ik schilder inmiddels al heel wat jaartjes maar ik heb altijd al digitaal willen tekenen. Ik heb dus een wacom intuos art aangeschaft. Mooi prijsje, leuk om mee te beginnen.
Mijn eerste creatie was een draak, tsja, als je kan dan moet je ook wel gelijk los kunnen gaan he

En, geïnspireerd door een geweldige Zweedse artiest Walid Feghali eens een landschapje geprobeerd. 90% is met de hand getekend. Er zit een laag in die de sterren toont rechts bovenin, dit is wel een foto. Die look is voor mij nog niet te imiteren. En de rotsen op de bergen zijn met een brush gedaan. Het is puur een hulp voor het reliëf en om tijd te sparen. De schaduwen heb ik uiteraard zelf toegevoegd en heb een hoop aangepast aan het relïef. De rest is 100% digitaal getekend.
Helaas valt de .jpeg versie een stuk groenblauwer uit als de werkelijke versie in photoshop, ik moet nog uitvogelen hoe ik dat kan voorkomen. Ditzelfde geldt voor de prints, ongeacht of ik ze vanuit de .jpeg of vanuit photoshop print, ze zijn een stuk blauwgroeniger als het origineel. Tips hierover zijn erg welkom!