[FOTO] Het jaar door met Maxime Willemsen Fotografie

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

[FOTO] Het jaar door met Maxime Willemsen Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 20:47

Halloooo

Ik had me zo voorgenomen dat ik geen topic zou openen, simpelweg omdat de motivatie om te fotograferen helemaal weg is. Maar nu zie ik al die mooie jaaroverzichten en begint het toch te kriebelen...

Eind 2015 heb ik een nieuwe camera gekocht, dus 2016 stond in het teken van uitproberen, leren, verbeteren en nog meer leren! Ik heb meegedaan aan fotomeetings, mijn eerste betaalde shoots gehad en mee gedaan aan POTW en soortgelijke topics. En wat heb ik veel van jullie boktfotografen geleerd, dankjulliewel!

En zo heb ik ook mijn camera leren kennen, de sterke punten en de zwakke punten (en inmiddels besloten te gaan sparen voor weer een nieuwe :') ). En ik heb er van genoten. Steeds werd ik weer een beetje meer tevreden over mijn foto's.

Dus ik neem jullie terug in mijn jaar! Ik hoop stiekem dat ik hiermee mezelf weer kan motiveren om de camera te pakken in 2017, en dat ik het plezier in het fotograferen weer terug vind :D

[1] Dan moet ik natuurlijk beginnen met mijn vaste model Lily, hier echt nog een baby <3
Afbeelding

[2] Mijn eerste fotomeeting! Op de Ginkelse heide in Ede mocht ik Feline en haar paard Marley op de foto zetten
Afbeelding

[3] En daarna heb ik ook een hondenmeeting gedaan, wat ik eigenlijk nog leuker vond
Afbeelding

[4] Daarnaast heb ik een mooie locatie gevonden, die ik ook dit jaar weer volop wil gebruiken!
Afbeelding

[5] En een meeting die niet helemaal door ging, alleen mooie Uforio kwam, maar wat een prachtpaard is dat <3
Afbeelding

[6] Maar het leukste vind ik de paarse heide... Prachtig!
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8] En een voor mij waardevolle foto, mijn eigen hond voor het eerst en laatst goed op de foto weten te zetten, zoals ze echt was
Afbeelding

[9] Mijn favoriete model mocht ik samen met Avankol op de foto zetten!
Afbeelding

[10] En ik ben vroeg opgestaan om een paard in de zonsopkomst te fotograferen, erg mooi... Wel erg vroeg :+
Afbeelding

[11] En dan de herfst! Hier merkte ik dat mijn camera niet in wat donkere omstandigheden kan fotograferen. Hierdoor ben ik opzoek naar een nieuwere camera.
Afbeelding

[12] Maar in het zonnetje doet ie goed zijn best! :D
Afbeelding

Ik hoop dit jaar een nieuwe camera aan te schaffen zodat ik er weer meer plezier in krijg... Maar voor nu ben ik tevreden met de resultaten die ik het afgelopen jaar geboekt heb :)

Neverland

Re: [FOTO] Het jaar door met Maxime Willemsen Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:49

Mooi hoor! Vooral die met die zonsopgang :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 20:33

Neverland schreef:
Mooi hoor! Vooral die met die zonsopgang :)

Dankjewel! Op die serie ben ik eerlijk gezegd ook het meest trots... Zo mooi zo'n zonsopgang <3

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:53

Leuk die verschillende stijlen! Wat spreekt je zelf het meest aan? :)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 23:07

borstnoot schreef:
Leuk die verschillende stijlen! Wat spreekt je zelf het meest aan? :)

Daar ben ik eigenlijk nog heel erg in aan het zoeken haha, wat is nou mijn persoonlijke stijl?

Ik nijg zelf meer naar de foto's op de paarse heide, daar ben ik het meest in mijn element denk ik :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:54

Mooie stijl, fijne foto's om naar te kijken.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:28

Mooi overzicht! Ik zie veel verbetering in dat ene jaartje, dat gaat een hele goede kant op!
Hopelijk kun je weer wat plezier vinden in het fotograferen, je mag hier zeker trots op zijn!

Je camera kan denk ik prima fotograferen in donkere omstandigheden, ik denk dat je die foto's van 11 nog wat op kunt lichten bij het nabewerken. Het zijn zeker geen slechte foto's en het donkere stoort niet echt, alleen jammer dat de ogen erg wegvallen. Maar een hond met donkere kleuren in donkere omstandigheden is ook niet makkelijk. (bekend hondje trouwens :D)

Oh en ik wil je niet van een nieuwe camera af praten hoor, altijd leuk nieuw spul O:)

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 00:43

Niobe schreef:
Mooi overzicht! Ik zie veel verbetering in dat ene jaartje, dat gaat een hele goede kant op!
Hopelijk kun je weer wat plezier vinden in het fotograferen, je mag hier zeker trots op zijn!

Je camera kan denk ik prima fotograferen in donkere omstandigheden, ik denk dat je die foto's van 11 nog wat op kunt lichten bij het nabewerken. Het zijn zeker geen slechte foto's en het donkere stoort niet echt, alleen jammer dat de ogen erg wegvallen. Maar een hond met donkere kleuren in donkere omstandigheden is ook niet makkelijk. (bekend hondje trouwens :D)

Oh en ik wil je niet van een nieuwe camera af praten hoor, altijd leuk nieuw spul O:)

Vanaf ISO 400 heb ik met deze camera echt belachelijk veel ruis, en met het oplichten in de nabewerking wordt het er dan niet mooier van. Heb deze foto's Volgens mij met ISO 800 of hoger moeten nemen. Was bij deze camera (sony ouderen typen in het algemeen) bekend dat je eigenlijk niet hoger mocht dan 400, en toen dacht ik nog leuk dat heb ik toch niet nodig :+

Maar bedankt voor de reacties :D