Nu ben ik het toch weer aan het oppakken. Dat is eigenlijk gekomen doordat ik momenteel vaak even teveel drukte aan mijn hoofd heb (ben aan het afstuderen, 4 dagen in de week stage, onderzoek, etc. wat best pittig is). Mijn coach kwam op het idee om te tekenen om even het hoofd rust te geven. Toen begon het balletje te rollen!

Moet mijzelf er wel echt toe zetten en er tijd voor vrij maken om 's avonds even te tekenen, maar wat is dat fijn zeg! En moet zeggen, het gaat me best goed af. Ik ga het vanaf nu vaker doen. Vroeger tekende ik altijd met raster, nu niet meer.
Oké nu terug bij de tekening: Ik heb een paard van mijn stage (begeleiden cliënten in hun ontwikkeling, o.a. met behulp van paarden) nagetekend. Was een mooie foto tijdens een sessie met een cliënt. Officieel zaten er ook nog papiertjes in de manen geknoopt (met daarop wat de cliënt allemaal goed kon) en de cliënt ernaast die het paard vasthield.
Anyway, dat heb ik er nu even uitgehaald, maar hier is het resultaat:

De nek had iets dikker gemogen en het hoofd iets langer, maar ach, vind hem best aardig gelukt zo. Naar mijn idee niet storend.
De nek/schouder vond ik wel lastig te tekenen qua glimmende delen enzo, en diepte creëren. Terwijl het hoofd me wel beter af ging.
Als jullie tips hebben, heel graag!! Moet er weer even inkomen.