Plannen en planners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:09

Ik was al even gaan googlen idd, dank je! Ik ga even het filmpje bekijken :)
Tot nu toe lijkt het wel ideaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:20

Ladybird schreef:
Goh wat valt iedereen er toch over dat ik op een todo list heb gezet dat ik Mn benen scheren moest :') het moest gewoon gebeuren. Klaar.

Samiyah ik vind jou kopje met doelen ook een leuke! Ik heb nml nu nog een hokje over. Die werk voor deze week, en maandag ook, vandaar Mn hand heb ik daar wat medische dingen geschreven voor een arts, maar dat hoeft nu niet meer.


Lekker boeiend :') ik plan ook dingen als 'vaatwasser in/uitruimen' en 'was draaien' in.
Ik moet het huishouden opdelen en op dit moment ligt mijn limiet bij 3 huishoudelijke taken. Dus doe ik er iedere dag 3 en dat plan ik vooruit :')
Ik heb een papieren weekplanner die op m'n bureau ligt en wat ik die dag wil doen schrijf ik als reminder op het whiteboard in de keuken :)

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:21

Neroo schreef:
laetitia schreef:
Even een vraagje? In welk opzicht verschilt een planner van een 'gewone' agenda?

Wat biedt een planner meer dan een uitgebreide agenda?

Wat ik prettig vind is dat er enkel een maand planning en week planning en notities inzitten. Geen lesrooster, cijferlijsten, feestdagen van alle culturen etc.


Dank, ik ga eens kijken of het iets voor mij is.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 17:26

Ik vind het inderdaad een voordeel van de planner dat je meerdere vakjes hebt. Grote is planning van de dag, 2e vakje is alle afspraken met tijdstip die ik door de week heb, en het 3e vakje is alles wat ik daarnaast nog onthouden moet.

Ik moet wel zeggen, dat ik de maandplanning niet gebruik! geen idee wat ik daar op zou moeten schrijven.

Het enige nadeel vind ik, is dat je zelf dus de data's erbij moet zetten en de maand omdat ik er voor gekozen heb om hem als agenda te gebruiken. maar ik moet zeggen, het was 1,5u werk tot december. en twas ook wel weer leuk om even lekker te prutsen :D

Rachelle! precies, dat heb ik ook! Ik moet gewoon alles opschrijven, anders vergeet ik het

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:31

Goh, die planner ziet er goed uit zeg!
maar klopt het dat ie maar in 1 kleur bestelbaar is?!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:38

Ben aan het surfen op het internet, maar kom nergens een webshop tegen waar je keuze hebt uit meerdere planners?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:57

xRivaldo schreef:
Goof schreef:
Ik zie dat je ook voor jezelf plant wanneer je je benen scheert en de afwas moet doen. Ik vraag me dan serieus af of je daarvoor nou een agenda nodig hebt??


Ik denk dat er echt iets bestaat als een planobsessie of drang om te plannen :=

Ik kan zonder planning in ieder geval niet goed aan de slag voor school en afspraken bijhouden. Maar gebruik gewoon een agenda. :j


Hoeft niet meteen een obsessie/drang te zijn hoor. Sommige zijn gewoon zo warrig dat ze dat bij moeten houden.

Ik werk met een Bullet Journal, maar daar is dus een topic over.

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:57

Hij is er inderdaad alleen in het Lila.

Selena

Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 19:08

Ik ben nog steeds op zoek naar de geschikte planner. Welke hebben jullie? :)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 19:49

Ik heb de Mascha Planner :) :P

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:43

Toch maar een Bullet journal boekje besteld. Mascha planner was het ook niet helemaal.. Niet zo creatief, dus hoop maar dat t goed komt :+

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:19

Ik heb mij ook aangemeld in het topic van bullet yournal. Denk ook handiger voor mij :o

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 21:53

Ik heb een hele tijd een Bullet Journal bijgehouden, maar ik kijk er altijd zo tegenop om zelf mijn pagina's te moeten indelen en iedere week weer een weekplanning op te maken vanuit het niets. Daarom zit ik nu ook rond te kijken voor een alternatief met al klaargemaakte kolommen/overzichten.

Die van Mascha vond ik er heel fijn uitzien, maar ik weet niet... Het idee om zoveel te betalen voor iets alleen maar omdat het haar naam draagt, vind ik zo meh :=

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:15

Je kan ook kant en klare pagina's voor een BJ uitprinten!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 14:51

Ik ben groot fan van de passion planner *\o/* ik vind het erg fijn dat de dagen per uur uit zijn gewerkt. Hiervoor had ik altijd een to do lijstje per dag, maar dan plande ik nog wel eens teveel dingen in. Nu plan ik in hoeveel tijd het kost en heb ik veel beter overzicht :) Ik vind het ook fijn dat er nog veel extra pagina's en lege ruimte in zit.

Ik gebruik de maand pagina's vooral als agenda. De week pagina's werk ik dan meestal de week van tevoren in detail uit. Ik gebruik een kleur systeem, groen voor meetings, blauw voor labwerk, paars voor sporten etc.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:42

steeffie schreef:
Ik ben groot fan van de passion planner *\o/* ik vind het erg fijn dat de dagen per uur uit zijn gewerkt.
Hier ook een fan van de passion planner *\o/* Nu nog een geprinte versie in ringband, volgend jaar een kant-en-klare. Ik hou ook van die dagen per uur!

