Ik had me zo voorgenomen dat ik geen topic zou openen, simpelweg omdat de motivatie om te fotograferen helemaal weg is. Maar nu zie ik al die mooie jaaroverzichten en begint het toch te kriebelen...
Eind 2015 heb ik een nieuwe camera gekocht, dus 2016 stond in het teken van uitproberen, leren, verbeteren en nog meer leren! Ik heb meegedaan aan fotomeetings, mijn eerste betaalde shoots gehad en mee gedaan aan POTW en soortgelijke topics. En wat heb ik veel van jullie boktfotografen geleerd, dankjulliewel!
En zo heb ik ook mijn camera leren kennen, de sterke punten en de zwakke punten (en inmiddels besloten te gaan sparen voor weer een nieuwe

Dus ik neem jullie terug in mijn jaar! Ik hoop stiekem dat ik hiermee mezelf weer kan motiveren om de camera te pakken in 2017, en dat ik het plezier in het fotograferen weer terug vind

[1] Dan moet ik natuurlijk beginnen met mijn vaste model Lily, hier echt nog een baby

[2] Mijn eerste fotomeeting! Op de Ginkelse heide in Ede mocht ik Feline en haar paard Marley op de foto zetten

[3] En daarna heb ik ook een hondenmeeting gedaan, wat ik eigenlijk nog leuker vond

[4] Daarnaast heb ik een mooie locatie gevonden, die ik ook dit jaar weer volop wil gebruiken!

[5] En een meeting die niet helemaal door ging, alleen mooie Uforio kwam, maar wat een prachtpaard is dat

[6] Maar het leukste vind ik de paarse heide... Prachtig!

[7]

[8] En een voor mij waardevolle foto, mijn eigen hond voor het eerst en laatst goed op de foto weten te zetten, zoals ze echt was

[9] Mijn favoriete model mocht ik samen met Avankol op de foto zetten!

[10] En ik ben vroeg opgestaan om een paard in de zonsopkomst te fotograferen, erg mooi... Wel erg vroeg

[11] En dan de herfst! Hier merkte ik dat mijn camera niet in wat donkere omstandigheden kan fotograferen. Hierdoor ben ik opzoek naar een nieuwere camera.

[12] Maar in het zonnetje doet ie goed zijn best!

Ik hoop dit jaar een nieuwe camera aan te schaffen zodat ik er weer meer plezier in krijg... Maar voor nu ben ik tevreden met de resultaten die ik het afgelopen jaar geboekt heb