[FOTO]5 Lieve mooie paardjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

white_flame

[FOTO]5 Lieve mooie paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 16:53

Zo fijn als je oude foto's naast je nieuwe zet en de vooruit gang ziet!
Hier 5 van mij favoriete foto's

Reageren = leuk
hou het ook leuk!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Warboel op 24-01-17 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Goof

Re: 5 Lieve mooie paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:59

Om heel eerlijk te zijn vind ik ze niet allemaal even mooi.
De eerste is niet lekker scherp en daarbij is de foto erg donker in zijn geheel.
De tweede vind ik qua kleur echt veel te heftig.
De vierde is qua kleur fijner, maar ik stoor me aan het vieze oog. Dat kun je wellicht nog wel wegwerken.
Die laatste is wat mij betreft ook te donker, maar qua uitstraling van het paard wel de meest pakkende.
De derde kijkt het fijnst wat mij betreft, de kleuren combineren ook fijn. Waar ik me hieraan stoor is dat dat halster bijna in het oog zit.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:09

Goof schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik ze niet allemaal even mooi.
De eerste is niet lekker scherp en daarbij is de foto erg donker in zijn geheel.
De tweede vind ik qua kleur echt veel te heftig.
De vierde is qua kleur fijner, maar ik stoor me aan het vieze oog. Dat kun je wellicht nog wel wegwerken.
Die laatste is wat mij betreft ook te donker, maar qua uitstraling van het paard wel de meest pakkende.
De derde kijkt het fijnst wat mij betreft, de kleuren combineren ook fijn. Waar ik me hieraan stoor is dat dat halster bijna in het oog zit.

En weg trots haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:11

:o
Dat hoeft niet, je mag zeker trots zijn op wat je hebt neergezet!!
Maar je foto's staan op FK, dus ik neem aan dat je ook commentaar wil zodat je daar eventueel iets mee kunt doen?

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:12

Goof schreef:
:o
Dat hoeft niet, je mag zeker trots zijn op wat je hebt neergezet!!
Maar je foto's staan op FK, dus ik neem aan dat je ook commentaar wil zodat je daar eventueel iets mee kunt doen?

Niet perse wou ze graag delen
Commentaar is nooit verkeerd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:13

Dan had je ze beter op ITP kunnen plaatsen denk ik.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:16

Goof schreef:
Dan had je ze beter op ITP kunnen plaatsen denk ik.

Oh haha, wist niet goed waar ik hem moest plaatsen.

Mocht het kunnen mag deze daar naar verplaatst worden, en anders laat hem gewoon staan.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:20

ik begrijp niet goed waarom je de achtergrond bijna identiek aan de vachtkleur hebt gekozen, zo "springen" de paarden er niet uit.
En wat ik tot hiertoe zelf geleerd heb is "licht vangen" in de ogen van dieren. Zeker bij foto 2 ontbreekt dit, de kleuren zijn idd heftig en het contrast met het "doffe" oog is veel te groot.
In de laatste foto heb je wel licht in het oog vh paard, waardoor deze foto ondanks dat hij donker is en het paard opgaat in de gekozen achtergrond wel aansprekender.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 17:24

petitparis schreef:
ik begrijp niet goed waarom je de achtergrond bijna identiek aan de vachtkleur hebt gekozen, zo "springen" de paarden er niet uit.
En wat ik tot hiertoe zelf geleerd heb is "licht vangen" in de ogen van dieren. Zeker bij foto 2 ontbreekt dit, de kleuren zijn idd heftig en het contrast met het "doffe" oog is veel te groot.
In de laatste foto heb je wel licht in het oog vh paard, waardoor deze foto ondanks dat hij donker is en het paard opgaat in de gekozen achtergrond wel aansprekender.

Ik denk dat qua de kleur het zelfde is als het paard een persoonlijke keus is geweest. Ik vind het namelijk wel mooier, maar in dat opzicht mag iedereen zijn eigen smaak hebben natuurlijk!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:28

Misschien ligt het aan mijn natuurlijke voorkeur voor rood... Maar ik vind 2 en 4 prachtig en 1 en 5 niet :')

Vind bij beide blauwe dat ze wegvallen, misschien zou je die toch voor een andere achtergrond moeten zetten.

Maar nogmaals, 2 en 4 vind ik geweldig!

Niobe

Re: [FOTO]5 Lieve mooie paardjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:46

Hier mag je zeker echt wel trots op zijn!

