De laatste keer dat ik hier op bezoek ben geweest op [UK] poste ik de highlights van mijn maand inktober: [UK] [TEK] 31 x Inktober
Toentertijd had ik beloofd vaker werk te posten... Wat ik dus niet heb gedaan. Foei dus!
Nu heb ik recent een instagram aangemaakt speciaal voor mijn tekenwerk (zie onderschrift) en besluit ik maar uit promotie (
) een kleine greep van mijn recente werk te laten zien. Mijn doel op instagram is mijn netwerk te vergroten en meer kunstenaars te leren kennen. Ik merk dat ik toch wel veel inspiratie oppik via het werk op mijn tijdlijn, en er kan altijd wat bij! Mocht je een reactie achterlaten op dit topic, zet er dan dus ook even je account bij op instagram! Als je veel van je tekenkunsten laat zien zou ik je graag (terug)volgen.

Goed, over de tekeningen. Recent gaat het écht lekker. Ik heb een paar betaalde aanvragen voltooid en nog klaar staan, ik heb veel geprobeerd én ik heb intussen een stijl gevonden die mij helemaal ligt. Ik heb maanden met verschillende brushes zitten klooien en gekeken wat mij het beste lag. Daarnaast keek ik veel naar werk dat mij aanstond. Wat deden zij dat ik zo gaaf vond en is er een manier om dat op te pakken?
Het was wel even een pijnlijk moment om te realiseren dat de stijl die ik al 6 jaar lang gebruikte in mijn werk niet voor mij werkte. Het 'ultra-realistische' tekenen koste tijd, concentratie en was vooral niet meer uitdagend. Met hulp van gelimiteerde kleurenpaletten en andere brushes heb ik dus door de maanden heen geleerd om mijn eigen kleuren neer te leggen en toch nog een realistisch beeld te kunnen realiseren. Ook gebruik ik geen rasters meer.. Maar dat was al zo voor inktober, niets nieuws dus.
Sorry voor het lange gepraat, maar als je zo vaak weg bent dan is achtergrond informatie ook wel handig.

In het inktober topic noemde ik het trouwens voor de grap een 'low budget challenge'... Dat is het nog steeds.
De enige ontwikkeling qua inkt is dat ik nu een fineliner gebruik uit zo'n standaard ding met 10 kleuren. Qua tablet gebruik ik een tweedehands Wacom Bamboo. 
(Klik op de foto's voor het originele formaat, ze zijn een beetje slechte kwaliteit zo door het uploaden.)

En met het oog op inktober, deze is van vandaag.
Ik bespeur (tot grote ergernis) behoorlijk wat foutjes, maar helaas heeft het echte leven geen ctrl+z. 
Bedankt voor het kijken! En tot over een paar maanden. (
)
Wow