[DIGI][WIP] Allereerste digitale tekening!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Remembrance

[DIGI][WIP] Allereerste digitale tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 21:43

Hoi! Ik ben Telma. Ik ben 12 jaar en houd veel van paarden, tekenen en schrijven. Ik ben nu achter het idee gekomen om digitaal een tekening te maken! Ik gebruik hiervoor mijn eigen (kleine) laptopje, GIMP en een muis/touchpad. Ik ben er tot nu toe eigenlijk wel heel tevreden mee :j Tips zijn altijd welkom! Zou i juist heel fijn vinden eigenlijk.

Afbeelding
De schets

Afbeelding
Tot nu toe!

Ik ben dus net begonnen aan het hoofdje en daar wordt nog veel aan gewerkt. Ik zou graag nog wat met schaduwen doen en zo, maar ik weet niet zo goed hoe dus als iemand van jullie me dat kan vertellen zou dat super tof zijn :j Een reactie met een tip of een top (of iets anders haha) zou heel leuk zijn <3

Hou er dus wel rekening mee dat ik geen professionele dingen heb zoals een tekenpad of Photoshop en dit mijn eerste digitale tekening is hihi. Ik ben echt geen professional dus er zitten vast ook heel veel foutjes in de tekenng :o Maar ik moet zeggen dat ik zelf wel tevreden ben met hoe die er nu uit ziet :D Ben er al best lang mee bezig overigens.

d4rkhorse

Re: [DIGI][WIP] Allereerste digitale tekening!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:58

ziet er al goed uit!
je hoeft zeker geen professionele dingen te hebben om mooie werkjes te maken :)
heb je een referentie foto dan kan ik beter tips geven :)

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 22:07

Nee haha ik werk zonder referentiefoto :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:28

Erg netjes hoor! Ik zou zeggen ga vooral zo door eigenlijk! En met gimp en de muis is een prima resultaat te krijgen! (ik werk ook met gimp en voornamelijk de muis)

Het enige tipje wat ik je misschien kan geven is dat de lijn bij de borst een beetje te duidelijk is. Ik zou zelf de lijn niet helemaal doorgetrokken hebben, of de schaduw wat smoother gemaakt, een beetje in een overloopje zoals je bij de kont hebt gedaan.

Werk je al met meerdere lagen? Zegmaar dat het paard op een andere laag zit dan de witte achtergrond?

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 22:31

Ja ik werk met een aantal lagen ja :j Super bedankt voor de tip! Ik ben het helemaal met je eens, vond de lijn idd een beetje te aanwezig.

Remembrance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 09:38

Mijn laptop is stukgegaan dus verwacht maar in een redelijk lange tijd geen update... ;( Ik heb de tekening gelukkig nog wel kunnen redden. Ik heb nu tijdelijk de oude laptop van mijn moeder in gebruik, maar daar kan ik voorlopig geen GIMP op downloaden :n