[DIGI][WIP] Jauke en Llevado van Amable

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nalonyda

[DIGI][WIP] Jauke en Llevado van Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 14:30

Hallo Allemaal *\o/*

2 weken terug was ik gefrustreerd een Ikea kastje in elkaar aan het zetten met een vriendin (je leert elkaar zo goed kennen dan.... :') ) En ik kreeg toen plots een bericht via facebook dat ik in getagt was. Een oproep voor een kunstenaar van Daniëlle. Een beetje mopperend heb ik een berichtje gestuurd met enkele voorbeelden die ik op mijn telefoon kon vinden om vervolgens dan door te gaan. ''Hoor ik toch niks meer van'' Je kan gerust zeggen dat ik geïrriteerd was door mijn ikea kastje... :')

Maar een dag later kreeg ik opeens bericht. Helemaal verrast en verbaasd. *\o/* Daniëlle Meyboom had graag dat ik de paarden ontmoeten, wat ik zelf ook altijd prettig vind, dus ik ging 2 uur voor in de trein zitten om mijn modelen te ontmoeten. Heb erg genoten die dag en het is toch erg gaaf om het van dichtbij te zien. De volgende dag moest ik 10 dagen werken in Maastricht, maar kon het toch niet laten om even wat schetsen te maken voordat ik ging!

Afbeelding

Daniëlle kon 10 dagen beslissen welke ze uitgewerkt wou. Ik zelf zat te twijfelen over 1 en 3.
Het is uiteindelijk 1 geworden dus jullie kunnen mijn stappen gaan volgen.
Mijn deadline is 1 april. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgen jullie mee? *\o/*

Nevony

Re: [DIGI][WIP] Jauke en Llevado van Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 15:12

Ja ik!

Vind het altijd heel leuk om te zien wat voor manieren kunstenaars hun werk stapje voor stapje uitbouwen, dus ik ben heel benieuwd. Het sfeertje is al lekker.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 22:07

Is het zeker! Vind het toch altijd intressant om te zien hoe iedereen dit anders opbouwt!

ben tenminste weer een stukje verder. Hoofd/has houding van Llevado wat aangepast en schaduwen bij Jauke verder aangepast :)

Afbeelding

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:48

Zo super gaaf <3 Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 03:05

uitgelicht! <3 Super bedankt :D

hele dag gewerkt... ben toch vrij gesloopt van 10 dagen knallen voor TEFAF... maar wou toch even een uurtje er voor zitten. nu toch maar mijn bed in :') Verder gewerkt aan Llevado en de achtergrond :)

Afbeelding

Afbeelding

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 04:18

Mooi! Ook gaaf met die achtergrond! Ben benieuwd naar de volgende stappen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:06

Gaaf. Ik teken altijd eerst het ene paard e dan de andere. Dan is het leerzaam te zien dat je de opbouw ook heel anders kan doen.

Vraagje waarom doe je het hoefje van Jauke niet nu ook al?

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:46

Heel tof!

Mik_Frits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:35

Gaaf. Mag ik vragen wat voor materialen je gebruikt. Is het waterverf en inkt?

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:17

Wauwie! :wow:

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 19:24

Dankjulliewel allemaal! Hoop vanavond weer verder te kunnen net gewerkt dus nu de paarden doen met dit heerlijke weer :)

Janouk, nou... Ik kan dat niet meer. Ik ben namelijk heel snel afgeleid en door mij bezig te houden spring ik van onderwerp naar onderwerp. Anders zwerf ik de halve dag in de keuken opzoek naar eten. Zit ik lang achter de tv of doe ik andere eigen. Ik ben echt heel snel afgeleid :')

En hoeven/ogen en manen doe ik vaak op het eind. Vind ik vaak makkelijker en leuker om dan te doen. Hoef ben ik ook gewoon een soort van vergeten.. hahaha

Mik_Frits, ik digitaal teken dit! Is dus via de computer :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:46

Jaa leuk weer eens een kunstwerkje van je te kunnen volgen :D (skoupa van hn/Zowie hier haha)
Erg benieuwd naar het eindresultaat!

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:30

Oe ik ga ook volgen, je bent zo goed geworden! (nog een oud-hn'er hier, kwakky/Sharon lol) :o
Ben ook erg benieuwd naar het resultaat!

