[TEK][WIP] Clarke griffin (the 100)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NynkeMarit

[TEK][WIP] Clarke griffin (the 100)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:31

Hoihoii :wave:
Ik ben net begonnen aan een tekening van Clarke griffin (Eliza Taylor) en wilde dit graag met jullie delen.
Ik teken eigenlijk niet zoveel, misschien dat ik 1 x in het jaar een tekening afrond ofzo en beschouw mijzelf dan ook als een complete beginner, toch vind ik het ontzettend leuk om af en toe te doen.
Ik ben begonnen met een schets, deze zag er zo uit:
1.
Afbeelding
het was al donker toen ik begon dus het licht is niet ideaal helaas :\

Ik heb niet echt een techniek ofzo ik maak altijd eerst een schets en dan werk ik van onder naar boven.
2.
Afbeelding

Over de ogen ben ik best tevreden, alleen de wimpers heb ik nog wat moeite mee, net als de wenkbrauwen :+

3.

Afbeelding
De vlek op haar wang moet een wond voorstellen :o

Als ik teken teken ik eigenlijk alleen maar mannelijke acteurs omdat die minder haar hebben en ik dus echt geen haar kan tekenen _O-

Hier nog 2 werkjes van 1&2 jaar geleden ongeveer
1.
Afbeelding

Wentworth miller uit prison break (deze is volgens mij al bijna 2 jaar oud en is de eerste tekening die ik afgemaakt heb :') )

2.
Afbeelding

Matt bomer uit white collar, ook alweer een poosje geleden.

Waar ik dus een beetje tegenaan loop zijn de haren, wimpers en wenkbrauwen, als iemand tips heeft hoe ik dit kan verbeteren, graag!
Ook vind ik de schaduwen wat lastig om daar wat meer contrast in te krijgen ed.
Tips zijn helemaal welkom maar houd in gedachten dat ik maar zeer sporadisch teken en ook nog niet zo oud ben :p

Alle tekeningen zijn gemaakt op A4 formaat met grafietpotloden.
:evaw:

esmee1233

Re: [TEK][WIP] Clarke griffin (the 100)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:25

Ik vind het zooo nice!! *\o/* ga door jij! :D

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 22:28

Wat is hij gaaf! Ik heb er verder geen verstand van maar ik vind hem nu al gaaf! Veel mooier dan je aller eerste je gaat echt hard vooruit!

Ga zo door!

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 00:16

Hij is inmiddels af! Ben niet helemaal tevreden over t haar, en dan met name aan de linkerkant, en de wang omdat die wat vlekkerig lijkt, morgen met daglicht even kijken of ik daar wat aan kan doen :o?
Afbeelding

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:32

The 100 <3

Vind wel dat je de blik van clarke goed hebt weteb te pakken maar er mist daar nog iets naar mijn idee..

En octavia en lincoln samen zou ik je graag zien tekenen :~

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 01:50

Anke98 schreef:
The 100 <3

Vind wel dat je de blik van clarke goed hebt weteb te pakken maar er mist daar nog iets naar mijn idee..

En octavia en lincoln samen zou ik je graag zien tekenen :~

Jaa daar heb je gelijk in! Ik ben er alleen nog niet achter wat ik kan veranderen zodat de emotie wat meer over komt zegmaar...

Daar heb ik ook al over nagedacht toen ik deze uitzocht idd, misschien iets voor in de toekomst :roll:

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 14:01

ziet er goed uit!
herkende ze meteen *\o/*

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 17:59

Knap hoor, de gezichten heb je al goed voor elkaar! De haren zou ik wat minder in strepen tekenen, maar dat is iets wat ik zelf ook nog aan het leren ben en me daarom opvalt. Erg knap!

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 20:07

sanneb schreef:
Knap hoor, de gezichten heb je al goed voor elkaar! De haren zou ik wat minder in strepen tekenen, maar dat is iets wat ik zelf ook nog aan het leren ben en me daarom opvalt. Erg knap!