Vooral de sfeer in foto 3 en foto 5 vind ik persoonlijk erg mooi.

Foto 1 oogt een beetje te onscherp, is niet altijd verkeerd, maar deze is net iets té misschien. Plus dat het jammer is dat er wat stro in de manen lijkt te zitten, dus het komt iets meer over als een kiekje dan een fotografiefoto als ik me daarmee een beetje duidelijk uitdruk :=

Foto 2 is iets te heftig qua kleur voor mij.

Foto 4 vind ik eigenlijk ook wel erg mooi, hoewel het paard net iets teveel wegvalt in de achtergrondkleur.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 21:21

Niobe schreef:
Hier mag je zeker echt wel trots op zijn!

Vooral de sfeer in foto 3 en foto 5 vind ik persoonlijk erg mooi.

Foto 1 oogt een beetje te onscherp, is niet altijd verkeerd, maar deze is net iets té misschien. Plus dat het jammer is dat er wat stro in de manen lijkt te zitten, dus het komt iets meer over als een kiekje dan een fotografiefoto als ik me daarmee een beetje duidelijk uitdruk :=

Foto 2 is iets te heftig qua kleur voor mij.

Foto 4 vind ik eigenlijk ook wel erg mooi, hoewel het paard net iets teveel wegvalt in de achtergrondkleur.

Ja dat stro mag nooit aan hem komen was die te bang voor. Dan maar met stro.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:23

ik vind ze eigenlijk wel wat hebben,
1 Spreekt mij het minste aan, de pony zelf lijkt wat te blauw en ik mis het 'leven' in het oog, het is nu te zwart. Ook lijkt hij wat scherpte te misen.
2 Vind ik heel mooi, ook hier vind ik het oog wat minder maar ik vind het paard met die witte manen heel mooi op de achtergrond.
3 Vind ik ook mooi, de zachte kleuren met het paard geven mij echt een soort zomers gevoel. Hier is het oog ook mooier. Jammer van het hoofdstel, het bakstuk zit aan de neusriem? ik denk als dit anders was geweest een mooier plaatje was geweest
4 Vind ik ook mooi, zijn hals is mooi en het halster zorgt er voor dat hij wat meer naar voren komt. Ook hier is het jammer dat je weinig detail in het oog ziet, verder geeft het mij op een of andere manier een beetje een western gevoel :o wat ik erg leuk vind
5 Hier is het paard ook een beetje te blauw maar de compositie vind ik interessant en ik vind het leuk dat het witte in het hoofdstel terug komt in de deken. Ook hier weer het oog verhaal, hij lijkt wat scherpte te missen.

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 22:44

Henrike5 schreef:
ik vind ze eigenlijk wel wat hebben,
1 Spreekt mij het minste aan, de pony zelf lijkt wat te blauw en ik mis het 'leven' in het oog, het is nu te zwart. Ook lijkt hij wat scherpte te misen.
2 Vind ik heel mooi, ook hier vind ik het oog wat minder maar ik vind het paard met die witte manen heel mooi op de achtergrond.
3 Vind ik ook mooi, de zachte kleuren met het paard geven mij echt een soort zomers gevoel. Hier is het oog ook mooier. Jammer van het hoofdstel, het bakstuk zit aan de neusriem? ik denk als dit anders was geweest een mooier plaatje was geweest
4 Vind ik ook mooi, zijn hals is mooi en het halster zorgt er voor dat hij wat meer naar voren komt. Ook hier is het jammer dat je weinig detail in het oog ziet, verder geeft het mij op een of andere manier een beetje een western gevoel :o wat ik erg leuk vind
5 Hier is het paard ook een beetje te blauw maar de compositie vind ik interessant en ik vind het leuk dat het witte in het hoofdstel terug komt in de deken. Ook hier weer het oog verhaal, hij lijkt wat scherpte te missen.

Thanks!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:45

Kan het noet vaak genoeg zeggen hoe gaaf ik dit vind! Echt onwijs tof gedaan! :*

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 10:59

Nog een gevonden.
Wat vinden jullie van deze?
Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:37

Ik vind deze minder mooi dan 3,4,5 ik denk dat het komt door de ongelijke teugels en het dekje, ook hier is het jammer van de ogen. Wel steekt het paard meer af van de achtergrond dan 5. Ik vind het hoofd van het paard hier wel heel erg leuk op staan.