Tekening gemaakt voor de kids.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Tekening gemaakt voor de kids.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 14:50

hallo,

Ik teken wel eens een prinses of een kasteel voor één van mijn dochters. Maar nu wouden ze graag dat ik een dierenkleurplaat voor ze wou maken.
Dit is t geworden.

Afbeelding

Maar, waarom ik hem nu op uit de kunst heb geplaatst.. ik zou graag tips willen hoe ik leukere kleurplaten kan maken voor ze.. want nu ik dit heb gemaakt willen ze steeds vaker een tekening.
Ik moet zeggen dat ik het best leuk vond om te maken. Dus ik hoop dat jullie tips voor mij hebben.

Groetjes Jodie

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:51

Een engelse term waar je eventueel op zou kunnen zoeken voor tutorials en specifieke uitleg is line art, er zijn meer mensen die dat doen en er bestaan allerlei technieken voor :)

Wat ik zelf leuk vind is om af te wisselen met de dikte van de lijnen, daarmee kan je al wat spelen met schaduwen en highlights. Op plekken waar schaduw valt maak ik de lijnen een fractie dikker, en daar waar het licht op valt hou ik ze zo dun mogelijk. Je hebt ook mensen die de buitenste lijnen met een iets dikkere fineliner tekenen, en de binnenste lijnen met een dunnere fineliner, om op die manier iets meer diepte in de tekening te krijgen. Nog een optie is om te helpen met inkleuren, door de lijnen alvast in de juiste kleurtint op papier te zetten. Het kikkertje zou in dat geval bijvoorbeeld een donkergroen lijntje kunnen hebben, en de krab een donkerrood lijntje. Dat kan de kinderen helpen met uitzoeken van de juiste kleur. Maar daarmee loop je ook risico dat ze het te kinderachtig gaan vinden :D dat hangt denk ik af van de leeftijd

JodieR

Re: Tekening gemaakt voor de kids.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 23:09

Bedankt voor de tip! Ik ga eens googelen op line-art.
Met kleuren tekenen is voor de jongste idd ook een goede tip! Dankje