[FOTO] You'll grow!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] You'll grow!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 19:49

Afbeelding

Bij een paardenmelkerij genomen, hadden ook een hele boel veulens daar.

Liebeskind

Re: [FOTO] You'll grow!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:57

Ik snap de link met fotokunst niet zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:03

Wat een schatje. <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 20:03

Nabster schreef:
Ik snap de link met fotokunst niet zo?

Uuuuuuuuuuuuhhhhhhhhh........... páárden wellicht? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:17

Heb je over de foto nagedacht voordat je hem maakte? Hoe je het veulen in beeld wilde hebben? In welke houding? Of heb je gewoon maar geklikt? Als ik de tijd heb denk ik altijd na hoe ik het onderwerp vast wil leggen. Vanuit welke hoek en welke belichting.

Ik vind het jammer dat de oortjes niet naar voren staan en dat de onderkant van zijn hoofd er niet helemaal op staat. En ik had meer van zijn koppie willen zien.

Had je de mogelijkheid om vanaf een andere hoek de foto te nemen?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 20:21

Bellatrix schreef:
Heb je over de foto nagedacht voordat je hem maakte? Hoe je het veulen in beeld wilde hebben? In welke houding? Of heb je gewoon maar geklikt? Als ik de tijd heb denk ik altijd na hoe ik het onderwerp vast wil leggen. Vanuit welke hoek en welke belichting.

Ik vind het jammer dat de oortjes niet naar voren staan en dat de onderkant van zijn hoofd er niet helemaal op staat. En ik had meer van zijn koppie willen zien.

Had je de mogelijkheid om vanaf een andere hoek de foto te nemen?

Alle veulens liepen door elkaar heen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:23

Ja? Dan kan je toch wel nadenken over wat je graag op de foto wilt zien? Ik zou nooit een foto posten van een paard met zijn oren naar achteren tenzij hij aan het werk is. Gewoon op een portretfoto wil ik de oortjes naar voren. Compositie kan imo beter. Ik heb het idee dat je maar gewoon wat klikt en dus totaal niet nadenkt over de foto...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:35

Als dat je niet is gelukt omdat ze door elkaar liepen, dan plaats je hem toch niet?
Zoals al zo vaak word gezegd is het gewoon niet FK-waardig, je plaatst ook zo vaak iets dat het voor mensen niet speciaal is. Probeer je gewoon te verdiepen in compositie als je wil fotograferen, je kan het iig altijd proberen.

edit; weet dat dit misschien flauw is, want zo goed ben ik zelf ook weer niet, maar ook ik zie wat anderen hier op FK zien. Of eigenlijk zie ik iets niet; de wauw-factor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:36

Niet echt fotokunst. Gewoon een foto.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 20:39

xniieeenke schreef:
Als dat je niet is gelukt omdat ze door elkaar liepen, dan plaats je hem toch niet?
Zoals al zo vaak word gezegd is het gewoon niet FK-waardig, je plaatst ook zo vaak iets dat het voor mensen niet speciaal is. Probeer je gewoon te verdiepen in compositie als je wil fotograferen, je kan het iig altijd proberen.

edit; weet dat dit misschien flauw is, want zo goed ben ik zelf ook weer niet, maar ook ik zie wat anderen hier op FK zien. Of eigenlijk zie ik iets niet; de wauw-factor.

Ze kunnen het maar beter opheffen dit subforum...

lieveli schreef:
Niet echt fotokunst. Gewoon een foto.

Jaja we weten het nou wel... :O

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:43

Hé, doe eens niet zo, TS. Je weet inmiddels toch wel dat je niet altijd complimenten kunt krijgen voor je foto's. Een enkele foto plaatsen in fotokunst en dan ook nog een simpel kiekje wekt nu eenmaal dit soort reacties op.
Je werkt het zelf in de hand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:46

Je kan ook iets met de tips doen die gegeven worden...waarom moet het forum nou gelijk weer opgeheven worden :?

Ik probeer je tips en opbouwend commentaar te geven maar je doet er niets mee en wuift het gewoon weg...dan moet je ook niets op FK posten want daar krijg je fototechnisch commentaar.

