[DIGI][WIP] Arabier

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne_15

[DIGI][WIP] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 21:56

ik ben begonnen met een uitdaging, zonder reference(werk vrijwel altijd met) wil ik mijn meest gedetailleerde realistische digitale tekening maken, met ook een zo gedetailleerd en realistisch mogelijke achtergrond... en dan nog woestijn ook, dat word nog een uitdaging al dat zand :')

mijn "tools"
-computer
-fotoshop cs6
-wacom intuos creative pen en tuch tablet

hier heb ik zoals altijd een grove schets, ik maak vrijwel nooit een nettere schets als dit, misschien had ik de tijd moeten nemen om een nettere te maken, daar kom ik later dan achter.

Afbeelding

hier ben ik al een stuk verder, ik heb de basis van het paard gekleurd en ben met het hoofd met details begonnen, ik ben nu toe om de contouren netjes te maken

Afbeelding

Afbeelding

de contouren zijn gedaan! daar heeft toch wat meer tijd in gezeten als gepland, met een nettere schets was dat misschien voorkomen maar ach ik heb de tijd en al doende leert men.
ook de basis van de manen heb ik nu gedaan, ik heb hierbij de "achtergrond" wat donkerder gemaakt zodat de manen beter zichtbaar zijn en ik meer details in de manen kan stoppen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lisanne_15 op 27-08-17 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 22:32

ook het lichaam word beetje bij beetje steeds gedetailleerder, dit is de laatste wip voor deze avond
Afbeelding

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 22:45

wauw <3 die is al erg mooi!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 23:09

Ik vind het een mooie tekening, maar geen mooie Arabier. Als ik had moeten raden had ik een ander ras genoemd. Misschien dat je de kenmerken die geassocieerd worden met Arabieren nog kunt versterken?

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 10:37

ondertussen alweer een uurtje of 2 verder met tekenen.
Aangezien ik wel met goeroe eens was ben ik vooral bezig geweest met het versterken van de arabier kenmerken, een duidelijkere snoekneus maar ook een minder ronde achterhand en nog wat kleine wijzigingetjes, lastig om kenmerken goed te krijgen als je geen references hebt, en ik ben eigenwijs, zonder references is zonder references.
En de staart... daar heb ik ook een tijd ruzie mee gehad :') heb hem wel 3 keer over gedaan tot ik er een beetje tevreden over was.
Afbeelding

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 16:26

ondertussen alweer bijna de hele dag aan het tekenen en al een heel stuk opgeschoten vandaag
hier was ik nog met de manen bezig:
Afbeelding

zoals je kunt zien heb ik nu ook de staart afgewerkt, al ga ik hier later misschien nog wat aan veranderen, ik ben er nog niet helemaal tevreden mee en ik heb nu ook een begin met de achtergrond gemaakt
Afbeelding

lisanne_15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:00

vandaag erg hard doorgewerkt. Weer een hele dag aan het tekenen geweest, ik denk dat ik vierkante ogen heb nu.
hier heb ik de tekening bijna af, dat was begin deze avond:
Afbeelding

en zo is hij nu, na minimaal 15 uur (ben vergeten de tijd bij te houden maar het zal best nog wel eens een uur of 20 kunnen zijn) ben ik er tevreden mee.
hier is dus het eind resultaat:
Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:11

Netjes! De achterhand en staart vind ik erg verbetert. Wat ik iets minder vind is de hals. De halsaanzet is erg zwaar en hij heeft weinig nek. Neemt niet weg dat ik het erg knap vind, helemaal zonder voorbeeld. Ik doe het je niet na!

Chasingmood

Re: [DIGI][WIP] Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:23

ik vind zelf de hals ook wat te breed, ook mis ik de schaduw in het zand van het paard.
De hoef van het gestrekte voorbeen heb je nu laten verdwijnen in het zand, terwijl die pose suggereert dat dat been nog boven de grond is.
Ik neem aan dat de zon achter die zandheuvels in de achtergrond is? Dan zou ik zelf nog wat backlighting toevoegen. Een subtiel wit/licht randje boven aan de heuvels.

Hier puur wat tips om naar te kijken en aan te werken. Verder heel goed gedaan zo zonder voorbeeld! de anatomie zit er zeker goed in! :j