Papilio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:26

wauw wat ontzettend mooi!!! Kon ik het maar hahahah!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 03:28

*kijkt angstig naar tijdstip...*

ohhh wat leuk jullie weer tevoorschijn te zien komen! hihih.. de oude HN groep.. wil niet eens weten hoe lang dat geleden is... :')

Alweer 4 dagen verder :roll: Druk druk met werk en de paarden. Als ik thuis kwam wou ik enkel slapen :Z

Maar we komen ergens *\%/* En zit ik nog even met het feit om die #@%&$# achtergond :evaw: Maar we naderen het einde. Paarden zijn grotendeels klaar met Shading... Het is dus nu vooral de achtergrond, voorgrond en details. + een staart _/-\o_

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 03:31

Heel mooi! Ik vind de achtergrond nu ook niet verkeerd. :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:34

Super gaaf zeg! De hoef van Llevado lijkt alleen wat gek gekanteld, of hij heel toontredend loopt, klopt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:42

O wauw, ik vind de lucht en de wolken echt geweldig. _/-\o_
Ik snap dat je er gek van wordt als je zo gedetailleerd te werk gaat, maar dat is het waard. :j
De hoofden en voorbenen van de paarden vind ik qua verhoudingen niet helemaal kloppen, maar de sfeer en de lichtinval zijn fantastisch goed getroffen. +:)+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:12

Het was me nog niet opgevallen, maar nu xyzutu het zegt lijkt het voor mij alsof vooral het onderbeen van het rechter voorbeen van de valk wat aan de lange kant is.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 23:11

Dankjulliewel voor de reacties. Na z'n tijd zie je gewoon door de bomen het bos niet meer... ik zal het been even aanpassen en de hoef. Deze stond goed, maar door de lichtinval lijkt die te kantelen. Ga ik aanpassen.

Alleen wat er mis is het met de hoofden... dat zie ik dan weer niet o.o

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:13

Ik ook niet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:11

Ik schreef het ook niet helemaal duidelijk; ik bedoelde eigenlijk vooral de achterkant van het hoofd/de schedel, net achter de oren. Daar loopt de nek/schedel te ver door omhoog, net als bij de eerste halswervels daarachter. Als ik mijn duim op het computerscherm leg en zo achter de oren de bovenste 4 mm van de nek/bovenkant hals verwijder dan klopt het wel en zijn de oren ook wat langer en beter in verhouding met de rest van het hoofd.

Een beetje lastig uit te leggen, maar ik heb een vergelijkend plaatje gevonden: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... bcf442.jpg
Hier zie je dat het dikste deel van de voorste helft van de hals niet tussen begin keel & achterkant van de oren zit, maar vanaf begin keel recht omhoog. Bij jou komen de nekken achter de oren te ver omhoog. Als je ze daar slanker maakt, dan kloppen de verhoudingen van de schedel beter en is de welving van de hals ook natuurlijker. :)

Bij de hoeven is het wat apart dat Llevado's voorhoef die het verst van de kijker weg is het grootst is terwijl de voorste het kleinst is, en dat Jauke's (in verhouding sowieso grotere) voorhoef even groot/zelfs iets kleiner lijkt dat Llevado's achterste voorhoef.
Misschien dat als de hoeven een betere verhouding qua grootte hebben dat de buiging in de gewrichten ook meteen op de juiste plek vallen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:09

Wellicht handig, deze foto's zijn min of meer als referentie gebruikt, naast natuurlijk talloze andere foto's en het feit dat Nalonyda de paarden ook real life ontmoet heeft :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zelf nooit zo goed geweest in zoek de 10 verschillen :+ Maar heb het idee dat het eigenlijk best aardig klopt, maar dat kan dus ook liggen aan mijn vaardigheden met het zoeken van verschillen ;)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:36

Als ik specifiek moet zoeken naar wat er misschien aan de hoofden zou kunnen liggen:
Llevado's 'mist' een voorhoofd, zijn neusbrug gaat direct over in het oog, althans dat lijkt zo. Misschien iets duidelijker een bruggetje/voorhoofd boven het oog tekenen.
Bij Jauke kijk ik iets wat raar naar de lippen, hij heeft daar 2 vage strepen maar een echte lip kan je niet onderscheiden.

Hopelijk heb je hier iets aan! (Vond het ook altijd zo prettig om te mogen mierenneuken bij je kunstwerken op hn haha, maar je vroeg er toen ook soms specifiek naar O:) ).

Het kleurgebruik vind ik overigens echt prachtig!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 00:10

xyzutu2, ontzettend bedankt voor je uitgebreide feedback.. aan de nekken heb ik niet veel gedaan... ik was eigenlijk wel erg tevreden met hoe ze waren, maar ik zal dit zeker meenemen in de volgende werken. Sinds dit een tik van mij is (even oud werk terug bekeken!) Maar de hoeven/been heb ik zeker aangepast en meegenomen!

Afbeelding

Suliko, Grappig! Toen je het poste was ik er druk mee bezig... dat hoofd heeft zeker heel veel verschil gemaakt. En jouw kritische ogen heb ik altijd zeer gewaardeerd. Heb je nooit als vervelend ervaren :Y) hahaha. Mis dat oog zelfs soms als ik ergens vast loop :')

Afbeelding

Maar hij is af nu! heb denk ik sinds tijden niet meer zo lang aan een werkje gezeten :') En mijn PC was er ook langzaam zat. Die laat altijd merken wanneer een bestand 'klaar' is. Hij word dan te groot en te zwaar en gaat die zeuren *\o/*

Maar ben zoooo blij met hoe het is geworden!

Afbeelding