[VRAAG] stoppen met hobby materiaal over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

[VRAAG] stoppen met hobby materiaal over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-17 23:28

Hoi,
Door mijn fulltime job en omdat ik mijn vrije tijd opoffer voor mijn huishouden en mijn paard heb ik geen tijd meer om te tekenen.

Ik heb altijd graag getekend in pastel, maar de inspiratie ontbreekt me (mede door stress) en er is geen interesse meer in mijn werk (ik werkte voornamelijk in opdracht) dus wil ik ermee stoppen want het materiaal neemt ook een hele kastruimte in beslag.

Nu heb ik wel nog veel papier, pastelkrijt, pastelpotloden en ander tekengerief liggen.

Zou ik dit kunnen verkopen of weggeven (aan verzendkosten) aan iemand die het kan gebruiken?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:34

Natuurlijk alles heeft waarde, nieuw of 2e hands!
( maar persoonlijk zou ik mijn gereedschap houden, misschien komt er verandering in je leven en werk en dan denk je zonde had ik maar wat gehouden) natuurlijk is het wel altijd weer te koop... dat is dan de tegen hanger weer.
Marktplaats, 2e hands.nl, facebook en lokale prikborden zijn altijd handig. Moet het weg met gevoel denk dan eens aan scholen ,opvangcentra en bejaardenhuizen etc. ;)

pvdbosch

Re: [VRAAG] stoppen met hobby materiaal over

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:46

Als het veel waarde vertegenwoordigt neem ik aan dat je het wilt verkopen. Als dat niet het geval is dan zou je kunnen overwegen om het weg te geven aan een liefdadigheidsorganisatie? Die zouden er super blij mee zijn en het is leuk dat je spullen dan zoveel mensen blij kunnen maken.
Ik heb net bv allerlei hobbyspullen gegeven aan http://veriolanda.nl/ die steunen hele arme families in Roemenie, maar zo zijn er uiteraard velen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 00:26

Het zijn wel de "betere" pastelpotloden en niet de goedkope potloodjes. Een elektrische slijper, draagbare tekentafel die op een bureau/tafel gezet kan worden.
Ook olieverf, plakaatverf, aqrylverf, penselen etc.

Een hele hoop dus.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:33

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:36

er zijn meerdere groepen op raceboek waar je het aan kunt bieden.
Maar ook op Marktplaats.
de betere materialen zijn vaak goed te verkopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:38

Zonde! Ik heb ook regelmatig een drukke periode waarin ik nergens tijd voor heb, maar er komen altijd weer tijden dat je ineens zin krijgt om lekker creatief bezig te zijn.
Heb je geen plekje op zolder waar je je spullen kwijt kan?
Ik heb ook laatst een paar opbergdozen gevuld met hobbymaterialen. Ik ben altijd weer blij dat ik ze snel bij de hand heb, al is het maar om een verjaardagskaart op te leuken.
Maar als je ze echt kwijt wil dan is er zeker markt voor. Zeker voor betere merken materialen.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:13

Ik zou het ook echt niet verkopen, ik kleur soms ook maanden niet omdat ik gewoon te druk ben, maar merk dat kleuren/ tekenen verven iedere keer weer terug komt. de investering heb je nu toch al gedaan, en potloden gaan niet kapot.
Mocht je toch je spullen besluiten weg te doen wil ik wel graag een pb

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 09:57

Ik snap het wel. Ik heb ook al minstens 5 jaar niet meer getekend en geschilderd en ik had een hele bak met materiaal waar ik eigenlijk ook geen ruimte voor had. Ik heb mijn mooie tekenpapier + doosjes potloden gehouden (nam weinig ruimte in) en de verf, kwasten, doeken en dergelijke grote dingen weggegeven. Ik vond het zonde als de verf in zou drogen en ik maakte een vriendin er heel blij mee.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:22

Precies wat YellowGray zegt. Ik zou in ieder geval je pastelpotloden en papier bewaren. (Verf is op een gegeven moment minder fijn om mee te werken of droogt in als het ouder wordt.)

Straks krijg je zin en toch tijd om weer even een uurtje creatief te zijn en dan is alles weg.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 12:56

Grootste probleem is de inspiratie. Ik denk vaak wel "oh leuke foto om te tekenen" maar als ik begin merk ik dat het niet meer lukt zoals voorheen. Geen goede verhoudingen en dan begin ik de moed te verliezen.

