Help verhouding klopt niet meer

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Help verhouding klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:39

Hey,
Na mijn vorige tekening fineliner op doek, leek het me een uitdaging om hetzelfde te tekenen maar full body.
Sowieso is full body een uitdaging voor mij want doe dat bijna nooit.

Echter zonder raster of tastbare foto kom ik al snel in de problemen.

Zie hier...
Verhoudingen kloppen niet. Ben gelukkig deze wel met potlood gestart. Het hoofd kan ik helaas niet aanpassen maar kan wel het lichaam naar het hoofd aanpassen maar daarvoor heb ik jullie inzicht nodig aangezien ik er écht niet zelf uitkom. :(

De tekening:
Afbeelding

Referentiefoto
Afbeelding

NOTA: het is niet erg als door de aanpassingen het lichaam of benen er niet meer volledig op kunnen. (Op het doek hé)

Annetje

Re: Help verhouding klopt niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:24

Ik vind het reuze meevallen. Volgens mij heb je vooral de kont en het achterbeen te dik.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:49

Leg er eens een meetlatje bij. Het hoofd past ongeveer 1 keer in de ruimte van onder zijn kin, tot de borst.
Dat klopt volgens mij wel. En dan past het hoofd op zn kant tussen zijn schouder en billen. Dat is nu nog veel te breed.
Oren zijn bijvoorbeeld te klein. Die zouden even groot moeten zijn als de ruimte tussen het oog en begin oren. Als je vanuit deze manier kijkt en schets is het misschien makkelijk om alles goed af te stemmen op het bestaande hoofd :) Succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:52

De lijn van de rug loopt op de foto als je hem doorloopt tot iets boven de neusgaten. En de flank op de foto zit iets onder de neus op de foto. Hele romp is daardoor te breed op de tekening.

De boeg links en voorbeen staan in een lijn met de oren. Op je tekening ga je te ver naar links door.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 12:26

Ja de problemen zijn helaas begonnen omdat ik het hoofd te breed ben gaan tekenen.
Ik heb thans een meetlat gebruikt maar vanaf het scherm van de laptop en daar zit de fout. Dan kijk je zo verkeerd :(