Ik heb sinds een paar dagen een action cam en wil graag de beelden bewerken. Dit wil zeggen geluid weghalen, eventueel een leuk muziekje/deunte er achter plaatsen en wat stukken verwijderen waar niks leuks op te zien is.
Nu heb ik een windows 10 laptop en kan ik niet alle programma's gebruiken(is mij verteld).
Mijn camara filmt in MOV. bestanden.
Nu ben ik dus echt op zoek naar een GRATIS maar goed programma voor de dingen die ik wil en op mijn laptop kan draaien.
Alvast bedankt!!
(ik weet niet of ik deze vraag hier goed heb staan)
Je kan ook een trial downloaden van 30 dagen van een goed videobewerkingsprogramma want als je echt wilt goed bewerken kom je er niet onderuit om te betalen voor een programma. Ik vrees dat gratis uitgebreide software niet te vinden is.
Zelf gebruik ik sinds kort powerdirector 15 van Cyberlink. Gebruik al jaren powerdirector. Nu dus de nieuwste versie.
Nee heb nu een versie van windows movie maker er op staan maar deze ondersteunt geen MOV. bestanden. Het hoeft geen heel uitgebreid programma te zijn maar meer om even mijn stem geluid er uit te halen en wat stukken knippen en plakken.
Je hebt een gratis programaatje die video formaten kan omzetten. Het heet video to video. Als je het dan omzet naar avi of mp4 kan Windows movie maker het wel lezen.
Ik heb momenteel DaVinci Resolve 12.5.5 gedownload maar geen idee hoe dat dit programma werkt. Van alles geprobeerd maar kan het niet vinden (Mijn engels is ook niet echt top)