Handgeschept papier maken.

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hesterve

Handgeschept papier maken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 21:16

Op een dagbesteding voor mensen met een beperking vlak bij mijn winkel maken ze allerlei leuke artikelen waaronder handgeschept papier. Om van dat papier mooie ansichtkaarten en slingers te maken zou dat papier wat steviger mogen zijn( hoeft niet per se dikker) . Weet iemand misschien hoe ze dat voor elkaar kunnen krijgen?
Om hen te helpen wil ik graag de door hun gemaakte spullen bij mij in de winkel verkopen maar zoals de kaarten nu zijn is het te kwetsbaar. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet :) , ook al heb je een idee wat zou kunnen werken horen we het graag :)

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

mar_fay

Re: Handgeschept papier maken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:45

Het antwoord weet ik niet, maar misschien kan men eens om info vragen bij een bedrijf wat zich hiermee bezig houdt of, wat misschien makkelijker is, bij bijvoorbeeld het Openluchtmuseum in Arnhem. Hier wordt (werd?) op de molen nog papier geschept uit lompen en daar hebben ze misschien wel bruikbare tips die ook op kleinere schaal toe te passen zijn. Met een mailtje kom je er misschien ook al wel, dan hoef je er niet helemaal naartoe ;) Succes!

Mijn kleurrijke kunstelaarswerk vind je op mijn website, facebook of instagram :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 20:34

Bedankt voor de tip mar-fay! Ons bedrijf heeft daar ook een winkeltje dan kan ik via hen vast bij degene komen die van t papier maken verstand heeft!

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 20:36

Ja, oude ambachten, die weten zoiets zeker wel...

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:02

Wij maakten snippers en dan in de blender zodat je pulp hebt. Dan met een soort rooster met gaatjes uitdrukken met theedoeken. Vooral veel water laten opnemen en ruim de tijd geven om het te laten drogen. Bij voorkeur voor het raam

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 17:03

Bedankt voor de tip!

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie