Hoe verzend je tekeningen zonder koker?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Hoe verzend je tekeningen zonder koker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:02

Beste iedereen,

Sinds kort werk ik met veel dikker papier en om die reden kan het niet meer verzonden worden via een koker.

Nu heb ik dun stevig karton gehaald waar ik van plan ben het tussen te voegen, maar het karton is wel veerbaar. Zou dit schadelijk zijn voor de tekening? Ook wil ik folie halen om het water dicht te maken, met kadopapier daar vervolgens weer omheen.zou dit voldoende zijn?

En hoe verzenden jullie tekeningen van groot en dik papier?

Alvast bedankt voor de tips!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:08

mijn ervaring met fotoś die je besteld is dat ze in een platte kartonnen hoes zitten en dat ze altijd gevouwen worden . Als het dus echt niet mag vouwen zou ik of nog dikker karton doen, of een plaatje hout (3mm triplex of mdf (goedkoop spul dus) erachter doen. en dan deugdelijk verpakken, dus dat folie en kadopapier lijkt me niet stevig/voldoende.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:10

Geen tekeningen, maar foto's maar het idee is hetzelfde.
Ik doe foto's tussen stevig karton in een bubbelenvelop en zet er groot "NIET VOUWEN" op. Werkt prima; zelfs profotonet verzend op deze manier

Nienke15

Re: Hoe verzend je tekeningen zonder koker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:53

Is de tekening wel een klein beetje te buigen?
Ik heb al eens een tekening op 425 gr/m2 papier verzonden in een (grote) doos, de tekening hoefde op die manier alleen een beetje gebogen te worden. Hij is veilig in Amerika aangekomen, dus die manier werkt wel :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 22:59

Ik verstuur ze met een folie erover heen (om de tekening te beschermen tegen bijv. uitvegen) en dan stevig karton aan beide zijden, vast met tape. En dan in een envelop. Dat werkt vrij goed.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 00:07

Ik doe ze tussen karton, folie eromheen(strikje eromheen voor de presentatie:P) en dan in een bubbeltjesplastic envelop. Ik ga niet groter dan A3 formaat dus tot en met die grootte zijn er nog goede enveloppen te vinden. Met grotere werken wordt dit weer een heel stuk moeilijker denk ik

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:34

Je kan het ook ingelijst tussen MDF versturen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 12:40

Ik verstuur ze tussen twee dikke piepschuim platen. Gewoon zoiets: https://www.gamma.nl/assortiment/gamma- ... b021134087
Op maat snijden, tekening (ingepakt) er tussen en dan het geheel inpakken met pakpapier. Dan weegt het niet veel en is een beetje flexibel maar breekt niet en daardoor blijft de tekening beter er tussen zitten :j

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:20

Je moet ook dik stevig karton halen :))
Ik verstuur al mijn werken tussen stevig karton dat ik haal bij de lijstenmaker/hobbywinkel. Ook mijn 100x70 werken. Is altijd goed gegaan :)