Ik heb geen kelder en geen zolder. (Zijn er wel maar niet goed begaanbaar en met vocht & muizen geen optie).
Nu steekt alles in een doos van 40b x 30h x 60l in de kast. Die doosvan bevat alleen tekenpapier en de krijt en potloden, bovenop die doos heb ikeen plastic bewaardoosje waarin nog potloden zitten en klein materiaal. De tekentafel past niet in de kast en staat naast de kast.
Daarnaast heb ik nog een schilderdoek van iets groter dan een A3 formaat.
De penselen en verf steken ook apart.

Ik ga een advertentie maken en zien wat er geboden wordt, er zijn meerdere geïnteresseerd.

Verder houd ik me soms wel bezig met digital arts, en dat is makkelijker om maanden opzij te laten liggen.

De laatste pasteltekening van mij
Afbeelding

En een digital art
Afbeelding

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:28

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 13:35

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 11:27

Kan iemandik een goede prijsindicatie geven?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-17 22:43

Is dit redelijk?

Stabilo 12 pastelpotloden 10€
Faber castell 36 pastelpotloden 30€
Artist set 60 diverse potloden 2€
Reeves tekentafel 20€
pastelmat clairefontaine 10€
Canson Mi-Teintes Black 5€
velour hahnemuhle 5€
Ingres pastelpapier 5€
Wit tekenpapier 2€
canvasdoek 30x40 2,5€
Canvasboard 30x40 2,5€
Alle verf tesamen 10€
Losse pastelkrijtjes alles tesamen 5€
Losse pastelpotloden oa Derwent 5€
Alle penselen 10€
Elektrische slijper diverse dikten 15€
Diverse kleine toebehoren gratis. (Puntenslijpers, gommetjes, ...)

Totaal 139€ exclusief verzendkosten
Koopt u álles in één keer 80€ excl verzendkosten

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:33

Ik denk dat je het erg positief inschat. De Reeves tafel is nieuw voor die prijs te kopen, evenals de Faber castell pastelpotloden.
De artist potloden zijn van de blokker (oid net als andere spullen op je foto’s) en eigenlijk alleen leuk om een vuurtje mee te maken of aan een nichtje/neefje te geven.

Op MP Verkopen ze zo vaak nieuwe spullen voor de helft van de prijs dat je advertentie snel verdwijnt. Op bokt markt heb je niet zo veel interesse voor deze categorie.

Uiteraard kan je het altijd proberen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 21:19

Ik heb je advertentie verwijderd, deze mag je in je onderschrift letten. Hou je er rekening mee dat het aanbieden van spullen niet is toegestaan? Anders moet ik het topic helaas sluiten... :) zolang het over taxeren gaat laat ik het toe.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 21:49

Taranes schreef:
Ik denk dat je het erg positief inschat. De Reeves tafel is nieuw voor die prijs te kopen, evenals de Faber castell pastelpotloden.
De artist potloden zijn van de blokker (oid net als andere spullen op je foto’s) en eigenlijk alleen leuk om een vuurtje mee te maken of aan een nichtje/neefje te geven.

Op MP Verkopen ze zo vaak nieuwe spullen voor de helft van de prijs dat je advertentie snel verdwijnt. Op bokt markt heb je niet zo veel interesse voor deze categorie.

Uiteraard kan je het altijd proberen.

Heb alle prijzen eerst via google opgezocht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 23:18

Het zijn richtprijzen, elk bod wordt bekeken ;)
Via tweedehands heb ik al een bod van 50€ en heb deze bieder gecontacteerd ook via mail.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 21:29

De spullen zijn uiteindelijk toch verkocht voor 50€.
VER onder de waarde maar ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen.

Nuja ik blijf wel nog digitaal tekenen dus kan me wel altijd nog creatief bezig houden én ik heb weer extra kastruimte.

@Taranes de bekende bokker die pastelportetten maakt verkoopt dezelfde faber castell doos voor 55€ dus vond mijn prijs écht niet te duur. De mijne waren nog erg netjes.
Maarja het is nu verkocht.

Taranes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:32

Het is heel simpel. De waarde van spullen is niet welke waarde jij er aan geeft, maar wat de gek er nog voor geeft. In jouw geval dus 50 euro voor het totaalpakket.