Hier 5 van mij favoriete foto's
Reageren = leuk
hou het ook leuk!
1.

2.

3.

4.

5.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Goof schreef:Om heel eerlijk te zijn vind ik ze niet allemaal even mooi.
De eerste is niet lekker scherp en daarbij is de foto erg donker in zijn geheel.
De tweede vind ik qua kleur echt veel te heftig.
De vierde is qua kleur fijner, maar ik stoor me aan het vieze oog. Dat kun je wellicht nog wel wegwerken.
Die laatste is wat mij betreft ook te donker, maar qua uitstraling van het paard wel de meest pakkende.
De derde kijkt het fijnst wat mij betreft, de kleuren combineren ook fijn. Waar ik me hieraan stoor is dat dat halster bijna in het oog zit.
petitparis schreef:ik begrijp niet goed waarom je de achtergrond bijna identiek aan de vachtkleur hebt gekozen, zo "springen" de paarden er niet uit.
En wat ik tot hiertoe zelf geleerd heb is "licht vangen" in de ogen van dieren. Zeker bij foto 2 ontbreekt dit, de kleuren zijn idd heftig en het contrast met het "doffe" oog is veel te groot.
In de laatste foto heb je wel licht in het oog vh paard, waardoor deze foto ondanks dat hij donker is en het paard opgaat in de gekozen achtergrond wel aansprekender.
Niobe schreef:Hier mag je zeker echt wel trots op zijn!
Vooral de sfeer in foto 3 en foto 5 vind ik persoonlijk erg mooi.
Foto 1 oogt een beetje te onscherp, is niet altijd verkeerd, maar deze is net iets té misschien. Plus dat het jammer is dat er wat stro in de manen lijkt te zitten, dus het komt iets meer over als een kiekje dan een fotografiefoto als ik me daarmee een beetje duidelijk uitdruk
Foto 2 is iets te heftig qua kleur voor mij.
Foto 4 vind ik eigenlijk ook wel erg mooi, hoewel het paard net iets teveel wegvalt in de achtergrondkleur.
Henrike5 schreef:ik vind ze eigenlijk wel wat hebben,
1 Spreekt mij het minste aan, de pony zelf lijkt wat te blauw en ik mis het 'leven' in het oog, het is nu te zwart. Ook lijkt hij wat scherpte te misen.
2 Vind ik heel mooi, ook hier vind ik het oog wat minder maar ik vind het paard met die witte manen heel mooi op de achtergrond.
3 Vind ik ook mooi, de zachte kleuren met het paard geven mij echt een soort zomers gevoel. Hier is het oog ook mooier. Jammer van het hoofdstel, het bakstuk zit aan de neusriem? ik denk als dit anders was geweest een mooier plaatje was geweest
4 Vind ik ook mooi, zijn hals is mooi en het halster zorgt er voor dat hij wat meer naar voren komt. Ook hier is het jammer dat je weinig detail in het oog ziet, verder geeft het mij op een of andere manier een beetje een western gevoelwat ik erg leuk vind
5 Hier is het paard ook een beetje te blauw maar de compositie vind ik interessant en ik vind het leuk dat het witte in het hoofdstel terug komt in de deken. Ook hier weer het oog verhaal, hij lijkt wat scherpte te missen.