[FOTO]Beginnende tips & trics fotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toothless

[FOTO]Beginnende tips & trics fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 11:02

Hai! :evaw:

Ik ben sinds kort in het bezit van een Canon EOS 1200D en ben heel erg graag bezig met fotografie, voor paarden heb ik helaas nog geen tijd gehad, maar voor allerlei andere dingen wel! Ik wil deze in een topic zetten en jullie om tips/trics vragen en een leuk berichtje is natuurlijk ook altijd welkom!

Op alle foto's rust een copyright maar heb nog geen tijd gehad om een eigen watermerk te maken :)

Het was natuurlijk ontzettend koud de afgelopen dagen en dan gaat de camera mee om mooie vorst plaatjes te schieten!
Afbeelding

Ik ben zelf actief in de Hardcore Scene en heb mijn camera meegenomen naar een evenement.
Dit is de eerste foto die ik van mijn ( toen nog niet ) vriend gemaakt heb :=

Afbeelding

Ik fotografeer ook graag mijn vrienden, zij staan ook graag model voor mij en mijn beste vriend is zelf ook fotograaf dus gaan we samen vaak op pad :)

Mijn beste vriendinnetje:

Afbeelding

Mijn beste vriend:

Afbeelding

Een project voor sinterklaas voor een kledingmerk waar een vriendinnetje van mij stage loopt:

Afbeelding

Dit is Henk, een van de twee hondjes op mijn werk die altijd graag model voor me wil staan!
Voor de geïnteresseerden: Hij is een Mechelse Herder x Appenzeller

Afbeelding

Mijn eigen knappe kleine vriendinnetje genaamd Teule! Een langharige Jack Russel x Ruwharige Teckel

Afbeelding

Mijn knappe kleine nichtje met de mooiste blauwe ogen die ik ooit gezien heb <3 ( ookal ben ik natuurlijk bevooroordeeld )

Afbeelding

En als laatste gingen we op mijn werk een bord ophangen en had ik toevallig mijn camera meegenomen!

Afbeelding

Ik wil mij het komende jaar zeker verder gaan ontwikkelen op fotografie gebied, ook zeker met paarden!

Wat vinden jullie? Alle tips en trics zijn welkom! :)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-01-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd

Loolotte

Re: [FOTO]Beginnende tips & trics fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:13

Tips heb ik niet, maar ik vind vooral de derde foto wel ontzettend gaaf! :j

borstnoot

Re: [FOTO]Beginnende tips & trics fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:44

Tips zijn erg moeilijk om te geven, de foto's die je gemaakt hebt zijn allemaal erg in een verschillende stijl. Wellicht kun je ooit een serie uploaden? Laten weten waar je moeilijke punten liggen of wat je lastig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:37

Hoe zijn jouw instellingen? Heb het idee dat je iso-waarde wat hoog staat, klopt dat? Of heb je de nabewerking zo gedaan dat je teveel ruis krijgt? Denk dat je wat meer moet spelen met de instellingen, de foto's zijn nu heel "hard" en daar lijdt het hele beeld een beetje onder.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:41

Bizzybijtje schreef:
Hoe zijn jouw instellingen? Heb het idee dat je iso-waarde wat hoog staat, klopt dat? Of heb je de nabewerking zo gedaan dat je teveel ruis krijgt? Denk dat je wat meer moet spelen met de instellingen, de foto's zijn nu heel "hard" en daar lijdt het hele beeld een beetje onder.

Dat de foto's 'hard' zijn is een klein beetje de bedoeling en ben inderdaad nog aan het spelen met de instellingen, iso waarde laat ik meestal op automatisch staan, wat raad je aan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:43

Ik begrijp dat ze hard moeten zijn haha, maar ik doel meer op de hoeveelheid ruis die het beeld onrustig maakt. Ook als je die look wil hebben. Als hij op automatisch staat, zit het waarschijnlijk in de nabewerking.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 16:46

Bizzybijtje schreef:
Ik begrijp dat ze hard moeten zijn haha, maar ik doel meer op de hoeveelheid ruis die het beeld onrustig maakt. Ook als je die look wil hebben. Als hij op automatisch staat, zit het waarschijnlijk in de nabewerking.

Ik ben eveneens nog heel erg aan het spelen met nabewerking inderdaad! Ik heb 11 februari een fotoshoot met auto's, puur voor de ervaring :) Zal inderdaad kijken of ik de ruis achterwege kan laten :) Dankjewel

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:56

De iso moet altijd zo laag mogelijk! Het liefst 100, op een zonnige dag is dat heel goed te doen.

Als je nog ''beginnend'' bent, zou ik zeker de Av stand zeker eens uitvogelen. In moeilijkere omstandigheden fotografeer ik altijd op de M stand, maar bij een normale shoot met redelijk normale omstandigheden fotografeer ik altijd op de Av stand. Gewoon op het begin de camera zo instellen zoals je zelf wilt, en dan lekker gaan schieten!