Met drukpers, etsen op metalen en zinken plaatjes en linosnedes maak je drukwerken waarbij contrast vaak een grote rol speelt. Super tof tot nu toe

Vond het wel leuk wat werkjes tot nu toe te laten zien, en misschien zijn er nog mensen bezig met vrije grafiek? Zo ja, ben heel benieuwd naar jullie werken en ervaringen!
De eerste opdracht (na wat oefenplaatjes) was het onderwerp "stad". Als paardenliefhebber kies je dan maar politie te paard

Dit was dan de ontwerptekening (heb de meeste details laten vallen

Eerst geprobeerd met "droge-naald" techniek. Gewoon rechtstreeks krassen in een zinken plaatje en dan afdrukken. Was OK maar niet helemaal wat 'k in mijn hoofd had. Hier kan je ook maar een paar drukken mee maken, door het gewicht van de drukpers slibben de gekraste lijnen snel dicht.

Dan twee technieken gecombineerd, "vernis-mou" (lijken potloodlijnen) en "aqua-tint" (de pastelachtige structuur). Die lijnen laat je allemaal in metaal zuren (volgens verschillende behandelingen en zuur-tijden) en dan afdrukken met de drukpers. 't Is al meer wat 'k in mijn hoofd had, maar nog niet helemaal. Laat het etsen nu even liggen, is me allemaal wat te chemisch

(en ja, de tekening is onderweg een paard verloren

En gisteren op het einde nog een kleine lino gemaakt, om te testen. Daar ben 'k wel heel blij mee!

'k Hoop alle verschillende technieken snel wat meer in de vingers te hebben, dan kan je oneindig gaan variëren met combinaties van technieken. Verder niet echt een doel, gewoon wat aanprutsen en ontspannen na het werk