Ik had al een poos een schilderij in mijn hoofd van een groep paarden die galopperen op je af komt met als achtergrond dreigende stormwolken.
Na een oproepje in het Aanvraag topic was ik snel voorzien van een aantal referentie foto's. Met dank aan ratties4life, kashmino en furioso !
Even photoshoppen met een boel stormwolken en gras stock/referentie foto's erbij, en dit is het plan:

De vos, tweede van rechts, is niet copyright vrij dus die wordt vervangen door de schimmel.
Ik heb per ongeluk de foto's van eerdere stappen gewist (zal nog even kijken of er wat automatisch in de cloud beland is..), maar dit is de eerste test laag achtergrond.
Edit: nog een foto gevonden

Ik denk dat heel veel nog veranderen gaat - en een aantal paarden staat niet in goed perspectief erop omdat alle foto's vanuit verschillende ooghoogtes/hoeken genomen zijn.
Dus voor ik verder ga moet ik eerst alle paarden goed neerzetten.
(Ik heb de HorsePoseTool app, maar ben ook met een 3Dprinter dit paarden skelet aan het printen - heb mini magneetjes besteld om dat netjes aan elkaar te 'plakken' zodat ik straks hopelijk een goed referentie model heb
)Edit:

Wordt ongeveer 30cm hoog van hoef tot bovenkant bekken. (linker voorbeen zit met ijzerdraad vast maar dat werkt bij nader inzien toch niet erg goed).
Olieverf, 50x70

haha!)
), het is de invulling/sfeer ervan die het origineel maakt of niet en ik vind die storm op de achtergrond dan erg aansprekend, wat spannender dan gemiddeld bij zo'n opzet.