@telpeva, wat jammer! Volgend jaar misschien beter :j
Mijn schilderij is af!

Afbeelding

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 21:47

Dank je Jindai!


@ Nevony, ja maar ook mede door transparante verfkleuren kun je veel diepte krijgen, als ik wit heb gebruikt door de blauw, bruin en rood in een zwarte vacht voor glans laat ik dit eerst goed drogen dan ga ik er daarna nog met blauw bruin en rood overheen, dus zonder wit dit keer, maakt de lichte onderlaag weer wat donkerder en dieper van kleur, dit geeft ook heel veel diepte. Gebruik deze techniek graag bij ogen. Glaceren.


Pleun02 schreef:
@jis, redelijk! (waar krijg jij trouwens zo'n gave foto's vandaan? :o )


Wat bedoel je precies? Foto's die ik gebruik als voorbeeld?

De miereneter vind ik erg goed gelukt eclair!

Wordt gaaf Pleun!

Telpeva, soms heb je zo'n periode. Heel herkenbaar. :j

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 06:39

Jis_ schreef:
Dank je Jindai!


@ Nevony, ja maar ook mede door transparante verfkleuren kun je veel diepte krijgen, als ik wit heb gebruikt door de blauw, bruin en rood in een zwarte vacht voor glans laat ik dit eerst goed drogen dan ga ik er daarna nog met blauw bruin en rood overheen, dus zonder wit dit keer, maakt de lichte onderlaag weer wat donkerder en dieper van kleur, dit geeft ook heel veel diepte. Gebruik deze techniek graag bij ogen. Glaceren.


Pleun02 schreef:
@jis, redelijk! (waar krijg jij trouwens zo'n gave foto's vandaan? :o )


Wat bedoel je precies? Foto's die ik gebruik als voorbeeld?

De miereneter vind ik erg goed gelukt eclair!

Wordt gaaf Pleun!

Telpeva, soms heb je zo'n periode. Heel herkenbaar. :j

Ja ik bedoelde de foto's die jij als voorbeeld gebruikt :j Bedankt!

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:40


Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:48

Pleun 02, zo die ziet er af heel anders uit! Hij is mooi geworden. Kleuren passen nu ook mooi bij elkaar.

Jis, mooi! En zacht om naar te kijken.

Eclair, dat konijntje is leuk, maar je moose vind ik ook heel mooi. IJsvogeltje en hertje trouwens ook.

Nevony, mooi begin, benieuwd naar het eindwerk. Maar dat vosje.. die vond en vind ik prachtig, ook al kijkt hij droevig.

Monicasweety, mooi!!!!

Hier nog steeds inspiratieloos.. zucht..

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:32

@sjolvir, bedankt! Inspiratie komt vanzelf, maar artist block is altijd banketstaaf :')
@jis_ Ik kan zelf alleen geen foto's maken maar misschien moet ik wat meer oefenen :)*

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:33

Ik post nog maar een keer, het topic is een beetje dood haha. Doorzetten hè iedereen!
Nieuw schilderij:
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:40

Wat een kleine ogen Pleun, heel anders dan je andere schilderijen:P Je verhoudingen worden wel steeds beter.

Het is inderdaad erg stil. Jammer. Ik kijk graag mee met de rest.
Ik heb vandaag ook de verf er weer eens bijgepakt. Het blijft voorlopig lastig voor mij qua tijd ;(
Ik krijg niet echt een goede foto meer met m'n telefoon op dit tijdstip, maar toch eentje in de hoop dat er weer meer gaan plaatsen :j
Afbeelding

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:33

@sanneb bedankt haha. De ogen zijn wel een beetje klein idd :') Jouw schilderij is echt super gaaf!
We gaan de boel gewoon een beetje uppen :P

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:50

Ik durf gewoon niet met verf aan de slag. Mijn vorige pogingen kwamen erop neer dat ik het hele doek aan gort smeerde :') Knap dat jullie er wat van weten te maken!

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 15:54

eclair98 schreef:
Ik durf gewoon niet met verf aan de slag. Mijn vorige pogingen kwamen erop neer dat ik het hele doek aan gort smeerde :') Knap dat jullie er wat van weten te maken!

Het is vaak veeeel makkelijker dan je denkt hoor!Bedankt!