Ik teken eigenlijk nooit digitaal. echter vind ik het realistisch tekenen van onderandere wel erg mooi op de pc. Daardoor heb ik vorig jaar al een wacom op mn lijstje gezet. De stap is echter erg groot om te maken. T stukje dat men niet ziet wat men tekent onder je maar voor je etc.
Bang dat ik er niet goed aan ga wennen en ik behoorlijk wat geld uitgeef voor iets wat ik uiteindelijk niet meer gebruik en een teleurstelling is.
Toch denk ik ergens ook wel weer dat het wel goed komt. Met de muis teken ik ook wel eens en dat zie je ook op t scherm en niet daar waar de muis is.
Nu weet ik wel niet of een cursor te zien is. zo niet maakt dit het natuurlijk wel lastig.
Maar goed. Nu heeft mn neef een opzich geweldig aanbod en vraag ik jullie om jullie advies en wat wijsheid is. Ik kreeg het vorig jaar ook al, maar toen had ik het geld echt niet. Nu vergeet hij hem te verkopen maar wilt m nu dan daadwerkelijk op internet zetten, echter krijg ik voor hij dit doet nog een laatste kans.
het gaat om een Ugee 1910B (zie foto hieronder)

Dit is eentje waar het teken oppervlakte tevens ook de monitor is. Van wacom is zo'n ding onbetaalbaar voor mij. Tevens is hij nog zo goed als nieuw en de wacom die ik wilde hebben is een stuk duurder.
Volgens mijn neef is het een prima ding maar hij merkte hoe verslavend het voor hem was (hij is meer van het animeren en wilde nog meer plek op t scherm) dus heeft hij door wat meevallers 3 maanden later het grotere broertje kunnen kopen, waardoor deze overbodig is.
tevens kon mijn neef dus niet wennen aan het niet zien onder je wat je doet, dit heeft hij voor deze wel geprobeerd maar niet met een wacom.
Nu kan ik m kopen voor 250,- omdat ik zn nichtje ben. Wat voor mij alsnog een behoorlijk bedrag is, maar goedkoper dan die zonder scherm die ik wilde hebben.
Wel zie ik veel mensen ermee rechtopstaand tekenen en dit lijkt mij erg onhandig.maar volgensmij kan hij ook bijna plat liggen wat het weer wat makkelijker maakt.
daar ook de 250 al een giga bedrag voor mij is ben ik niet zo snel om de stap te maken voor zowel deze als de wacom. Ik wil dan ook de goede keuze maken. Wel denk ik, dat als ik deze nu niet koop een wacom nog even op de lange baan geschoven word.
Deze kan ik straks gaan testen bij mijn neef, ik ken echter NIEMAND met een wacom die ik kan testen.
Wat vinden jullie? wat is jullie ervaring? en wat zouden jullie doen in mijn schoenen. Deze kans grijpen en mn spaarpot leeg gooien of toch beter wachten en een wacom kopen (wat misschien wel nooit zover gaat komen)
Uiteraard word de keuze nu versnelt omdat hij m anders voor de kerst op internet gaat verkopen.
Hij vergeet m steeds te verkopen dus hij heeft mij nu voor een 2de x het aanbod gedaan hem over te kopen voor de helft van t bedrag dat hij kwijt was incl invoerkosten.
hieronder een previeuw...
ik heb btw geen idee wat voor programma mee geleverd is of wat jullie gebruiken voor het digitaal tekenen
https://www.youtube.com/watch?v=uuvb3orz38A
Ik heb een oudje, de bamboo, maar prima om eens te testen hoe het werkt.