Na een lange tijd heb ik maar weer mijn tekentablet pen opgepakt. Ik heb al een lange tijd niet meer getekend ivm nieuwe studie, kapotte laptop en een gebrek aan motivatie. Vandaag ben ik vrij en had ik toch wel zin om even wat te maken. Ik ben begonnen aan een DA van een vriendin/collega haar paard. Een zwart paard vind ik wel weer een goede stap om weer te starten met Doen.

Hoe werk ik?
Elk topic krijg ik dit weer te horen, op zowel positieve als negatieve manieren. Nee, ik trek niet over. Nee, ik colorpick niet. Ik heb in de loop van de tijd mijn eigen manier ontwikkelt om zo dicht mogelijk bij mijn voorbeeldfoto te blijven. Ik neem het 'skelet' over van mijn voorbeeldfoto en maak zelf daarna de ruwe schets. Soms gebruik ik daarbij ook een raster, soms niet. Deze kleur ik in met een kleur die zo dicht mogelijk ligt bij de kleur van het paard zelf. Ik ben dus in het begin vooral bezig met een zo realistisch mogelijk kleurpalet te maken die op die van het paard lijkt. Hier besteed ik enorm veel tijd aan, zodat de DA zo realistisch mogelijk kan worden. Daarna, zoals bij WIP 3 te zien, kleur ik de basis van het paard in doormiddel van dat gemaakte kleurpalet en hiermee blend ik enorm veel met kleuren die daar in de buurt komen. uiteindelijk herhaal ik stap 3 steeds, alleen dan meer gedetailleerd. Ik heb mijn voorbeeldfoto in het bestand waarin ik ook teken. Zo kan ik de DA en foto goed naast elkaar zetten en probeer ik elk klein detail mee te nemen. Ik hoop dat het op deze manier duidelijk is en dat we in dit topic aandacht kunnen besteden aan de DA zelf.

Goed, genoeg gepraat, over naar de WIPjes!
1. Schets

2. Basiskleur

3.Ik noem deze stap: gooi kleuren er op. + Alvast een stukje van de neus.

Aan stap 3 heb ik heel veel, ik kijk de kleuren af van de voorbeeldfoto en probeer deze zo identiek mogelijk van de voorbeeldfoto te hebben. En daarbij deze kleuren 'blenden'. Vanuit deze stap kan ik namelijk enorm goed verder werken voor alle andere kleuren. Ik heb namelijk de 'basis'.
4. Verder met de neus + oog
https://i.imgur.com/mx1EB6R.png
5. En verder, alle details verwerken!

6.

7. Alvast de basis voor de manen, ik ben een beetje klaar met het hoofd.

Bedankt voor het kijken. Tips, feedback of gewoon een leuk berichtje zijn zeer welkom.

Groetjes, [naam]