Hallo!
In januari 2016, jup, begon ik aan dit projectje. Er zaten maanden tussen waarin ik er niet aan verder werkte, maar er begint eindelijk een einde aan te komen
Omdat ik dus zo sloom met WIPs ben, besloot ik nu pas een topic erover te maken.Ik werk in gimp 2.6 met een normale pc muis.
Voor dit werkje wilde ik mezelf uitdagen in 2 dingen: geen reference gebruiken voor het paard, een schimmel. Ik blijf het moeilijk vinden om de juiste kleuren en shading-tonen voor witte paarden te gebruiken, en wilde kijken hoe ik het doe zonder voorbeelden. Ik doe het paard dus uit m'n hoofd, ook de houding etc. Het 2e ding was voornamelijk een harde brush te gebruiken, ipv de semi-softe brush die ik normaal gezien gebruik. Met de harde brush is het een stuk moeilijker om mooie overgangen te maken, maar details komen wel beter en scherper uit. Ik wilde eens zien wat voor uiterlijk een tekening met die brush zou geven tegenover mijn tekeningen gemaakt met de semi-softe brush.
De schets

Die harde brush gaf meteen al interessante uitkomsten

Nu er een topic voor is, hoop ik wat harder te werk te gaan om het af te krijgen

Geen ref, andere brush en dan ook nog even een symmetrisch realistisch kleed maken.
Ik twijfelde trouwens ook door de afleiding van het tapijt van het paard, omdat het natuurlijk vrij druk is en veel detail heeft, maar ik wilde heel graag eens zo'n achtergrond, dus als t niks wordt, nja pech dan maar I guess