Zoektocht naar de ideale cameratas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zoektocht naar de ideale cameratas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:31

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar een fijne cameratas voor de reis die ik komend jaar ga maken.

Ik zou het liefst een tas willen waar ik mijn beide body's,2 extra lenzen en accessoires zoals de zonnekap, opladers, etc. in kwijt kan. Het liefst ook een tas waar je gemakkelijk en snel een camera uit kunt halen en die ook nog redelijk diefstalproof is. Eventueel mag het ook een tas zijn voor één body, extra lens en accessoires, maar dan moet 'ie wel héél handig zijn :)) Ik heb al enkele tassen bekeken/besteld, maar toch terug moeten sturen omdat het toch net te klein was.

maaikemuis

Re: Zoektocht naar de ideale cameratas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:53

De heilige graal van de reislustige fotograaf!

Behalve wensen voor je camera, wat zijn je wensen verder? Wil je er dagtochten mee maken en moet het eigenlijk een 30-liter rugzak zijn met camera mogelijkheden. Of is het meer een tas voor in de stad en reis je rond met auto?

Ikzelf heb een 30-liter rugzak van Manfroto. Deze is ideaal voor dagtochten in de bergen want goede heupband en frame. Maar meer als mijn 70-200, 16-35 en D 750 gaat er niet in het fotocompartiment.

Daarnaast heb ik jaren een Lowepro gehad waar meer in kon aan fotoapparatuur alleen was het vak voor eten, drinken en jassen te klein.

Veel mensen zijn weg van de F-stop rugzakken. Voor mij zijn ze te recht op de rug, maar de kwaliteit vond ik heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:59

We reizen rond in een auto/camper, dus eigenlijk moet het puur een tas voor de apparatuur zijn. Plaats voor een flesje water en iets kleins te eten is handig, maar geen must. :)

Bedankt voor de tips, ik ga alle tassen in ieder geval even opzoeken en kijken of het wat me wat lijkt.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:00

Ik heb de LowePro Rover 45L AW. <3 Past het meeste wat ik meeneem gewoon in en de twee compartimenten kunnen er ook uit. Kan 2 bodies met wat objectieven meenemen. Kan mijn 70-200mm er ook gewoon op laten. En als ik een dagje wil strobisten kan er gewoon een Quadra mee en past het allemaal op mijn rug. Is ruimte voor je Camelbak en tas zit niet tegen rug aan wat hoop zweet scheelt en verder zijn de schouderbanden en heupband ook erg fijn zodat als je met meer dan 10kg rondzeult het fijn draagt. Is ideaal al fotolocatie stukje wandelen is of als je camera mee wilt nemen op een lange wandeling. Je trui, regenpak en wat broodjes kan er dan ook nog prima bij. :)

http://www.degreef-partner.nl/lowepro-r ... ugzak.html

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:01

xJitskee schreef:
We reizen rond in een auto/camper, dus eigenlijk moet het puur een tas voor de apparatuur zijn. Plaats voor een flesje water en iets kleins te eten is handig, maar geen must. :)

Bedankt voor de tips, ik ga alle tassen in ieder geval even opzoeken en kijken of het wat me wat lijkt.

Whoeps dan is mijn post van zojuist wss minder geschikt voor auto/camper/fotograferen. :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:07

Ga anders eens naar cameraland in Urk, daar hebben ze enorm veel hangen en kun je naar hartelust uitproberen. Zo ben ik aan mijn manfroto gekomen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:11

Ik zie dat je in Overijssel woont. Op urk heb je camera nu daar kan je onwijs veel proberen en ze geven ook goed advies n

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:27

Oja, die bedoelde ik!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:35

Ik heb een fijne crumpler tas waar mijn body met zoomlens inpast samen met nog 2 kleinere objectieven. Verder ook een laptop en wat vakjes voor kabeltjes ed

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:09

wil je persee een tas? Want een koffer is opzich ook ideaal..