Toen kwam daar op eens bokker Fnanne met haar mooie Linde bij mij in pension staan, en met haar onverzadigbare passie voor het vastleggen van het edele dier op doek, begon het bij mij ook te borrelen.
Fnanne starte het topic "a horse a day" in 2015 hier op bokt en maakte een pagina aan op facebook. in dat jaar besloot ik om te kijken of schilderen iets voor mij was, dus ben ik bij Fnanne in maart een workshop gaan volgen van een dag. Deze ervaring vond ik erg leuk om mee te maken, maar vervolgens deed ik er niets meer mee. Daarom besloot ik eind 2015 om eens per week naar het open atelier van Fnanne te gaan om wat te leren en om echt aan de slag te gaan.
Toen de dagelijkse kunstwerkjes van Fnanne aan het eind van 2015 stopte, besloot ik spontaan op 1 januari haar challenge over te nemen. Voornamelijk voor mij als stok achter de deur om thuis ook aan het werk te gaan en natuurlijk om hier wat van te leren.
Nu zitten we al weer in 2017 en kan ik terug kijken op een zwaar maar leerzaam jaar. Ik heb helaas in de zomer een gat laten vallen en deze achterstand heb ik niet meer weg weten te werken, maar ik ben toch tot een respectabele 313 werkjes gekomen, waarvan ik er een paar (die enigzins gelukt zijn in mijn beleving

Alles is gemaakt op a4 formaat.
Mijn idee was om per week een onderwerp centraal te stellen, deze komt uit de "meesters"-week en is een nagetekende Picasso met houtskoolpotloden.

Onderstaande komt uit de "moods"-week en moet ontspanning voorstellen. Geschilderd met acryl.

Na een aantal weken ben ik het onderwerp per week los gaan laten en toen begon ik het tekenen te ontdekken met een wit pastel potlood op zwart papier.

Dit beviel mij goed en vond ik ook leuk om te doen. Gedurende de challence, als ik weer eens in een dipje zat, ging ik weer vaak terug naar wit op zwart.

Toen nog maar weer eens met een houtskool potlood zwart op wit.

En weer een wit op zwart er tussen door.

En uiteindelijk met acryl geschilderd op zwart papier.

En als een van de laatsten nog maar weer eens wit op zwart.

Mijn challenge zit er op, en ik ben blij dat ik van het "moeten" af ben. Wanneer ik nu ga tekenen of schilderen wil ik het graag op mijn gemak doen. Wellicht dat ik nog ga aanhaken in de challenge van 2017 hier op bokt, maar dan zal het waarschijnlijk niet meer dan een tekening per maand worden.

Bedankt voor het kijken!

Als laatste wil ik nog mijn oprechte excusses aanbieden mocht iemand zijn foto herkennen in een van mijn tekening, en ik daar geen toestemming voor heb gevraagd. Vaak leken mijn tekening niet echt op het origineel, maar af en toe had ik wel een voltreffer