Het haar is idd iets wat ik enorm moeilijk vind, ben dan ook totaal niet blij met t haar van de laatste helaas. Dat is ook de reden waarom ik meestal voor de mannen ga, die hebben vaak wat minder haar om te tekenen :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:11

Erg mooi! Ogen zijn inderdaad heel goed gelukt! :j

(en wat tof dat je naast fotograferen ook goed kunt tekenen :)) )

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 21:33

Marieke1495 schreef:
Erg mooi! Ogen zijn inderdaad heel goed gelukt! :j

(en wat tof dat je naast fotograferen ook goed kunt tekenen :)) )

Hahah dankjewel, ik doe m'n best :')

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:08

Inmiddels begonnen aan een nieuw projectje, octavia en lincoln. Afbeelding
Geen idee of het wat wordt, de foto die ik als voorbeeld gebruik is redelijk donker en onduidelijk dus er is een hoop pikzwart, nog maar even zien hoe ik dat ga fixen haha :D

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:21

The 100 <3!! Gaaf hoor, ga zo door!

esmee1233

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:22

marit ff serieus, dit is enorm goed echt wow :oo

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

Super knap, ik herkende Clarke meteen!

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 23:36

StormMilagro schreef:
The 100 <3!! Gaaf hoor, ga zo door!

Bedankt!
esmee1233 schreef:
marit ff serieus, dit is enorm goed echt wow :oo

:o <3

isabel_94 schreef:
Super knap, ik herkende Clarke meteen!

Dat vind ik heel leuk om te horen!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 01:43

Je ziet echt een heel duidelijke, positieve vooruitgang in de portret tekeningen! Heel gaaf om te zien. Wat betreft de dame en haar haar, ik denk dat je probleem voornamelijk zit bij dat ze geen achterhoofd heeft. Ik heb even de vrijheid genomen om even over jou tekening een 'redline' te gooien, dat legt toch net wat makkelijker uit:
http://orig01.deviantart.net/b425/f/201 ... auumi0.png (<- de redline)
Ik denk dat je je probleem heel makkelijk kan oplossen door haar gewoon wat meer haar te geven, en die opgebonden pluk naar achter iets verder door te trekken. Geen grote problemen dus, makkelijk te fixen en ik denk dat je het haar probleem helemaal hebt opgelost :j Verder hoor ik al zeggen, haren wat minder streperig tekenen, misschien zou je eens kunnen kijken of je 'vlakken' in het kapsel kan herkennen? het haar tekenen alsof het verschillende vlakken zijn die over het hoofd vallen, die gewoon met een zacht potlood schaduw geven, en dan daarop vervolgens heel subtiel enkele losse haren toevoegen. Ik denk dat dat best mooi bij je stijl past. Ook als ik kijk naar je nieuwe tekening, prachtige schaduwvlakken, daar heb je ook het haar als een soort donker vlak getekend en dat valt echt super goed _/-\o_

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:46

Bimmerd schreef:
Je ziet echt een heel duidelijke, positieve vooruitgang in de portret tekeningen! Heel gaaf om te zien. Wat betreft de dame en haar haar, ik denk dat je probleem voornamelijk zit bij dat ze geen achterhoofd heeft. Ik heb even de vrijheid genomen om even over jou tekening een 'redline' te gooien, dat legt toch net wat makkelijker uit:
http://orig01.deviantart.net/b425/f/201 ... auumi0.png (<- de redline)
Ik denk dat je je probleem heel makkelijk kan oplossen door haar gewoon wat meer haar te geven, en die opgebonden pluk naar achter iets verder door te trekken. Geen grote problemen dus, makkelijk te fixen en ik denk dat je het haar probleem helemaal hebt opgelost :j Verder hoor ik al zeggen, haren wat minder streperig tekenen, misschien zou je eens kunnen kijken of je 'vlakken' in het kapsel kan herkennen? het haar tekenen alsof het verschillende vlakken zijn die over het hoofd vallen, die gewoon met een zacht potlood schaduw geven, en dan daarop vervolgens heel subtiel enkele losse haren toevoegen. Ik denk dat dat best mooi bij je stijl past. Ook als ik kijk naar je nieuwe tekening, prachtige schaduwvlakken, daar heb je ook het haar als een soort donker vlak getekend en dat valt echt super goed _/-\o_

Bedankt voor de tips! Daar kan ik echt wat mee :D
Zelf altijd al een fan geweest van jouw werk, vooral in t howrse creatieforum nog, inmiddels al een jaar of 4 geleden maar kan me nog goed herinneren wat voor prachtige werkjes er bij jou weg zijn gekomen <3

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 22:55

Nog even een laatste update voor ik ga slapen, niet heel veel veranderd, wel een heleboel tijd in gezeten nu want handen zijn toch best moeilijk :roll:
Ik heb ook geprobeerd om minder te vegen maar vind dit ontzettend lastig :oo

Afbeelding