[SONG]Mijn eigen liedje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

[SONG]Mijn eigen liedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 09:35

Hee allemaal

Ik heb de afgelopen paar weken heel hard gewerkt aan een liedje voor een project. En gisteravond heb ik het helemaal af gekregen. Ik heb alles helemaal zelf gedaan, behalve de tekst. De tekst heb ik gedaan met mensen op Instagram die het project volgen. Die mochten een stuk tekst sturen, en uit al die stukken heb ik kleine stukjes gehaald en een mooie vloeiende tekst van gemaakt. Ik heb het ook zelf gezongen, en zelf gemaakt. Het was echt veel werk, maar het is eindelijk helemaal klaar. Op Instagram heb ik er enorm veel goede reacties op gekregen. Iedereen vindt het liedje heel mooi. Ik hoop jullie ook.

Omdat iedereen het zo mooi vindt, ben ik toch wel trots dat ik het heb gemaakt :D
Zelfs de drummer van Michael Jackson, Jonathan moffet, heeft gereageerd. Ook hij vindt het een mooi nummer. Dat is dus helemaal geweldig :P

Bij deze is hier dan het liedje. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :))

Laatst bijgewerkt door Warboel op 18-05-17 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Anoniem

Re: Mijn eigen liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:46

Ik moest bij het eerste stukje denken aan Imagine all the peoples :P

Het schrijven van het liedje heb je erg leuk gedaan dmv de input van anderen. En de tekst loopt toch erg mooi! :)

Toffe reacties lees ik op youtube, gaaf hoor :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:47

Klinkt mooi, maar moet zeggen dat ik hem heel bekend vind klinken.. weet niet waarvan, dan moet ik nog even een paar keer goed luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:49

Heal the world bedoel je denk ik, Celien. :j
Daar doet het me aan denken.

Ik vind het zeker niet slecht, ik doe het je niet na. _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 11:16

De coupletten klinken inderdaad heel erg naar Imagine van John Lennon. Daar kwam ik pas achter toen de muziek klaar was :')
En Heal The World van Michael Jackson was inderdaad mijn inspiratie. Het project gaat ook over het 'redden' van zijn huis. Neverland, zoals het heet, staat te koop. En de fans zijn daar zwaar op tegen, inclusief mij. En daar heb ik dus een liedje over gemaakt :)

En Dankje voor de complimenten :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:51

Omdat jouw topic beter past op [UK]Uit de Kunst, verplaats ik het daarheen.

Animal

Re: [SONG]Mijn eigen liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:07

Mooi nummer en mooi gezongen!
Alleen jammer dat de zang niet zo goed opgenomen is waardoor het wat doffer klinkt en het nummer niet zo als 'één geheel' klinkt zegmaar. Als ik het goed hoor heb je de drums (en bas?) sowieso niet zelf ingespeeld toch? Drums zijn namelijk duidelijk opgenomen en netjes op zichzelf gemixt. Om het mooiste effect te verkrijgen zou je het nummer eigenlijk eens met een bandje moeten spelen of de zang professioneel laten opnemen :)

Maar trots zijn mag je absoluut! Bovenstaande tips zijn vooral voor wanneer je een carrière als zangeres overweegt :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:08

Animal schreef:
Mooi nummer en mooi gezongen!
Alleen jammer dat de zang niet zo goed opgenomen is waardoor het wat doffer klinkt en het nummer niet zo als 'één geheel' klinkt zegmaar. Als ik het goed hoor heb je de drums (en bas?) sowieso niet zelf ingespeeld toch? Drums zijn namelijk duidelijk opgenomen en netjes op zichzelf gemixt. Om het mooiste effect te verkrijgen zou je het nummer eigenlijk eens met een bandje moeten spelen of de zang professioneel laten opnemen :)

Maar trots zijn mag je absoluut! Bovenstaande tips zijn vooral voor wanneer je een carrière als zangeres overweegt :D

Ja ik weet het allemaal :')
Ik heb geen professionele dingetjes thuis liggen :')
En het programma waar ik mee werk, werkt inderdaad ook met loops. Die gebruik ik ook. Vooral voor de drum, want ik kan niet zo goed drummen. Ik kan letterlijk maar 1 ritme echt goed drummen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:29

Ik vind het vooral saai en eentonig. Heb het dan ook maar tot halverwege geluisterd, toen was mijn interesse weg.

Je hebt wel een mooie stem, ik denk dat je daar veel meer uit kunt halen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 17:30

KimD schreef:
Ik vind het vooral saai en eentonig. Heb het dan ook maar tot halverwege geluisterd, toen was mijn interesse weg.

Kan ik ook zeker :j
Ik kan Listen van Beyonce zingen. Dat is een heel stuk moeilijker dan dit. Maar je moet ergens beginnen toch als je zelf liedjes maakt?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:10

LoveGlove schreef:
KimD schreef:

Kan ik ook zeker :j
Ik kan Listen van Beyonce zingen. Dat is een heel stuk moeilijker dan dit. Maar je moet ergens beginnen toch als je zelf liedjes maakt?

Dat zeker!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:48

Je mag altijd eens een pb'tje sturen als je eens iets met een bandje zou willen doen. Ik heb behoorlijk wat connecties in de muziekwereld en zou je daar best bij willen helpen :)