Volgens mij heb ik nog nooit iets gepost in UK. Als ik dat heb gedaan, dan is dat heeeeul lang geleden.
Ik vond het wel eens tijd.

Heb tijden niet meer getekend. Te depressief en teveel onrust. Het lukte niet meer. Maar ben het weer aan het oppakken sinds beide kindjes naar school zijn en ik weer tijd voor mezelf heb! En dat voelt goed! En ben het gelukkig nog niet verleerd. Maar ik moest wel weer even inkomen.

Ik teken veel krabbels met pen. Wat er in mijn hoofd op komt, dat zet ik op papier. Dus meestal lekker veel fantasie!
'Vroegah' werkte ik veel uit op de computer. Maar mijn tablet is intussen al zo oud als de weg naar Rome en gemaakt voor vierkante beeldschermen. Die heb ik niet meer. Dus mede daardoor hield het me enorm tegen om weer eens digitaal tekeningen uit te werken. Want dat strookt gewoon niet met een breedbeeld monitor. En dat werkt frustrerend. Dus dan maar niet.
Toch miste ik het digitaal tekenen echt wel, die ontspanning wat het geeft en gewoon het goede gevoel als het klaar is. Dus alsnog de oude tablet + pen weer van zolder gevist onder een dikke laag stof. Deed ie het nog wel?
Na een uren lange zoektocht naar drivers en het beeldscherm op vierkant te krijgen, ben ik weer begonnen! En ben blij dat ik die stap heb genomen.

De penkrabbel:

De penkrabbel importeer ik in Flash. Een stokoude versie van 2004

Als ik alle lijnen heb getekend, gecorrigeerd, aangesloten heb en ik na uren dan eindelijk tevreden ben, zet ik met Flash de hoofdkleuren neer.

Als dat gebeurd is, is het tijd om hem verder in de kleuren met Photoshop. Niet mijn favoriete bezigheid, maar het moet wel gebeuren.

Resolutie van de tekening: 9384 x 5967 pixels

Dit was om weer lekker in te komen. Deze tekening ga ik uitwerken tot kerstkaartje. Nick ben ik ook aan het tekenen en dan komen ze samen op ons kerstkaartje

En hopelijk blijf ik me goed voelen en volgt er veel meer