De opdracht was om een zin te kiezen (je kreeg er 5), en daar iets mee te doen. Verder mocht je het helemaal zelf invullen. Ik heb uiteindelijk voor "verknoopte paden van verwarde dromen" gekozen.
Ik wist gelijk dat ik iets met dromen wilde gaan doen. En dan niet perse mijn eigen dromen, maar vooral ook mijn verlangens en emoties bij die verlangens. Mijn uiteindelijke idee was om een soort van gordijn te maken waar ik die verlangens in afbeelde, aangezien ik me gedachten en dromen voorstel als zilveren, vloeibare dingen in je hoofd met een bepaalde vage vorm en kleur.
Uiteindelijk lukte dat gordijn niet; de verf ging er steeds doorheen. Er bleef niets op liggen. Toen schilderde ik per toeval over de stof heen terwijl er papier overheen lag, en dat gaf het gewenste effect! Ik heb dus elke keer de stof over een vel papier van 70x100 "gespannen", en ben daarop gaan schilderen.
Overigens ben ik begonnen met die "emoties" proberen te vangen in een schilderij. Een paar proefjes:

Het totale proces werd afgelopen vrijdag beoordeeld, daar heb ik de resultaten nog niet van terug.
Proces:

Linksonderin het proces zie je dat grote vlak, dat is het uiteindelijke uitgangspunt, en daar dan heel veel van. Dat "schilderij" telt zelf niet mee in mijn eindwerk, aangezien ik het echt heb geschilderd om uit te proberen.
Uiteindelijk wil ik er 12 van dat formaat maken, die ik dan in een bepaalde compositie op wil hangen. 4 rijen van 3 onder elkaar, of 3 rijen van 4 onder elkaar.
Ik ben nu halverwege.

Van de eerste 4 heb ik een foto gemaakt:

Morgen verder, dus. Ben benieuwd wat jullie vinden! Als de boel woensdag op locatie hangt maak ik uiteraard ook een foto!