[DIGI][WIP] Akhal-Teke

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[DIGI][WIP] Akhal-Teke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 02:34

Man wat zijn mijn titels toch altijd zo origineel :+

Hallo!
In januari 2016, jup, begon ik aan dit projectje. Er zaten maanden tussen waarin ik er niet aan verder werkte, maar er begint eindelijk een einde aan te komen :D Omdat ik dus zo sloom met WIPs ben, besloot ik nu pas een topic erover te maken.

Ik werk in gimp 2.6 met een normale pc muis.
Voor dit werkje wilde ik mezelf uitdagen in 2 dingen: geen reference gebruiken voor het paard, een schimmel. Ik blijf het moeilijk vinden om de juiste kleuren en shading-tonen voor witte paarden te gebruiken, en wilde kijken hoe ik het doe zonder voorbeelden. Ik doe het paard dus uit m'n hoofd, ook de houding etc. Het 2e ding was voornamelijk een harde brush te gebruiken, ipv de semi-softe brush die ik normaal gezien gebruik. Met de harde brush is het een stuk moeilijker om mooie overgangen te maken, maar details komen wel beter en scherper uit. Ik wilde eens zien wat voor uiterlijk een tekening met die brush zou geven tegenover mijn tekeningen gemaakt met de semi-softe brush.

De schets
Afbeelding

Die harde brush gaf meteen al interessante uitkomsten :+
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Nu er een topic voor is, hoop ik wat harder te werk te gaan om het af te krijgen :=

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 02:41

Wat leuk om nog eens iets te zien van jou!! *\o/*
Jij met je Teke's ook he :')

Nee, zonder gekkigheid, ben benieuwd hoe deze gaat uitdraaien! Ziet er al netjes uit :D
En dat zonder referentie, heel knap :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:10

Embryoooooo eindelijk weer een topic! :D :D
Ik vind m nu al tof!

puppy1128

Re: [DIGI][WIP] Akhal-Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:12

Door de titel wist ik al dat jij het was.. Kon niet anders namelijk. :+

Wordt weer erg mooi! :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 16:03

xTitanic schreef:
Jij met je Teke's ook he :')

puppy1128 schreef:
Door de titel wist ik al dat jij het was.. Kon niet anders namelijk. :+

O:)

Thanks iedereen! Kheb weer een nieuw wipje
Afbeelding
Ik blijk toch altijd weer iets te willen wat heel veel werk kost :')

Nayomie schreef:
Embryoooooo eindelijk weer een topic! :D :D
Ik vind m nu al tof!

Oh, gefeliciteerd trouwens! *\o/*

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:08

Je maakt het jezelf ook niet makkelijk he _O- Geen ref, andere brush en dan ook nog even een symmetrisch realistisch kleed maken. :')

Maar super mooi Emma, ik vind je kleurgebruik op een wit paard juist uitstekend. +:)+ Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 17:49

Fair schreef:
Je maakt het jezelf ook niet makkelijk he _O- Geen ref, andere brush en dan ook nog even een symmetrisch realistisch kleed maken. :')

Maar super mooi Emma, ik vind je kleurgebruik op een wit paard juist uitstekend. +:)+ Ik ben benieuwd naar je eindresultaat!

Dat tapijt heeft er zelfs voor gezorgd dat ik een artblock kreeg :') Maar ik ben van plan deze uiteindelijk te gaan afdrukken dus het MOET en ZAL mooi worden _O-

Dankjewel! Nouja, ik vind dat ik t vaak alsnog te tam doe tho, de toning dan vooral. Maar er is iig verbetering te zien dus dat is mooi :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-17 04:59

Verder geknokt met t tapijt
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:25

Ik kan nog steeds niet geloven dat dit met een muis getekend is allemaal. Ik zie wel echt een (naar mijn mening) positieve vooruitgang met deze harde brush uitdaging. Het oogt allemaal lekker scherp zo. De combi van zacht en harde brushes kan ook een fijn effect geven maar bij het enkel gebruiken van een zachte brush verlies je al snel de scherpte. Well done.

Ben erg benieuwd hoe het tapijt straks achter het paard gaat staan. Ik vind het tapijt zelf erg kunstig gemaakt, het paard is ook prachtig, maar als combinatie zie ik het (zeker wat betreft kleurgebruik) niet helemaal voor me. Maar ik blijf volgen om te zien hoe het uit de verf komt +:)+

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 21:05

Bimmerd schreef:
Ik kan nog steeds niet geloven dat dit met een muis getekend is allemaal. Ik zie wel echt een (naar mijn mening) positieve vooruitgang met deze harde brush uitdaging. Het oogt allemaal lekker scherp zo. De combi van zacht en harde brushes kan ook een fijn effect geven maar bij het enkel gebruiken van een zachte brush verlies je al snel de scherpte. Well done.

