[VRAAG] Opslaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DShots

[VRAAG] Opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 14:52

Ik ga alles doen in digitale bestanden zonder logo, maar de meeste bedrijven voor afdrukken willen .jpg.
Zodra ik dit doe, en dus de foto's stuur naar de klant zijn ze anders dan bij mij.
De ene keer pakt hij hem wel goed en de andere keer niet.. Hoe kan ik hem wel opslaan dat klanten dus ook kunnen afdrukken en niet dat ze anders opgeslagen moeten worden.

(kwaliteit is slecht omdat ik ze heb opgeslagen uit whatsapp via laptop)

Bij de ene is hij zo
Afbeelding

En bij de andere kwam die wel goed

Afbeelding

maaikemuis

Re: [VRAAG] Opslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:06

Dingen die naar de drukker gaan sla ik niet op, maar exporteer ik photoshop. Bij de optie exporteren kun je de hoeveelheid ppi en de kleursettings meenemen in je bestand en dan kun je berer afstellen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 16:13

Maar dat is niet wat ik bedoel helaas. Mn klanten krijgen ze gelijk digitaal en hoeven bij mij niet te afdrukken maar kunnen ze zelf doen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:17

Dat risico loop je wel als je dat gedeelte door de klant laat doen. Hema is gewoonweg anders dan Blokker ed.
Door het zelf te doen kan ik altijd dezelfde kwaliteit garanderen.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 16:50

Maar dat staat ook duidelijk op de website en ze krijgen ook afdrukken er bij. Gaat er meer om dat de foto's niet goed zijn tijdens verzenden via wetransfer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 16:55

magda_90 schreef:
Dat risico loop je wel als je dat gedeelte door de klant laat doen. Hema is gewoonweg anders dan Blokker ed.
Door het zelf te doen kan ik altijd dezelfde kwaliteit garanderen.

Dat dus.

Iedere afdrukservice heeft zijn eigen kleurwaarden en achterliggend programma. Zo heeft albelli ernstige problemen met rood en paars, is Hema erg flets en drukt profotonet af zoals ik mijn scherm heb gekalibreerd.

Het gevaar wat je ook nog loopt is dat je klant op zijn eigen scherm gaat werken omdat op zijn scherm de kleuren wel erg gesatureerd lijken en vervolgens bij jou komt dat de afdrukken niet mooi worden.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

Wat bedoel je precies, TS? Dat het misgaat tijdens het verzenden met wetransfer? Dan zijn ze toch al opgeslagen? Wetransfer verandert in principe niks aan de te verzenden bestanden.. Kan het zijn dat het misgaat als jij ze opslaat? Dus dat je bv. de verkeerde opties aanvinkt in Photoshop? Ik heb bv. een tragisch oude versie van PS ( :o gewoontedier.. ) die bij opslaan vraagt om "afbeeldingsopties", als ik die niet op het hoogste getal zet, brengt hij de bestandsgrootte echt dramatisch naar beneden.. (Kan van 8mb naar 200kb gaan als ik niet oplet :+ )

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:35

Dan moet er al iets mis gaan voordat je ze verstuurd
Het lijkt er op dat je het kleurprofiel niet opslaat in de foto, dat heeft met het exporteren te maken van je foto

Hoe exporteer je je foto's?

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 11:58

Volgens mij begrijpt niemand mij :}

Alle foto's worden in .JPG opgeslagen en verstuurd zonder logo via wetransfer. Echter als hun ze willen downloaden doet de ene keer wetransfer andere kleuren dan de andere keer. Zoals hierboven, de eerste foto en dus ook klant kreeg ze gedownload. Terwijl echter nummer 2, en klant ze dus wel op een normale manier gedownload krijgt.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 13:06

Volgens mij wordt je wel begrepen, maar er kan niet iets mis gaan tijdens het verzenden van de foto's.

Daarom mijn vraag, hoe exporteer jij de foto's voordat je ze verstuurd. Sla je ze wel op voor web?
Want dit lijkt nu een gevalletje van: Ik ben perongeluk het kleurprofiel vergeten in te sluiten in de foto.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 15:37

Jaa maar waarom gaat dit een hele lange tijd goed ineens is het mis? Ik doe niks aan veranderingen. Opslaan is gewoon via opslaan als

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:16

Probeer dat eens via exporteren. Dan kun je namelijk selectief aangeven met welk kleurprofiel je wilt opslaan en (en dat is ook fijn met afdrukken) de hoeveelheid ppi. Volgens mij lost dat jw probleem op.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 17:23

Exporteren? Waarom niet gewoon in opslaan als?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 17:53

Omdat bij exporteren je de mogelijkheid hebt op specifieke details op te slaan voor specifieke doeleinden. Zo zijn mijn webbestanden anders opgeslagen als printbetanden. Je brengt meer informatie aan in je bestand.

Bij opslaan als bedenkt de computer het voor je.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 03-07-17 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 17:53

maaikemuis schreef:
Omdat bij exporteren je de mogelijkheid hebt op specifieke details op te slaan voor specifieke doeleinden. Zo zijn mijn webbestanden anders opgeslagen als printbetanden.

Bij opslaan als bedenkt de computer het voor je.

Ah oke, ga hier eens vanavond naar kijken. Bedankt