Post de foto's van paarden dan op ITP...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 20:51

En wie kan mij verklaren dat deze ene foto nou juist heel goed loopt op DEVIANTART? (ook niet de minste.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:55

Ander soort publiek?

Hier is hij gewoon niet populair..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:55

CoonArt schreef:
En wie kan mij verklaren dat deze ene foto nou juist heel goed loopt op DEVIANTART? (ook niet de minste.)

Joh, ik like op FB ook wel eens dingen die me totaal niet boeien, maar waarvan ik de persoon die het plaatst sympathiek vind/medelijden mee heb/nodig heb/of eens aardig wil zijn. :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:00

Wat ongelooflijk jammer dat je tips niet meeneemt TS. Ik denk dat je dan inderdaad de foto('s) beter op ITP had geplaatst, dit subforum is inderdaad voor opbouwende kritiek en tips, niet enkel voor 'oehhh wat mooi' reacties :-)

Maargoed, om toch wat nuttigs te zetten: ik vind de foto ook niet echt aanspreken, meer een 'kiekje'. Ik denk dat je beter wat meer diepte in de foto had gecreëerd, en bijvoorbeeld een sterke zwart-wit omzetting had deze foto ook al een stuk interessanter gemaakt. Dat het veulen de oren naar achteren heeft vind ik bij deze compositie niet echt storend. Het idee is er imo wel, maar bij de uitwerking sla je de bal een beetje mis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:04

Als je geen reacties krijgt vind je het niet leuk maar als er iemand eens opbouwend commentaar geeft is het ook niet goed...

Heb je handmatig gefotografeerd of op de Auto stand? Op zich is dat niet erg maar je lijkt gewoon neit na te denken over de foto maar gewoon te klikken...dan is de foto imo beter op zijn plaats op ITP.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:06

AfbeeldingIk doe 'm niet ITP want het is niet mijn veulen... Gewoon op Auto :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:10

Vanwaar nu opnieuw de foto?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:11

De omzetting doet voor mij persoonlijk niets. Vind hem te saai. Zou er veel meer contrast indoen maar er valt gewoon niet zoveel uit deze foto te halen...sorry.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 21:12

Jolien87 schreef:
Vanwaar nu opnieuw de foto?

billionache schreef:
bijvoorbeeld een sterke zwart-wit omzetting had deze foto ook al een stuk interessanter gemaakt.

:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:14

Ja, een sterke zw/w..dit is gewoon saai....

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:28

Ik vind dit inderdaad ook geen erg sterke omzetting helaas :-)

Als je op AUTO stand schiet is mijn grootste tip om daar van af te stappen, en écht te fotograferen. dan kan je zoveel meer uit een foto halen, oa wat ik aanhaalde over die diepte kan je naast de compositie ook bewust met je diafragma gaan spelen. En dan in RAW schieten, daar kan je in Lightroom zoveel meer mee, oa curven om echt een sterke en 'pakkende' zwart-wit omzetting te krijgen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:29

Eens met hierboven...met nabewerking kan je zoveel meer uit je foto's halen...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 21:30

Ik heb (na pb contact met TS! ) mij even laten gaan op dit beeld.

Op zich is het geen sterke compositie, dit kan gebeuren maar hier kan je ook wel op letten! Misschien kan je jezelf even inlezen over dingen zoals bv de gulden snede, daar doe je al heel veel mee! Ik weet niet wat voor camera je hebt maar probeer eens de AV stand. Hier moet je zelf je iso waarden en diafragma aanpassen. Hier leer je al heel veel mee, maak veel foto's en lees je hierover in, je gaat zo snel vooruit gaan als je dit doet!

Ik weet niet of je ook iets van nabewerking doet? Hiermee kan je een relatief saai beeld zoals hierboven echt nog wel hard versterken. Ik heb even een kleur en zw omzetting gemaakt van jou beeld. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar op deze manier zou ik dit beeld wat meer karakter proberen geven.

Ik heb de kleuren iets zachter gemaakt, omdat je met een lelijke achtergrond zit ben ik voor een donkerdere versie gegaan. Moest je achtergrond fris zijn had ik hem waarschijnlijk wel lichter gemaakt.

Verder zit er heel wat meer contrast in, lokaal contrast maar ook algemeen. Hierbij mijn 2 versie's.

Afbeelding

Afbeelding