Ben erg benieuwd hoe het tapijt straks achter het paard gaat staan. Ik vind het tapijt zelf erg kunstig gemaakt, het paard is ook prachtig, maar als combinatie zie ik het (zeker wat betreft kleurgebruik) niet helemaal voor me. Maar ik blijf volgen om te zien hoe het uit de verf komt +:)+

True, toen ik met het tapijt bezig was, vond ik dat het paard nog iets teveel 'stickerig' erop geplakt stond, dat ga ik nog wel proberen op te lossen op de een of andere manier.. hopelijk :P Ik twijfelde trouwens ook door de afleiding van het tapijt van het paard, omdat het natuurlijk vrij druk is en veel detail heeft, maar ik wilde heel graag eens zo'n achtergrond, dus als t niks wordt, nja pech dan maar I guess :Y)

Tot nu toe ben ik alleen nog even verder gegaan met t tapijt design: (waar ik ook maar gewoon 'zomaar wat doe' trouwens)
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 04:09

Tjonge wat is het moeilijk om stoftextuur te tekenen zeg, kvind t tapijt nu een beetje rommelig ogen, maargoed ik zie wel waar het schip strandt. Op de lege stukken moeten ook nog patronen komen. En om het paard nog ietsje meer in de achtergrond te werken, ga ik die nog een halsbandje geven in de kleuren van het tapijt, als dat lukt tenminste.
Afbeelding

Of zou een slightly geblurde achtergrond beter staan? Kvond m zo dicht op het paard staan namelijk.
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:10

Blurred. Waaaauw ik vind hem weer zoals gewoonlijk waanzinnig Emma :oo

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:41

Ik zou voor de onderste gaan. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:50

Tekes <3

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:16

Wat mooi! <3 Heel origineel en creatief met dat tapijt! :j
Ik zou zelf die backlighting rond het hoofd weg halen, (dat lichte randje, vooral rond zn neus en onder zn kaak). Ten eerste geeft dat juist dat sticker effect, en het suggereert dat er licht van achter het paard komt, terwijl daar een lichtdicht tapijt hangt. Hierdoor lijkt hij ook niet thuis te horen op deze achtergrond.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 16:43

Chasingmood schreef:
Wat mooi! <3 Heel origineel en creatief met dat tapijt! :j
Ik zou zelf die backlighting rond het hoofd weg halen, (dat lichte randje, vooral rond zn neus en onder zn kaak). Ten eerste geeft dat juist dat sticker effect, en het suggereert dat er licht van achter het paard komt, terwijl daar een lichtdicht tapijt hangt. Hierdoor lijkt hij ook niet thuis te horen op deze achtergrond.

Ja, ik had dat lijntje ookal minder gedaan, maar kvind t ook niet zo mooi staan als het helemaal weg is, dus ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 16:53

Dat jij nog steeds geen RSI hebt van dat werken met de muis, ik moet er niet aan denken :=

Leuk om weer eens wat van je te zien. Hij is gaaf geworden! Goeie keuze om hem op het laatst een warmer kleurschema te geven, past mooier bij het tapijt. Leuk ook hoe het licht hem ondanks de harde brush toch een vrij zachte sfeer mee geeft. Ik vind overigens dat lichte randje niet zo heel erg storen, vind het er ergens wel bij passen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:00

Als ik niet beter wist zou ik hebben gedacht dat het om een cremello ging, maar ik vind hem prachtig. Wat een werk ook, echt heel knap.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-17 17:19

Fenrir schreef:
Dat jij nog steeds geen RSI hebt van dat werken met de muis, ik moet er niet aan denken :=

Leuk om weer eens wat van je te zien. Hij is gaaf geworden! Goeie keuze om hem op het laatst een warmer kleurschema te geven, past mooier bij het tapijt. Leuk ook hoe het licht hem ondanks de harde brush toch een vrij zachte sfeer mee geeft. Ik vind overigens dat lichte randje niet zo heel erg storen, vind het er ergens wel bij passen.
Dankje, hij is alleen nog niet af hoor! :D

En de RSI, ik heb ondertussen ook een tekentablet (tablet/muis gebruik is nu 50/50), en teken meer op papier/traditioneel, zodat m'n arm (vooral schouder eigenlijk) minder belast wordt :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:14

omg zo mooi! <3 ik wil zo graag witte paarden tekenen (digitaal) maar dit lukt voor geen meter heb je tips?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:11

Ik vind jouw werk echt altijd prachtig! Fijn dat je nog eens iets komt showen :D

Er was me wel één dingetje opgevallen; je hebt het oog wat aangepast bij je eerste update in het topic. Nu lijkt hij bij mij erg boos te kijken, terwijl ik daarvoor het oog erg expressief vond. Maar misschien vind jij hem zo beter natuurlijk.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:49

Bedankt beide!

Bij die laatste (geblurde) WIP heb ik het oog nog een beetje veranderd (en nu trouwens ook weer :') ), maar ik vond hem inderdaad zo mooier. Het eerste oog was veel te rond voor een Akhal-Teke.

Het gaat niet snel, maar kben weer wat verder.
Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:56

Wauw! Echt prachtig! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 13:21

<3 <3

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 16:50

Zo, de achtergrond is eindelijk af. Over dit stukje (vanaf vorige wip tot deze) heb ik al 5 uur over gedaan... ik wil niet weten hoeveel uur ik in het hele werk heb zitten :')
Afbeelding
(ja sorry, ik draai 'm altijd om, zodat ik 'm met een 'nieuw oog' kan bekijken)

Ik verwacht dat ie donderdag eindelijk af zal zijn! :D