Een nieuw topic! Laatst mijn eerste fotoshoot gehad! De achtergrond was alleen niet goed want dat was dus niet uitgezocht maar goed! Dit zijn de foto's!
Tips + een taxatie zou fijn zijn

En nog wat andere

Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Marit schreef:Hoi Kayleigh!
Voor een taxatie is het denk ik nog iets te vroegDe foto's die je nu maakt zijn hartstikke leuk, maar ik zou er nog geen geld voor vragen. Daarvoor zijn ze op dit moment nog net niet uniek en origineel genoeg. Maar dat geeft niks, want iedereen is zo begonnen, en je bent ook nog hartstikke jong dus je hebt nog zat tijd om er wel wat mee te verdienen
Daarnaast komt er meer kijken bij een taxatie dan wat foto's laten zien. Het gaat er ook om wat jij biedt in je pakketje. Reiskosten, aantal foto's, duur van de shoot, etc.
In elk geval, even over je foto's!
De achtergrond is inderdaad vaak niet uitgezocht door het model, want dat kun jij als fotograaf het beste doen! Als er op stal geen mooie achtergrond is, dan kun je een stukje verder gaan kijken. Misschien op een groot, breed pad of met wat bosjes op de achtergrond. Bespreek dit ook vooraf met je model, vraag even aan welke locatie zij zit te denken en of je misschien kan helpen denken. Dan voorkom je dat je op de dag zelf ineens een locatie moet zoeken!
Je eerste foto's zijn in de volle zon gemaakt, dat werkt altijd wat minder goed. Probeer altijd de schaduw op te zoeken, dan krijg je geen last van die hele donkere schaduwen en harde lijnen. Dan word het hele beeld wat zachter en fijner om naar te kijken. Dat fotografeert ook wat makkelijker!
Verder is de lens waarmee je fotografeert waarschijnlijk niet zo ideaal voor het fotograferen van paarden. Bij paarden heb je eigenlijk een telelens nodig, anders gaat het beeld een beetje vervormen, zoals bij de eerste foto's. Dat doet het paard meestal geen goedDus probeer in elk geval zo ver mogelijk in te zoomen met de lens die je nu hebt!
De black photo is stiekem eigenlijk geen black photo want hij is niet geheel zwart, maar alleen linksBlackphotos zijn ook hartstikke moeilijk dus ik zou daar nog even niet aan beginnen. Het kost ook veel werk in Photoshop om hem mooi zwart te maken en dat is best lastig.
In je overige foto's ben je in elk geval al leuk bezig met scherptediepte! In welke stand fotografeer je? Bij de paardenfoto's zou je ook wat meer met scherptediepte kunnen proberen te werken!