[TEK][WIP] Tinker Maestro

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

[TEK][WIP] Tinker Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 22:53

Deze tekening van Maestro was ik eigenlijk gaan maken om aan de eigenaar te geven (hij is ook de eigenaar van de merrie die ik verzorg).
Maar dat weet ik nog niet of ik dat echt ga doen, misschien eerst nog meer oefenen.
Het is sowieso een leuk oefenproject door zijn vele haren.

Ik heb houtskool en gewoon potlood gebruikt. Als ik het leuk blijf vinden om met potlood te tekenen ga ik wat betere materialen aanschaffen, maar voor nu moet ik het doen met materialen van de action.

De foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu ben ik hier:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:05

Nou, dat ziet er al hartstikke mooi uit! Dat oog heb je ook mooi gedaan. Misschien kun je de onderkant en zijkant van de voorpluk nog wat minder strak en recht maken. Op de foto zie je dat het toch wat meer plukjes zijn, al lijkt het me moeilijk om zo'n megavoorpluk te tekenen die net geborsteld is. Ben benieuwd hoe hij wordt! :)

Pleun02

Re: [TEK][WIP] Tinker Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:57

ziet er mooi uit ! ( ik geef je een tip , met goede kwaliteit tekenspullen gaat het nog beter!)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 13:41

Bedankt :)

@Culaccino, de voorpluk moet ik nog beter uitwerken. Ik heb hem eerst even een basis gegeven, anders blijf ik bezig met streepjes maken.
Maar bedankt voor de tip, ik ga er zeker rekening mee houden.

@Pleun02, het probleem bij mij is altijd dat ik de meeste dingen erg snel beu ben.
Dus dan vind ik het zonde om dure spullen aan te schaffen.
Maar het zal inderdaad wel beter gaan met iets betere kwaliteit spullen.
Ik zal eens kijken hoe de prijzen zijn van een betere kwaliteit, of anders nog een idee om voor mijn verjaardag te vragen.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 22:05

Een stukje verder.
Ik heb het advies van pleun opgevolgd en wat betere spullen aangeschaft.
Voor deze tekening alleen nog maar mijn nieuwe gum gebruikt, maar alleen dat maakt al heel veel verschil.

Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:40

ziet er mooi uit, vooral het oog daar zit mooi contrast in. De neus is wat te groot, ik denk niet dat het nog aan kan passen maar dat is dan een tip voor de volgende keer. Misschien kun je nog wat meer licht donker in de voorpluk doen? Verder ziet hij er mooi uit, vooral de neus en het oog zien er mooi uit +:)+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 13:03

Bedankt!
Ik zal eens kijken of ik de neus iets kleiner kan maken, maar zal inderdaad lastig worden.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 21:51

Nou die manen willen echt niet lukken.
Op de foto zijn ze ook in vlechten, maar de eigenaar vind dat niet mooi, dus in wou ze los laten op de tekening.
En dat stukje borst/hals op de foto is zo donker dat ik het niet goed kan zien.

Als iemand nog tips heeft om dit te verbeteren dan hoor ik het graag. Anders laat ik hem zo, want ik weet het niet hoe ik het lan verbeteren.

Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:04

Wauw, heel mooi geworden, de manen los vind ik inderdaad ook mooier. Hij heeft ook witte manen zie ik? misschien kan dat ook in de tekening en onder de kaak misschien wat donker maken zodat zijn hoofd er wat meer uitkomt. Verder is hij heel mooi zijn hoofd.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 13:57

Dankjewel :)
Ik heb hem al afgegeven. Hij vond hem heel mooi, maar niet helemaal Maestro. Dus dat is nog een oefenpuntje.