In 2017 heb ik best veel gefotografeerd, en weel veel bijgeleerd. Ik hoop dat 2018 terug zo’n gaaf jaar wordt!
In januari was ik bezig met afstuderen. Eind januari had ik mijn voorstelling van de bachelorproef. De laatste vraag was bij iedereen hetzelfde: ‘Wie ben ik als leerkracht?’ Ik had al even niet meer gefotografeerd, ben zelf niet goed om een 10 minuten zonder leidraad iets te vertellen, dus kwam ik op het idee om een fotoreeks te maken.

Februari
Ik had in november al een studiosetje gekocht met continulichten. Hier ben ik in februari wat mee aan de slag gegaan.

Maart
In maart was ik aanwezig op een fotomeeting voor honden op de Lommelse Sahara. Ook heb ik nog enkele paarden op foto gezet met de bloesem.

April
In april werd ik gevraagd om 2 kinderen op foto te zetten. Dit had ik nog nooit gedaan. Helemaal buiten mijn comfort zone, maar toch eens leuk om te doen!
Ook mocht ik de dochter van een ex-collega op foto zetten voor haar lentefeest. En heb ik 2 workshops gevolgd: paardenfotografie door Foscofotografie en Eliane van Schaik en nog een flitsworkshop.

Mei
In mei kreeg ik de kans om dalmatiërpuppy’s van 3 weken oud op foto te zetten. Was superleuk!
Ook mocht ik fotograferen op het lentefeest van de dochter van mijn ex-collega. En ben ik langs Sophie van SNCG geweest om foto’s te maken.

Juni
4 weken later mocht ik de dalmatiërpuppy’s opnieuw op foto zetten. Ondertussen waren ze al 7 weken oud en waren ze al een pak meer levendig dan de andere keer. Wat er soms wel voor zorgde we snel moesten zijn of erachter rennen!
Ook ben ik nog langs een vriendin geweest voor foto’s in het gouden uurtje. Vriend en de hondjes mee, en nadien nog snel enkele zonsondergangfoto’s gemaakt van de honden. (Helaas vond ik deze foto's niet meteen terug.)

Juli
Om mijn ervaring met kinderfotografie wat uit te breiden, afgesproken met een toenmalige collega om foto’s ta maken van haar kinderen. Ook mijn nichtje mocht op foto. Een hele andere leeftijd, maar wel leuke ervaringen!
Helaas ook een afscheidsshoot van de hond van een vriendin gedaan.
Al even merkte ik dat mijn lens niet 100% meer scherpstelde. Dus langs Chipclean geweest. Omdat dit zo ver rijden is hebben we er een daguitstap naar Apenheul aan geplakt.

Augustus
Omdat ik me naast honden- en paardenfotografie in de toekomst me ook wil gaan richten op mensen, een vriendin gevraagd voor een loveshoot met haar vriend.
Ook mocht het kindje van een collega van mijn vriend model staan voor meer ervaring.
En de dalmatiërpup die bij de fokker gebleven is, mocht ook nog eens een keertje model staan.

September
Na de workshop flitsfotografie was ik eigenlijk verkocht. Ik ben op zoek gegaan naar een flitssetje waar ik nog even mee verder kon. Tweedehands kon ik de set Elinchrom BRX500 kopen. Hiermee aan de slag gegaan. Ook nog een hondenshoot op de heide gedaan.

Oktober
In oktober had ik duoworkshop van René van Zon (Rezon Photography) en Andreas Romijn. De ene dag buitenfotografie en de foto bewerken, de andere dag studiofotografie. Een superleuk weekend waar ik weer een hele hoop bijgeleerd heb op vlak van fotograferen en bewerken!
Ook mocht ik op een mooie herstdag ook nog een familieshoot houden. Was voor mij de eerste keer, dus weer buiten mijn comfort zone, maar deze ervaring is ook zeker meegevallen! Al zie ik nadien veel verbeterpunten, maar die nemen we mee naar een volgende keer.

November
In november ben ik net gestart met een nieuwe job. Na de opleiding overdag was ik ’s avonds meestal te moe om nog iets te doen. Ook het donker weer begint helaas weer.
Wel een keertje naar Eindhoven Glow geweest.

December
Met eigen honden en een fotostudio in huis kan ik het natuurlijk niet laten om mijn kerstkaartjes zelf te maken. Ook de hond van mijn ouders mocht op hun kerstkaartjes pronken.

In 2018 hoop ik om nog meer bij te leren op vlak van studiofotografie. Ook hoop ik om meer paarden voor de lens te krijgen. Ook op vlak van kinderfotografie zou ik me nog graag verder willen ontwikkelen.
Bedankt voor het kijken, een reactie zou fijn zijn!
En alvast een gelukkig 2018 gewenst!
ben benieuwd wat 2018 je brengt.