Heb jij ook het A4 formaat? Is dat niet een enorm gevaarte om mee te nemen naar je werk? En wat voor tabjes steken er aan de zijkant uit?

Ik heb jarenlang een Succes agenda gehad (dag per pagina) maar daarbij miste ik het overzicht per week. Toen overgestapt op een digitale agenda. Dat werkt voor mij niet :(

Heb voor mijn agenda nu nog wel outlook, op zondag plan ik dan mijn week in de Passion Planner. Maandoverzicht gebruik ik dagelijks voor cijfer, succes en dankbaar.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:42

*\o/*

Nee ik heb het kleinere formaat, A4 vond ik inderdaad te groot om mee te nemen. En dit is voor mij groot genoeg om alles op te schrijven :j

Die tabjes heb ik zelf toegevoegd bij alle maand overzichten zodat ik die snel kan vinden. Ik had hiervoor een gewone weekagenda en in het begin leken die maandoverzichten me wat dubbelop, maar nu vind ik het als agenda veel fijner werken.

Mijn man verklaart me trouwens voor gek dat ik nog altijd met een agenda rondloop; volgens hem is een digitale agenda minstens net zo goed. Heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in qua functionaliteit -O- maar ik vind papier en dingen daadwerkelijk opschrijven gewoon nog altijd veel fijner :D

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-17 08:51

Mooi voor gek laten verklaren Steeffie! ik vind papier ook veel fijner :D Komt omdat ik dan toch meer overzicht heb als op zon telelfoonagenda. Daar kun je imo niet goed zien hoe druk je het over de hele week hebt

lovelucydan

Berichten: 2066
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:06

Ik heb ook een passion planner besteld de blauwe undated zodat ik hem zelf in kan delen. Het duurt alleen wel lang voor dat hij bezorgd word.
Ik ben voor passion planner gegaan omdat dat mij een overzicht geeft en elke keer herinnerd aan doelen die ik heb gesteld aan mijzelf. Ook voor langere termijn

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:59

steeffie schreef:
*\o/*

Nee ik heb het kleinere formaat, A4 vond ik inderdaad te groot om mee te nemen. En dit is voor mij groot genoeg om alles op te schrijven :j

Die tabjes heb ik zelf toegevoegd bij alle maand overzichten zodat ik die snel kan vinden. Ik had hiervoor een gewone weekagenda en in het begin leken die maandoverzichten me wat dubbelop, maar nu vind ik het als agenda veel fijner werken.

Mijn man verklaart me trouwens voor gek dat ik nog altijd met een agenda rondloop; volgens hem is een digitale agenda minstens net zo goed. Heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in qua functionaliteit -O- maar ik vind papier en dingen daadwerkelijk opschrijven gewoon nog altijd veel fijner :D
Ik schrijf veeeel te groot voor A5. Heb het even getest, maar dat werd em niet. Dus zit niks anders op dan zo'n groot gevaarte :+

Leuk en slim die tabjes. Heb je ze met post-its gemaakt? Agenda in de maandoverzichten lukt bij mij niet (ruimte te kort), maar vind voor andere dingen tabjes wel handig.

Digitaal heb ik ook dapper geprobeerd, maar dan mis ik echt overzicht. En afvinken en zo op papier is zoooo lekker :)

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:23

Even een vraagje over de masha planner, hier kan je dus zelf de dagen invullen?
En de maanden?
De foto's zijn zo Klein ik krijg er geen duidelijk beeld van :+
Ik heb nu een gezins werkplanner in huis hangen en 1001 blaadjes dus zoiets klinkt wel interessant :Y)

Het is deze toch?

https://www.bol.com/nl/p/mascha-planner ... 078303433/

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:38

Ik heb gisteren wel met de Mascha planner in mijn winkelwagentje gezeten, maar ik heb het toch niet gedaan. Vind het wel veel geld voor een 'agenda'/planner..

Vinden degene die hem hebben het wel waard? Lees in veel recensies ook klachten over de kaft?

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:47

Hebben jullie de Passion Planner besteld bij de officiele website? Hoe lang duurde het voordat het ontvangen was?

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Plannen en planners

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:53

Ik heb getwijfeld over de passion en de macha planner,uiteindelijk heb ik de personalplanner besteld. Deze lijkt op de andere planners en je kunt m zelf indelen bijvoorbeeld wanneer de agenda start,welke week lay-out, welk formaat agenda, welke omslag, wel of geen maand of jaar planning etc. Je kunt m helemaal maken zoals jij wil en wordt persoonlijk voor je gedrukt, ik ben er zelf echt super blij mee

koeke

Berichten: 869
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:34

Obelix95 schreef:
Hebben jullie de Passion Planner besteld bij de officiele website? Hoe lang duurde het voordat het ontvangen was?
Ik heb hem via de officiƫle site besteld (kon geen ander kanaal vinden). Had hem met een goeie week in huis. Wel halverwege het jaar, dus minder druk bij PP en onder BTW-bedrag gebleven dus kwam Nederland snel in.