Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je mag alleen met schriftelijke toestemming van de fotograaf de foto gebruiken. En gelukkig ook maar.
er zijn momenteel al veel fotografen die toestemming hebben gegeven dus de bewerkers hebben vrij veel keuze qua foto's.
Daar zijn we streng op. En als foto's gebruikt worden waar geen toestemming voor gegeven is, dan worden de bewerkingen gelijk verwijderd & wordt daar een aantekening van gemaakt.
, maar inderdaad tot nu toe alleen aan myhorsez
Femke schreef:Stockfoto's zegt niets meer of minder dan dat het een foto is die bij een fotograaf in het archief staat en die beschikbaar is voor verkoop aan 1 of meerdere partijen. Stock = voorraad.
Geeft nog wel eens verwarring, want veel stockfoto websites zijn gratis of bijna gratis. En daarmee denken mensen dat het woord "stockfoto" de betekenis heeft dat een foto gratis of vrij te gebruiken is.
Los daarvan. Ik heb in het verleden heel actief geprobeerd om foto's op te sporen en weg te laten halen bij paardenspellen. Destijds ook samen met een aantal fotografen een verhitte discussie gehad met de beheerders van "hetpaardenspel.nl" die zich vooral graag niet aan de wet wilden houden, maar liever geld wilden verdienen via onze foto's. Daar heb ik destijds dus héel hard tegenop getreden.
Na jarenlang gebruik op andere paardenspelletjes blijkt dat dit soort foto's eigenlijk altijd binnen het paardenspel blijven. Ze vinden bijna nooit hun weg naar commerciële bedrijven die er zo gratis gebruik van proberen te maken.
Dus ik vind het nu eigenlijk geen probleem meer als ze lekker willen knutselen met de foto's.
En voor alle paardenspellen, behalve hetpaardenspel.nl, geef ik nu dus toestemming.
@Fair: ik zie dat jij moderator bent...
Ik krijg de laatste weken soms wel 5 tot 10 mails per dag van jullie gebruikers (heel keurig inderdaad met die tekst erin die jij hier ook schrijft). Maar het kost me héél veel werk om ze allemaal individueel toestemming te geven.
Kun jij misschien doorgeven dat ik voor MyHorsez toestemming geef voor mijn foto's? (Hypo Focus)