[FOTO] Eerste probeersels met mijn nieuwe camera

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xEliesx

[FOTO] Eerste probeersels met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 00:23

Hoi allemaal,

Afgelopen voorjaar heb ik voor het eerst foto's geplaatst op bokt, waar ik feedback op heb gekregen. Deze foto's waren gemaakt met een Nikon Coolpix.

Inmiddels heb ik een 2e hands Nikon D3200 gekocht. Hierbij een aantal experimenten (ook uitsnedes en bewerkingen)
Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Wat spreekt aan en wat juist niet? Zoals jullie wel kunnen zien ben ik nog heel erg op zoek naar 'mijn eigen stijl'.

Fotograferen is voor mij ontspanning en iets waar ik heel blij van word, geld hoef ik er niet mee te verdienen. Toch lijkt het me leuk om me er meer in te verdiepen en te leren van de mensen die al jaren bezig zijn met fotografie.

Ik zou zeggen, brand los :D

Deze foto's zijn gemaakt in Zuid Zweden.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Onze tuin

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Ook een beetje onze achtertuin :D , het IJsselmeer

Huisdieren

Elmo
9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Koda
13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Muurp op 09-11-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG in hoofdletters.

Essie73
Hoofdmoderator

Re: [Foto] Eerste probeersels met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 03:06

De eerste vind ik wat donker en kan geen scherp deel ontdekken. De rest vind ik echt prachtig. Volgens mij ben jij net als ik meer van de portret/ detail fotografie.

NESCAFE

Re: [Foto] Eerste probeersels met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:06

Ik vind de dieren en mensenfoto’s mooi. Leuke composities, je hebt er wel gevoel voor zo te zien. Om met fotografie bezig te blijven en verder te ontwikkelen is het ook leuk om mee te doen met bv het POTW (picture of the week) topic of een ander topic waar meerdere mensen aan mee doen :)

xEliesx

Re: [FOTO] Eerste probeersels met mijn nieuwe camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-17 16:38

Dank jullie wel Essie73 en Nescafé :) Ben echt heel erg blij met jullie lieve berichten.

@ Essie, dat zie je goed, landschapsfotografie vind ik lastig.. er is zoveel wat "eruit springt" dat ik letterlijk en figuurlijk de focus niet goed kan leggen.

@ Nescafé, dankjewel ook voor je tip! Die topics kan ik inderdaad wel eens even opzoeken, dat helpt denk ik wel om te blijven schaven en mijn eigen stijl te vinden.